REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Honda Civic IV V VI: przegląd skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu

Robert Kuśpiel
Przegląd skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu w Hondzie Civic IV V VI.
Przegląd skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu w Hondzie Civic IV V VI.

REKLAMA

REKLAMA

Przegląd układu przeniesienia napędu i skrzynio biegów to jedna z większych czynności, jakie możemy wykonać samemu. Poniżej znajduje się opis krok po kroku.

Kontrolę skrzyni biegów można przeprowadzić co 2 lata, jednak w przypadku układu przeniesienia napędu warto wykonać go co rok. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dokonać takiego przeglądu jednocześnie. Plan naszego działania jest następujący: sprawdzenie osłony przegubów półosi, sprawdzenie poziomu płynu w sterowaniu sprzęgłem, sprawdzenie szczelności skrzyni biegów, wymiana oleju w skrzyni biegów.

REKLAMA

REKLAMA

Zaczynamy od sprawdzenia osłon gumowych przegubów półosi. Będziemy musieli unieść samochód. Można to zrobić za pomocą platformy warsztatowej, standardowego podnośnika wraz z kobyłkami lub korzystamy z kanału. Z pomocą lampy sprawdzamy czy guma osłony nie jest popękana. Szukamy ewentualnych śladów smaru na osłonach. W przypadku znalezienia uszkodzenia należy jak najszybciej dokonać wymiany. Wszelkie zabrudzenia przegubu znacznie skracają jego sprawność.

Teraz kontrolujemy stan poziomu płynu w urządzeniu sterowania sprzęgłem. Będzie nam do tego potrzebny płyn DOT 3 lub DOT 4. Zbiorniczek wyrównawczy znajduje się w przedziale silnika obok zbiorniczka płynu hamulcowego. Nakrętka posiada odpowietrznik, który musi być w pełni sprawny. Poziom płynu powinien znajdować się pomiędzy oznacznikami MAX i MIN. Jeśli stan jest poniżej dolnego znacznika należy dolać odpowiednią ilość.

Zobacz też: Honda Civic IV V VI: przegląd zawieszenia przedniego i układu kierowniczego

Zanim podejmiemy jakiekolwiek działania naprawcze warto dokonać sprawdzenia szczelności. Nie są nam potrzebne do tego specjalne narzędzia. Jest kilka miejsc, które zdecydowanie możemy podejrzewać o wycieki. Przede wszystkim miejsce łączenia silnika ze skrzynią biegów, korek wlewu oleju, półosie w miejscu łączenia ze skrzynią. Metoda jest bardzo łatwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Na początku myjemy obudowę skrzyni biegów, posypujemy kredą miejsca podejrzane o nieszczelność, opuszczamy samochód i udajemy się na jazdę próbną. Nie jest to zabieg konieczny, duże wycieki będą widoczne bez użycia kredy. Po przejechaniu ok. 30 km wracamy, unosimy Hondę Civici sprawdzamy czy są widoczne jakieś ślady.

Następny krok to sprawdzenie poziomu i wymiana oleju w manualnej skrzyni biegów. Po wykonaniu próby szczelności mamy rozgrzany olej w skrzyni biegów, dzięki temu nasza praca będzie łatwiejsza. Do całej operacji poza podnośnikiem lub kanałem będzie nam potrzebny zestaw kluczy nasadowych, puste naczynie na olej, świeży olej (1.8l) oraz nowe uszczelki korka wlewowego i spustowego.

Jeśli chodzi o olej najlepiej wybrać HONDA MTF. Oczywiście może być inny olej o podobnych właściwościach. W sytuacji awaryjnej można użyć olej silnikowy o lepkości 10W-30, 10W-40 o klasie API SG lub SH. Należy pamiętać, że jest to czasowe rozwiązanie. Unosimy samochód (olej w skrzyni musi być rozgrzany) i odkręcamy korek wlewu oleju. Naturalnie, znajduje się wyżej niż korek spustowy (jest po tej samej stronie).

Zobacz też: Honda Civic IV V VI: wymiana oleju silnikowego

Poziom oleju powinien sięgać do dolnej krawędzi otworu. W innym przypadku dolewamy go do przekładni. Olej wymieniamy co 4 lata lub co 80 000km. Podkładamy puste naczynie pod korek spustowy i wykręcamy go. Następnie wkręcamy używając nowych pierścieni uszczelniających. Olej przekładniowy uzupełniamy przez otwór wlewowy do momentu aż zobaczymy wyciek. Ilość, jaka jest nam potrzebna to ok. 1.8 litra.

Użytkowników Hondy z automatyczną skrzynią biegów lub w skrzyni CVT dotyczy opis znajdujący się poniżej. Podobnie jak w przypadku skrzyni manualnej, automat musi być rozgrzany. Ustawiamy samochód na równej powierzchni i zaciągamy hamulec ręczny. Wyłączamy silnik i wyjmujemy bagnet ze skrzyni i wycieramy go czystą szmatką. Łatwo go rozpoznać poprzez żółty uchwyt.

Wkładamy ponownie wytarty bagnet i sprawdzamy stan oleju. Powinien się znajdować pomiędzy znacznikiem MIN i MAX. Jeżeli jest zbyt duży ubytek proponujemy dokonać wymiany na świeży.
Oto opis jak dokonać wymiany.

Zobacz też: Honda Civic IV V VI: przegląd układu hamulcowego i ogumienia

Co będzie nam potrzebne?
• Lejek
• 2.7l do automatycznej skrzyni biegów (Honda ATF Premium, ATF Dexron II, ATF Dexron III)
• 3.9l oleju do skrzyni CVT (Honda ATF Premium, ATF Dexron II, ATF Dexron III)
• Pierścień uszczelniający korka spustowego

Przed zlaniem oleju musi on osiągnąć odpowiednią temperaturę. W tym celu należy uruchomić silnik i pozostawić go do momentu aż wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej znajdzie się w przedziale normalnej pracy. Będzie nam potrzebny do tego podnośnik warsztatowy lub kanał. Podstawiamy puste naczynie pod korek spustowy i wykręcamy go.

Należy zachować szczególną ostrożność, ponieważ istnieje ryzyko poparzenia. Teraz wkręcamy ponownie korek spustowy używając nowych podkładek uszczelniających. Przechodzimy do napełnienia przekładni nowym olejem. Robimy to poprzez otwór wskaźnika poziomu oleju. Najwygodniej będzie jak użyjemy do tego odpowiedniego lejka. Odpalamy samochód i czekamy aż się nagrzeje.

Ponownie sprawdzamy stan oleju. Jeżeli są widoczne braki to uzupełniamy go to odpowiedniego poziomu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

Uciekał przed kontrolą drogową, spowodował kolizję. Ale to dopiero początek kłopotów

Kierujący renaultem 46-latek nie zatrzymał się do kontroli drogowej przy jednej ze stołecznych ulic. Uciekając przed patrolem, spowodował kolizję. Okazało się, że był pod wpływem narkotyków i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

REKLAMA

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

43 nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Gdzie? Od kiedy? [LISTA]

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym wchodzi w kolejny etap. Podpisano umowę na dostawę i montaż 43 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości.

KGP: 92 589 interwencji, 311 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 92 589 interwencji. Byli wzywani do 311 wypadków drogowych.

REKLAMA

Bierz 40 tysięcy złotych dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego i premię za zezłomowanie starego auta

Program Mój Elektryk wkracza w nową fazę. Już za kilka tygodni, począwszy od 1 lutego można na zakup samochodu elektrycznego otrzymać bezprecedensową dotację. Dodatkową premią objęta jest też czynność zezłomowania starego auta.

Prowadzisz samochód w okularach? Zapłacisz mandat od 1,5 tys. do nawet 5 tys. zł [i możesz stracić uprawnienia], jeżeli masz to w swoim prawie jazdy. To samo tyczy się soczewek kontaktowych

Osoby mające wadę wzroku, w stosunku do których lekarz – w orzeczeniu lekarskim – stwierdził konieczność korekty lub ochrony wzroku podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych – na rewersie swojego prawa jazdy (w rubryce nr 12) – mają wpisany specjalny kod, który wprowadza dla nich ściśle określone ograniczenie w korzystaniu z uprawnienia do kierowania pojazdami. Kierowcę niewłaściwie stosującego się do ww. ograniczenia – czekają poważne konsekwencje.

REKLAMA