REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Honda Civic IV V VI: przegląd skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Przegląd skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu w Hondzie Civic IV V VI.
Przegląd skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu w Hondzie Civic IV V VI.

REKLAMA

REKLAMA

Przegląd układu przeniesienia napędu i skrzynio biegów to jedna z większych czynności, jakie możemy wykonać samemu. Poniżej znajduje się opis krok po kroku.

Kontrolę skrzyni biegów można przeprowadzić co 2 lata, jednak w przypadku układu przeniesienia napędu warto wykonać go co rok. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dokonać takiego przeglądu jednocześnie. Plan naszego działania jest następujący: sprawdzenie osłony przegubów półosi, sprawdzenie poziomu płynu w sterowaniu sprzęgłem, sprawdzenie szczelności skrzyni biegów, wymiana oleju w skrzyni biegów.

REKLAMA

REKLAMA

Zaczynamy od sprawdzenia osłon gumowych przegubów półosi. Będziemy musieli unieść samochód. Można to zrobić za pomocą platformy warsztatowej, standardowego podnośnika wraz z kobyłkami lub korzystamy z kanału. Z pomocą lampy sprawdzamy czy guma osłony nie jest popękana. Szukamy ewentualnych śladów smaru na osłonach. W przypadku znalezienia uszkodzenia należy jak najszybciej dokonać wymiany. Wszelkie zabrudzenia przegubu znacznie skracają jego sprawność.

Teraz kontrolujemy stan poziomu płynu w urządzeniu sterowania sprzęgłem. Będzie nam do tego potrzebny płyn DOT 3 lub DOT 4. Zbiorniczek wyrównawczy znajduje się w przedziale silnika obok zbiorniczka płynu hamulcowego. Nakrętka posiada odpowietrznik, który musi być w pełni sprawny. Poziom płynu powinien znajdować się pomiędzy oznacznikami MAX i MIN. Jeśli stan jest poniżej dolnego znacznika należy dolać odpowiednią ilość.

Zobacz też: Honda Civic IV V VI: przegląd zawieszenia przedniego i układu kierowniczego

Zanim podejmiemy jakiekolwiek działania naprawcze warto dokonać sprawdzenia szczelności. Nie są nam potrzebne do tego specjalne narzędzia. Jest kilka miejsc, które zdecydowanie możemy podejrzewać o wycieki. Przede wszystkim miejsce łączenia silnika ze skrzynią biegów, korek wlewu oleju, półosie w miejscu łączenia ze skrzynią. Metoda jest bardzo łatwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Na początku myjemy obudowę skrzyni biegów, posypujemy kredą miejsca podejrzane o nieszczelność, opuszczamy samochód i udajemy się na jazdę próbną. Nie jest to zabieg konieczny, duże wycieki będą widoczne bez użycia kredy. Po przejechaniu ok. 30 km wracamy, unosimy Hondę Civici sprawdzamy czy są widoczne jakieś ślady.

Następny krok to sprawdzenie poziomu i wymiana oleju w manualnej skrzyni biegów. Po wykonaniu próby szczelności mamy rozgrzany olej w skrzyni biegów, dzięki temu nasza praca będzie łatwiejsza. Do całej operacji poza podnośnikiem lub kanałem będzie nam potrzebny zestaw kluczy nasadowych, puste naczynie na olej, świeży olej (1.8l) oraz nowe uszczelki korka wlewowego i spustowego.

Jeśli chodzi o olej najlepiej wybrać HONDA MTF. Oczywiście może być inny olej o podobnych właściwościach. W sytuacji awaryjnej można użyć olej silnikowy o lepkości 10W-30, 10W-40 o klasie API SG lub SH. Należy pamiętać, że jest to czasowe rozwiązanie. Unosimy samochód (olej w skrzyni musi być rozgrzany) i odkręcamy korek wlewu oleju. Naturalnie, znajduje się wyżej niż korek spustowy (jest po tej samej stronie).

Zobacz też: Honda Civic IV V VI: wymiana oleju silnikowego

Poziom oleju powinien sięgać do dolnej krawędzi otworu. W innym przypadku dolewamy go do przekładni. Olej wymieniamy co 4 lata lub co 80 000km. Podkładamy puste naczynie pod korek spustowy i wykręcamy go. Następnie wkręcamy używając nowych pierścieni uszczelniających. Olej przekładniowy uzupełniamy przez otwór wlewowy do momentu aż zobaczymy wyciek. Ilość, jaka jest nam potrzebna to ok. 1.8 litra.

Użytkowników Hondy z automatyczną skrzynią biegów lub w skrzyni CVT dotyczy opis znajdujący się poniżej. Podobnie jak w przypadku skrzyni manualnej, automat musi być rozgrzany. Ustawiamy samochód na równej powierzchni i zaciągamy hamulec ręczny. Wyłączamy silnik i wyjmujemy bagnet ze skrzyni i wycieramy go czystą szmatką. Łatwo go rozpoznać poprzez żółty uchwyt.

Wkładamy ponownie wytarty bagnet i sprawdzamy stan oleju. Powinien się znajdować pomiędzy znacznikiem MIN i MAX. Jeżeli jest zbyt duży ubytek proponujemy dokonać wymiany na świeży.
Oto opis jak dokonać wymiany.

Zobacz też: Honda Civic IV V VI: przegląd układu hamulcowego i ogumienia

Co będzie nam potrzebne?
• Lejek
• 2.7l do automatycznej skrzyni biegów (Honda ATF Premium, ATF Dexron II, ATF Dexron III)
• 3.9l oleju do skrzyni CVT (Honda ATF Premium, ATF Dexron II, ATF Dexron III)
• Pierścień uszczelniający korka spustowego

Przed zlaniem oleju musi on osiągnąć odpowiednią temperaturę. W tym celu należy uruchomić silnik i pozostawić go do momentu aż wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej znajdzie się w przedziale normalnej pracy. Będzie nam potrzebny do tego podnośnik warsztatowy lub kanał. Podstawiamy puste naczynie pod korek spustowy i wykręcamy go.

Należy zachować szczególną ostrożność, ponieważ istnieje ryzyko poparzenia. Teraz wkręcamy ponownie korek spustowy używając nowych podkładek uszczelniających. Przechodzimy do napełnienia przekładni nowym olejem. Robimy to poprzez otwór wskaźnika poziomu oleju. Najwygodniej będzie jak użyjemy do tego odpowiedniego lejka. Odpalamy samochód i czekamy aż się nagrzeje.

Ponownie sprawdzamy stan oleju. Jeżeli są widoczne braki to uzupełniamy go to odpowiedniego poziomu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA