REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nissan Primera P10/P11: sprawdzenie pasków napędowych i układu klimatyzacji

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Sprawdzenie pasków napędowych i układu klimatyzacji w Nissanie Primera P10/P11.
Sprawdzenie pasków napędowych i układu klimatyzacji w Nissanie Primera P10/P11.

REKLAMA

REKLAMA

Regularna kontrola pasków napędowych pozwoli nam na uniknięcie ich zerwania. Przy okazji sprawdzania pasków skontrolujemy układ klimatyzacji. Oto jak to zrobić w Nissanie Primera P10/P11.

Oba przeglądy należy wykonać, co 30 000 km. Nie trzeba jechać do wyspecjalizowanych warsztatów. Bez problemu jesteśmy w stanie zrobić to we własnym zakresie. Zaczynamy od krótkiego podziału pasków napędowych. Oddzielnie omówimy wersje do silnika 1.6 i 2.0. W przypadku tego pierwszego może znajdować się jeden, dwa lub trzy paski.

REKLAMA

Wersja bez układu wspomagania lub bez klimatyzacji wyposażona jest w jeden pasek, który napędza pompę cieczy chłodzącej i alternator. Modele z wspomaganiem układu kierowniczego mają dwa paski napędowe. Pierwszy napędza alternator a drugi pompę cieczy chłodzącej i wspomagania. Wersje z wspomaganiem i układem klimatyzacji mają trzy paski. Ułożenie jest podobne jak w drugiej wersji plus dodatkowy pasek napędu sprężarki klimatyzacji.

Zobacz też: Czym skutkuje pęknięcie paska rozrządu?

REKLAMA

Przechodzimy do sprawdzenia stanu pasków. Zaciągamy hamulec ręczny i unosimy przód samochodu. Podkładamy pod niego kobyłki i zdejmujemy prawe koło. Od dołu wykręcamy śruby mocujące i wymontowujemy pokrywę spod błotnika. Robimy to w celu uzyskania dostępu do koła pasowego wału korbowego. Jeżeli zajdzie taka potrzeba możemy wykręcić dolną osłonę silnika.

Za pomocą odpowiedniego klucza nasadowego obracamy wałem korbowym. Dokładnie oglądamy wszystkie paski. Patrzymy czy nie mają ubytków, przetarć, pęknięć, rozdzielenia warstw. Jeżeli są przesłanki wskazujące na wymianę należy to wykonać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do kontroli układu klimatyzacji. Na początku sprawdzamy stan żeberek skraplacza. Usuwamy wszelkie zanieczyszczenia znajdujące się pomiędzy żeberkami. Robimy to za pomocą sprężonego powietrza lub szczotki. Trzeba pamiętać o regularnym włączaniu klimatyzacji minimum na ok. 15 minut na miesiąc. Brak jakiegokolwiek ruchu w układzie może spowodować stwardnienie uszczelnień obwodu czynnika.

Zobacz też: Jakie są najczęstsze usterki silnika?

Sprawdzamy stan przewodów, nie mogą mieć żadnych uszkodzeń. Podstawą jest pełny układ klimatyzacji. Jeżeli wyczuwamy spadek intensywności chłodzenia należy sprawdzić czy ilość czynnika nie jest zbyt mała. Nagrzewamy silnik do normalnej temperatury pracy. Ustawiamy pokrętło regulacji temperatury na najniższą wartość. Pokrętło sinika dmuchawy najintensywniej jak to możliwe.

Sprawdzamy ręką sztywne przewody wlotowy i wylotowy. Jedna strona powinna być zimna druga gorąca. Może to oznaczać uszkodzenie sprężarki lub małą ilość czynnika chłodzącego.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA