REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mazda 323 IV: smarowanie części

Robert Kuśpiel
Instrukcja obsługi Mazdy 323 nie przewiduje żadnych szczególnych prac związanych ze smarowaniem.
Instrukcja obsługi Mazdy 323 nie przewiduje żadnych szczególnych prac związanych ze smarowaniem.

REKLAMA

REKLAMA

Prawidłowa praca elementów ruchomych zależy od dobrego smarowania. W poradniku tym pokażemy, które elementy regularnie sprawdzać i smarować.

Instrukcja obsługi Mazdy 323 nie przewiduje żadnych szczególnych prac związanych ze smarowaniem. W tym przypadku nie da się określić przebiegu, przy którym należy przeprowadzić taką konserwację. Wszystko trzeba kontrolować na bieżąco i samemu zdecydować, kiedy należy przesmarować dany element. Jest to bardzo łatwa i szybka czynność, która możemy wykonać samemu.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Czy warto hydrofobizować szyby?

Jak się okazuję, regularne smarowanie może znacząco przedłużyć żywotność danej części. Panuje tutaj jedna zasada, z której warto korzystać. W przypadku przegubów i zawiasów polecamy stosować olej lub smar w sprayu np. WD40. Jeśli chodzi o powierzchnie, które do siebie przylegają podczas pracy, to najlepszy do nich będzie smar. Gwarantuje nam on znacznie lepszą przyczepność.

Zaczynamy od drzwi. Zawiasy smarujemy za pomocą oleju w sprayu. Należy uważać, żeby nie zabrudzić przy tym tapicerki drzwi, gdyż wypranie oleju bywa bardzo uciążliwe. Podobną metodę wykorzystujemy w przypadku drzwi, jak i klapy bagażnika. W drzwiach zapadki zamków smarujemy za pomocą pasty silikonowej lub WD40. Na koniec pozostają nam ograniczniki drzwi. W tym przypadku użyjemy smaru lub pasty silikonowej.

REKLAMA

Przechodzimy do zamka w tylnej klapie. Najczęściej ulega on uszkodzeniu podczas okresu zimowego. Wszelkie zabrudzenia powodują z czasem jego uszkodzenie. Wówczas jesteśmy zmuszeni do wymiany zamka. Jednak są metody, żeby temu zapobiec. Przed rozpoczęciem okresu zimowego polecamy zaaplikować niewielką ilość odrdzewiacza. Świetnie zakonserwuje zamek i unikniemy problemów z otwieraniem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejny krok to smarowanie pokrywy silnika. Za pomocą cięgna otwieramy maskę. W miejscu, w którym wychodzi z pancerza nakładamy niedużą ilość smaru, a następnie pociągamy kilkakrotnie za cięgno w celu rozprowadzenia smaru. Zamek pokrywy silnika i jej zawiasy smarujemy za pomocą oleju w sprayu.

Zobacz też: Jak polerować karoserię auta?

Jeżeli mamy Mazdę 323F, czyli w wersji coupe, warto zadbać o przesmarowanie podnoszonych reflektorów. W tym celu podnosimy maskę i ściągamy panewki kuliste drążka uruchamiającego reflektory ze sworzni kulowych. W panewki aplikujemy smar i wciskamy drążek na swoje miejsce.

Na koniec przechodzimy do wnętrza pojazdu. Zaczynamy od mechanizmu sterowania gazem. Powinna pomóc nam inna osoba, która wciśnie gaz na wyłączonym silniku. Otwieramy wówczas maskę i czyścimy wszystkie elementy, które poruszają się podczas naciskania tego pedału. Do smarowania polecamy WD40.

Jeżeli mamy szyberdach, na początku musimy wytrzeć prowadnice, następnie smarujemy je pastą silikonową lub smarem w sprayu. Inne smarowidła mogą zabrudzić podsufitkę.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA