REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mazda 323 IV: smarowanie części

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Instrukcja obsługi Mazdy 323 nie przewiduje żadnych szczególnych prac związanych ze smarowaniem.
Instrukcja obsługi Mazdy 323 nie przewiduje żadnych szczególnych prac związanych ze smarowaniem.

REKLAMA

REKLAMA

Prawidłowa praca elementów ruchomych zależy od dobrego smarowania. W poradniku tym pokażemy, które elementy regularnie sprawdzać i smarować.

Instrukcja obsługi Mazdy 323 nie przewiduje żadnych szczególnych prac związanych ze smarowaniem. W tym przypadku nie da się określić przebiegu, przy którym należy przeprowadzić taką konserwację. Wszystko trzeba kontrolować na bieżąco i samemu zdecydować, kiedy należy przesmarować dany element. Jest to bardzo łatwa i szybka czynność, która możemy wykonać samemu.

REKLAMA

Zobacz też: Czy warto hydrofobizować szyby?

REKLAMA

Jak się okazuję, regularne smarowanie może znacząco przedłużyć żywotność danej części. Panuje tutaj jedna zasada, z której warto korzystać. W przypadku przegubów i zawiasów polecamy stosować olej lub smar w sprayu np. WD40. Jeśli chodzi o powierzchnie, które do siebie przylegają podczas pracy, to najlepszy do nich będzie smar. Gwarantuje nam on znacznie lepszą przyczepność.

Zaczynamy od drzwi. Zawiasy smarujemy za pomocą oleju w sprayu. Należy uważać, żeby nie zabrudzić przy tym tapicerki drzwi, gdyż wypranie oleju bywa bardzo uciążliwe. Podobną metodę wykorzystujemy w przypadku drzwi, jak i klapy bagażnika. W drzwiach zapadki zamków smarujemy za pomocą pasty silikonowej lub WD40. Na koniec pozostają nam ograniczniki drzwi. W tym przypadku użyjemy smaru lub pasty silikonowej.

Przechodzimy do zamka w tylnej klapie. Najczęściej ulega on uszkodzeniu podczas okresu zimowego. Wszelkie zabrudzenia powodują z czasem jego uszkodzenie. Wówczas jesteśmy zmuszeni do wymiany zamka. Jednak są metody, żeby temu zapobiec. Przed rozpoczęciem okresu zimowego polecamy zaaplikować niewielką ilość odrdzewiacza. Świetnie zakonserwuje zamek i unikniemy problemów z otwieraniem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejny krok to smarowanie pokrywy silnika. Za pomocą cięgna otwieramy maskę. W miejscu, w którym wychodzi z pancerza nakładamy niedużą ilość smaru, a następnie pociągamy kilkakrotnie za cięgno w celu rozprowadzenia smaru. Zamek pokrywy silnika i jej zawiasy smarujemy za pomocą oleju w sprayu.

Zobacz też: Jak polerować karoserię auta?

REKLAMA

Jeżeli mamy Mazdę 323F, czyli w wersji coupe, warto zadbać o przesmarowanie podnoszonych reflektorów. W tym celu podnosimy maskę i ściągamy panewki kuliste drążka uruchamiającego reflektory ze sworzni kulowych. W panewki aplikujemy smar i wciskamy drążek na swoje miejsce.

Na koniec przechodzimy do wnętrza pojazdu. Zaczynamy od mechanizmu sterowania gazem. Powinna pomóc nam inna osoba, która wciśnie gaz na wyłączonym silniku. Otwieramy wówczas maskę i czyścimy wszystkie elementy, które poruszają się podczas naciskania tego pedału. Do smarowania polecamy WD40.

Jeżeli mamy szyberdach, na początku musimy wytrzeć prowadnice, następnie smarujemy je pastą silikonową lub smarem w sprayu. Inne smarowidła mogą zabrudzić podsufitkę.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA