REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wydawać mniej na utrzymanie samochodu?

Subskrybuj nas na Youtube
Toyota Prius
Toyota Prius
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Koszt utrzymania samochodu zależy od szeregu jego cech. Wśród tych najistotniejszych jest jego bezawaryjność. Oto ranking amerykańskiego serwisu internetowego uwzględniającego awaryjność poszczególnych aut i koszt napraw.

Amerykański serwis yourmechanic.com, należący do sieciowej firmy świadczącej usługi serwisu i napraw samochodów na terenie całych Stanów Zjednoczonych, opublikował zestawienie kosztów utrzymania aut różnych marek i modeli. Ranking opracowano w oparciu o potężną bazę danych firmy, w której rejestrowane są wszystkie czynności serwisowe i naprawy wykonywane przez jej mechaników z uwzględnieniem modelu i wieku pojazdów. Po przeanalizowaniu tych danych uzyskano statystyki najczęściej występujących awarii i ich kosztów, wzięto również pod uwagę koszty przeglądów i okresowych czynności serwisowych. W ten sposób otrzymano średni koszt utrzymania pojazdu w ciągu 10 lat.

REKLAMA

Ranking marek według kosztów utrzymania

(Oparty na szacunkach całkowitych kosztów utrzymania w ciągu 10 lat)

Pozycja

Marka

Koszt (w USD)

1

Toyota

5 500

2

Scion

6 400

3

Lexus

7 000

4

Honda

7 200

5

Mitsubishi

7 400

6

Mini

7 500

7

Mazda

7 500

8

Nissan

7 600

9

Volkswagen

7 800

10

GMC

7 800

11

Hyundai

8 200

12

Subaru

8 200

13

Jeep

8 300

14

Buick

8 600

15

Chevrolet

8 800

16

Land Rover

8 800

17

Kia

8 800

18

Ford

9 100

19

Infiniti

9 300

20

Acura

9 800

21

Dodge

10 600

22

Chrysler

10 600

23

Pontiac

11 800

24

Mercury

12 000

25

Saturn

12 400

26

Audi

12 400

27

Volvo

12 500

28

Cadillac

12 500

29

Mercedes-Benz

12 900

30

BMW

17 800

Zobacz też: Renault Traffic III - usterki

Pierwsze trzy miejsca zestawienia marek o najniższych kosztach utrzymania zajęły marki należące do tego samego japońskiego koncernu: Toyota, Scion (amerykańska marka Toyoty) oraz Lexus, z kosztami utrzymania w ciągu 10 lat odpowiednio 5500, 6400 i 7000 dolarów. Co ciekawe, należący do segmentu premium Lexus okazał się tańszy w utrzymaniu od popularnego Volkswagena (7800 USD), a przy tym niemal dwukrotnie oszczędniejszy od zajmującego przedostatnie miejsce tabeli Mercedesa (12900 USD) i z przewagą ponad 10 tys. dolarów pokonał ostatnie w tabeli BMW (17800 USD). Wszystkie trzy japońskie marki odznaczają się kosztami serwisu niższymi o ponad 10 procent od średniej. Zaskakują pozycje uznawanych za tanie koreańskich marek Hyundai i Kia – koszty utrzymania tej ostatniej są o 30 procent wyższe od średniej i wynoszą 8800 dolarów.

Modele, których utrzymanie kosztuje najmniej

(Ranking oparty na szacunkach całkowitych kosztów utrzymania w ciągu 10 lat)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pozycja

Model

Koszt (w USD)

1

Toyota Prius

4 300

2

Kia Soul

4 700

3

Toyota Camry

5 200

4

Honda Fit

5 500

5

Toyota Tacoma

5 800

6

Toyota Corolla

5 800

7

Nissan Versa

5 900

8

Toyota Yaris

6 100

9

Scion xB

6 300

10

Kia Optima

6 400

11

Lexus IS250

6 500

12

Nissan Rogue

6 500

13

Toyota Highlander

6 600

14

Honda Civic

6 600

15

Honda Accord

6 600

16

Volkswagen Jetta

6 800

17

Lexus RX350

6 900

18

Ford Fusion

7 000

19

Nissan Sentra

7 200

20

Subaru Impreza

7 500

Japoński koncern zdominował również zestawienie modeli, zajmując aż sześć miejsc w pierwszej dziesiątce. Autem o najniższych kosztach utrzymania okazała się Toyota Prius, na której serwisowanie trzeba w ciągu 10 lat wydać 4300 dolarów. Jest to w dużej mierze zasługa trwałości i bezawaryjności jej hybrydowego napędu. Modele Camry, Tacoma, Corolla, Yaris oraz Scion xB zajęły odpowiednio pozycje 3, 5, 6, 8 i 9. Na jedenastym miejscu uplasował się Lexus IS 250 z kosztami serwisowania 6500 USD – niższymi od jedynego w pierwszej dwudziestce auta niemieckiej marki, popularnego VW Jetta, którego utrzymanie pochłania w ciągu 10 lat 6800 dolarów. Z drugiej strony, w dwudziestce modeli najdroższych w utrzymaniu (od 11200 do 17100 USD w ciągu 10 lat) dominują auta amerykańskie i niemieckie. Na wysokie koszty utrzymania wpływa ich wysoka awaryjność – na opublikowanych przez yourmechanic.com listach najczęstszych usterek dominują modele i marki z USA i Niemiec.

Zobacz też: Co się bardziej opłaca - hybryda czy auto na gaz LPG?

Modele, których utrzymanie kosztuje najwięcej

(Ranking oparty na szacunkach całkowitych kosztów utrzymania w ciągu 10 lat)

Pozycja

Model

Koszt (w USD)

1

Chrysler Sebring

17 100

2

BMW 328i

15 600

3

Nissan Murano

14 700

4

Mercedes-Benz E350

14 700

5

Chevrolet Cobalt

14 500

6

Dodge Grand Caravan

14 500

7

Ram 150

13 300

8

Audi A4 Quattro

12 800

9

Mazda 6

12 700

10

Subaru Forester

12 200

11

Acura TL

12 100

12

Nissan Maxima

12 000

13

Chrysler 300

12 000

14

Ford Mustang

11 900

15

Audi A4 

11 800

16

Volkswagen Passat

11 600

17

Ford Focus

11 600

18

Chevrolet Impala

11 500

19

Honda Pilot

11 200

20

Mini Cooper

11 200

Jak widać, wybierając samochód z uwzględnieniem jego marki, możemy ponad dwukrotnie zmniejszyć koszty serwisowania samochodu, a skala oszczędności w ciągu 10 lat wyraża się liczbą o pięciu cyfrach. Opłaca się dokonywać świadomego wyboru.

Źródło: materiały prasowe Toyota

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA