REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Gąbka czy nawet specjalna szczotka nie zaradzą osadowi, który odkładał się przez wiele lat na feldze. Potrzebne są bardzie zaawansowane metody czyszczenia. Fot. Fotolia
Gąbka czy nawet specjalna szczotka nie zaradzą osadowi, który odkładał się przez wiele lat na feldze. Potrzebne są bardzie zaawansowane metody czyszczenia. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Czyszczenie suchym lodem to nieinwazyjna metoda usuwania zanieczyszczeń z powierzchni metali. Jakie są jednak koszty takiego zabiegu? Postanowiliśmy sprawdzić na konkretnych przykładach.

Odrestaurowywanie pojazdów - suchy lód

Odrestaurowanie nadgryzionych czasem maszyn nie jest zadaniem łatwym, dlatego wiąże się też z wysokimi kosztami. Wyjątkowo trudne do usunięcia są wieloletnie naloty brudu, rdzy i smarów na silnikach, kołach czy podwoziach pojazdów samochodowych czy motocykli. Próby pozbycia się problemu za pomocą różnego rodzaju szczotek, nawet tych przeznaczonych do penetracji wąskich szczelin, nie dają satysfakcjonującego efektu. Osad, który gromadził się przez lata i podlegał takim czynnikom jak duże różnice temperatur czy nadmierna wilgoć, jest szalenie trudny do usunięcia.

REKLAMA

Piaskowanie czy suchy lód?

Są jednak pojazdy, które ze względu na wysoką wartość historyczną bądź sentymentalną, wymagają profesjonalnego odrestaurowania. Część ich podzespołów, takich jak silnik, koła czy metalowe detale nadwozia i wnętrza są mocno zabrudzone i skorodowane. W takich przypadkach jednym racjonalnym sposobem usunięcia zabrudzeń jest albo piaskowanie, albo użycie suchego lodu.

Zobacz też: Czyszczenie suchym lodem - na czym polega i jakie znajduje zastosowanie?

REKLAMA

Piaskowanie podzespołów jest rozwiązaniem skutecznym i stosunkowo niedrogim, ale negatywnie wpływającym na stan delikatnych metali takich jak aluminium. Drobinki piasku uderzając z ogromną siłą o powierzchnie takiego elementu usuwają z niego niepożądany nalot ale rysują także jego powierzchnię.

W przypadku suchego lodu tego typu zabieg usuwa tylko zbędną warstwę brudu, nie usadzając powierzchni metalu. W rezultacie efekt jest co najmniej tak samo dobry, a uszkodzenia praktycznie żadne. Problem stanowi jedynie cena.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cena za czyszczenie suchym lodem

Po konsultacjach z kilkoma przedstawicielami przedsiębiorstw zajmujących się czyszczenie za pomocą suchego lodu i piasku, wnioski są następujące. Koszt tej metody jest co najmniej dwa razy droższy od piaskowania przez co nie zawsze opłacalny.

Najlepszą ofertę złożyła nam firma z Bielska Białej, która wyceniła usługę renowacji silnika motocykla i kompletu kół aluminiowych następująco:

- 1 godzina pracy przy użyciu suchego lodu to koszt 400 zł;

- 1 godzina piaskowania (tego samego przedmiotu) to 140 zł.

Zobacz też: Czyszczenie szyb samochodowych od zewnątrz

W trakcie rozmowy specjalista ocenił, że na usunięcie nalotu z silnika będzie potrzebował ok. 1,5 godziny. Wszystko zależy od tego czy dostarczymy silnik zdjęty z ramy czy nie. Dla lepszego efektu lepiej wyjąć motor z motocykla.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA