Czy można naprawić pękniętą szybę telefonem?
REKLAMA
REKLAMA
Bezpłatna aplikacja mobilna NordGlass, do pobrania na stronie www.nordglass.pl, w Appstore oraz w Google Play, dostępna jest dla posiadaczy iPhonów oraz smartfonów z systemem operacyjnym Android. Użytkownicy rozwiązania, korzystając z intuicyjnego menu, mogą szybko odnaleźć fachowe porady, które ułatwią życie każdemu kierowcy, sprawdzić możliwość bezgotówkowej naprawy, natychmiast połączyć się ze swoim ubezpieczycielem oraz uzyskać szczegółowe informacje na temat firmy NordGlass, przebiegu procesu naprawy, a także listy najbliższych punktów serwisowych.
REKLAMA
Zobacz też: Volkswagen Golf VII: Jak działa system Dynamic Light Assist?
Szybka diagnoza – sprawna naprawa
Jedną z funkcji aplikacji NordGlass jest możliwość dokonania wstępnej diagnozy stopnia uszkodzenia szyby. Postępując zgodnie ze szczegółową instrukcją, krok po kroku, kierowca w awaryjnej sytuacji jest w stanie w przybliżeniu ocenić, czy szkodę można naprawić, czy też konieczna jest całkowita wymiana szyby. Analizę uszkodzenia należy rozpocząć od określenia rodzaju szyby. W zależności od tego, czy jest to szyba czołowa, boczna lub tylna otrzymamy informację jak dalej postępować. W przypadku ubytku w szybie czołowej dodatkowo należy określić wielkość uszkodzenia, W tym celu można skorzystać z funkcji „sprawdź wielkość”. Wystarczy wówczas zbliżyć telefon do szyby na odległość dłuższego boku karty kredytowej i poczekać aż na ekranie wyświetli się czerwony okrąg. Jeśli uszkodzenie przekracza rozmiar zaznaczonego obszaru, to szyba nie kwalifikuje się do naprawy i należy niezwłocznie skontaktować się z infolinią serwisu NordGlass lub złożyć zamówienie na wymianę szyby w jednym z najbliższych punktów serwisowych zasugerowanych przez aplikację. Jeśli ubytek mieści się w czerwonym okręgu, należy określić dokładne miejsce uszkodzenia. W przypadku, gdy uszkodzenie znajduje się nie dalej niż 10 cm od krawędzi szyby – najprawdopodobniej kwalifikuje się ono do naprawy. Jeśli odległość od krawędzi szyby jest jednak mniejsza niż 10 cm to należy dokonać wymiany szyby w najbliższym serwisie. Należy pamiętać, że choć mobilna aplikacja NordGlass w awaryjnej sytuacji pozwoli nam dokonać wstępnej oceny stanu naszej szyby to ostateczna weryfikacja uszkodzenia i kwalifikacja szyby do naprawy lub wymiany odbywa się w punkcie serwisowym NordGlass.
Zobacz też: Jak serwisować układ oświetlenia pojazdu?
Poradniki NordGlass – auto przygotowane do jazdy
Kolejną użyteczną funkcją mobilnego serwisu NordGlass jest dział „poradniki”. Zmotoryzowani znajdą tam 10 kluczowych zasad, jakimi powinien kierować się każdy uczestnik ruchu drogowego oraz tzw. „niezbędnik kierowcy” wskazujący listę takich przedmiotów i dokumentów - jak m.in. apteczka, okulary przeciwsłoneczne, formularz protokołu wypadku, nóż do przecinania pasów i trójkąt odblaskowy - których nigdy nie powinno zabraknąć w aucie. Kierowcy znajdą również informację, jak należy się zachować w razie kontroli by przebiegła ona prawidłowo i bez zbędnych nerwów. Szykujące się do kilkudniowej podróży osoby z pewnością skorzystają z sugestii na temat tego, jak odpowiednio przygotować samochód do dłuższej jazdy, a także jak bardziej ekologicznie eksploatować pojazd. Istotnym uzupełnieniem poradnika są wskazówki na temat udzielania pierwszej pomocy oraz resuscytacji.
Źródło: NordGlass
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.