Podłoga w garażu - jaką wybrać podłogę do garażu?
REKLAMA
REKLAMA
Posadzka do garażu powinna być odporna na działanie czynników mechanicznych i chemicznych. Z pojazdu czasami wylewa się olej, płyn hamulcowy czy paliwo, które trudno usunąć. Ważne jest również, aby podłoże nie poddawało się wpływowi obciążeń dynamicznych na przykład upadających narzędzi. Wysokiej jakości podłoga zapobiega też pyleniu i wnikaniu cieczy.
REKLAMA
Zobacz też: Samochody z fabryczną instalacją LPG. Poradnik kupującego
Podłoga do garażu - beton i co dalej?
Beton jest najpopularniejszym materiałem stosowanym do wykonywania podłóg przemysłowych i często stosowany w przypadku garaży. Zbrojona wylewka betonowa jest podłożem, które o ile zostanie starannie wykonane oraz odpowiednio wygładzone i zaimpregnowane, może służyć samodzielnie. Zwykle jednak układa się na nim posadzkę, bo w surowej formie narażona jest na szybką degradację, pylenie, wycieranie i nasiąkanie cieczami. Wśród metod ochrony powierzchni podłóg betonowych często stosuje się zatarcie materiałem mineralnym oraz zabezpieczenie polimerowymi posadzkami przemysłowymi.
Zobacz też: Kia Optima, jaką wybrać? Poradnik kupującego
Podłoga do garażu - nawierzchnie polimerowe
Posadzki polimerowe charakteryzują się wysoką wytrzymałością, twardością, elastycznością, szczelnością oraz estetycznym wyglądem. Do nawierzchni polimerowych zaliczane są posadzki epoksydowe, poliuretanowe i epoksydowo-poliuretanowe, które w zależności od naszego wyboru, mogą zawierać np. barwne wypełnienie kwarcowe lub posiadać właściwości antyelektrostatyczne. Posadzki polimerowe odporne są na działanie chemikaliów stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym. Nawierzchnia taka nadaje się do warsztatu samochodowego, stacji serwisowej, garażu czy myjni. Może też zostać wykonana jako antypoślizgowa. Ważną zaletą takiego systemu jest jego izolacyjność (brak fug między płytkami, którymi mogłaby przeciekać woda, olej lub inne substancje, powodujące przyspieszoną degradację podłoża betonowego). – Takich właściwości nie posiadają płytki ceramiczne. Dodatkowo, samorozlewną posadzkę żywiczną łatwo wykonać wokół kanału w garażu lub słupów podnośników, gdzie w przypadku ceramiki konieczne jest jej docinanie – dodaje Janusz Kornaś, ekspert z firmy Megachemie R&T SA . Płytka ceramiczna nie jest w stanie także wytrzymać upadku ciężkich narzędzi – łatwo może ulec pęknięciu, powodując, że na podłodze powstanie nam efekt tzw. „mozaiki”, który z czasem doprowadzi do jej całkowitego zniszczenia i odspojenia.
Zobacz też: Peugeot 308: jakiego wybrać? Poradnik kupującego
Podłoga do garażu - farby do betonu
Istnieją również inne sposoby zabezpieczenia posadzek betonowych. Można ją pomalować, co zmniejszy jej chłonność. W tym celu należy używać specjalnych farb do betonu: uretanowo-alkidowych, akrylowych lub epoksydowych. Szczególnie ważne są jej właściwości i parametry: wytrzymałość na ścieranie, elastyczność i odporność na chemikalia. Innym pomysłem na równą i wytrzymałą posadzkę jest specjalna zaprawa cementowa. – Należy pamiętać, że zaprawy cementowej samopoziomującej nie powinno stosować się do pomieszczeń, w których występują spadki podłoża – radzi Janusz Kornaś, ekspert z firmy Megachemie R&T SA – Podobnie jak beton, wylewki cementowe należy zaimpregnować. Nanoszenie produktu impregnującego należy powtarzać co 3-4 lata – dodaje Kornaś. Nie są to jednak sposoby, które chronią w takim samym stopniu jak posadzki polimerowe.
Zobacz też: Volvo V40: Jakie wybrać? Poradnik kupującego
Źródło: Materiały prasowe Megachemie R&T SA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA