REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Szyby samochodowe: kiedy naprawić, a kiedy wymienić?

Subskrybuj nas na Youtube
Szyby samochodowe: kiedy naprawić, a kiedy wymienić?
Szyby samochodowe: kiedy naprawić, a kiedy wymienić?
NordGlass

REKLAMA

REKLAMA

Najczęściej występującą przyczyną uszkodzenia szyby są kamyki wyrzucane spod kół poprzedzających jadących samochodów. Uszkodzona szyba nie zawsze wymaga kosztownej wymiany. W wielu przypadkach wystarczy jedynie skuteczna naprawa szyby samochodowej w profesjonalnym serwisie.

W zależności od pory roku i panujących warunków atmosferycznych szyby narażone są na różne rodzaje uszkodzeń. Szczególnie niebezpieczne są kruszywa i kamienie wyrzucane w czasie jazdy spod kół. Z kolei panujące na dworze niskie temperatury oraz duże różnice temperatury po obu stronach szyby powodują powstawanie dużych naprężeń, które prowadzą do powiększenia uszkodzeń. Specjalista z sieci serwisów szyb samochodowych przestrzega, że powstałe na szybie uszkodzenia mechaniczne w krótkim czasie mogą istotnie się powiększyć. „Często właściciele pojazdów lekceważą niewielkie ubytki w szybie, zwłaszcza, jeśli nie znajdują się one w polu widzenia kierowcy. Wówczas zwlekają z naprawą szyby i zgłoszeniem się do serwisu, aż do momentu, gdy uszkodzenie znacznie się powiększy i istotnie przeszkadza w jeździe. Niestety wtedy zwykle szyba nie kwalifikuje się już do naprawy i trzeba ją wymienić. Podnosi to znacznie koszt zlikwidowania usterki, a dodatkowo niesie ze sobą konieczność naruszenia fabrycznego połączenia szyby z karoserią oraz konieczność zakupu niekiedy kosztownych listew i uszczelek, które zostały zamontowane w trakcie produkcji” – mówi Jarosław Kuciński z firmy NordGlass.

REKLAMA

Zobacz też: Zdbaj o auto stojące zimą w garażu. Nowość na rynku: Ciepła brama garażowa

Warto naprawiać szyby w serwisie

W przypadku powstania na szybie samochodowej uszkodzeń, warto jak najszybciej zgłosić się do serwisu. Fachowcy posiadają unikalne kompetencje do wykonywania napraw szyby czołowej, potwierdzone w trakcie wieloletniej praktyki. Serwisanci dokonają fachowej oceny stanu uszkodzenia i zdecydują, czy szyba nadaje się do naprawy. Warto pamiętać, że natychmiastowe reagowanie w momencie wystąpienia uszkodzenia, a tym samym zapobieganie powiększaniu się rozbicia, przekłada się na zwiększenie prawdopodobieństwa zakwalifikowania szyby do naprawy, bez konieczności jej wymiany. Usługa naprawy szyby w serwisie NordGlass zamyka się w kwocie 140 zł, podczas gdy koszt wymiany szyby czołowej to co najmniej 300 zł, a często znacznie więcej. Do naprawy kwalifikują się wszelkie usterki, których średnica nie przekracza 24 mm – jest to w przybliżeniu wielkość pięciozłotowej monety - i które znajdują się przynajmniej 10 cm od krawędzi montażowej szyby. W przypadku konieczności naprawy kilku uszkodzeń punktowych, muszą być one oddalone od siebie minimum o 10 cm.

Zobacz też: Jak krok po kroku dodać swoje ogłoszenie w serwisie Dokasacji.pl?

Jak przebiega naprawa szyby w serwisie?

REKLAMA

Szyba czołowa składa się z 3 warstw: dwóch tafli szkła oraz folii PVB umieszczonej między nimi. Zazwyczaj uszkodzenie nie powoduje zniszczenia wszystkich tych płaszczyzn. Typową naprawę przeprowadza się na zewnętrznej warstwie szyby, która zwykle ulega uszkodzeniu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W pierwszym etapie szybę należy przygotować do naprawy. Specjaliści czyszczą  uszkodzone miejsce usuwając brud, kurz i inne zanieczyszczenia, które wdarły się w powstałą wadę.  Dbają też o to, by samochód spędził w pomieszczeniu serwisu na tyle dużo czasu, by temperatura szyby wyrównała się i ustabilizowała - co jest szczególnie ważne zimą. Następnie w uszkodzenie wtłaczana jest specjalna żywica dokładnie wypełniająca ubytek. Żywicę utwardza się światłem ultrafioletowym, usuwa ewentualny jej nadmiar, a w końcu poleruje poddane naprawie  miejsce. Cały zabieg trwa nie więcej niż pół godziny.

Zobacz też: Nie masz garażu? Jest sposób na przechowanie motocykla i letnich opon

Międzynarodowy ekspert NordGlass - Jarosław Kuciński - podkreśla: „Zakres wykonywanej naprawy i czas likwidacji usterki zależy od wielkości uszkodzenia i sposobu jego ewentualnego zabezpieczenia, a także temperatury szyby w momencie przybycia do serwisu - podczas naprawy temperatura szyby i warunki temperaturowe w serwisie, w którym dokonujemy renowacji muszą być bowiem zbliżone.” Ważny jest również czas, w jakim użytkownik zgłosi pojazd do serwisu. – „Kierowcy, którzy mieli już do czynienia z naprawą szyby samochodowej reagują szybko i zgłaszają się niemal natychmiast do serwisu. Pozostali niestety odwlekają naprawę, co sprawia, że szyby często nie da się już naprawić i konieczna jest jej całkowita wymiana. Niektórzy podobnie traktują swoje zęby chodząc do dentysty dopiero wtedy, gdy ząb już bardzo boli, choć wiedzą, że to za późno” – dodaje Jarosław Kuciński.

Z gwarancją od NordGlass

Z danych zebranych przez firmę NordGlass wynika, że aż 26% kierowców jeździ z uszkodzonymi szybami. Tymczasem naprawa uszkodzonej szyby jest nie tylko szybka i niedroga, ale także gwarantuje niemal całkowite przywrócenie stanu szyby sprzed uszkodzenia. „Instytut Szkła i Ceramiki stwierdził swego czasu, że naprawa uszkodzonych szyb w serwisach NordGlass to usługa, która przywraca wytrzymałość szyby samochodowej aż w 97%” – mówi Jarosław Kuciński. Podkreśla jednocześnie, że NordGlass udziela również bezterminowej gwarancji na usługi wykonane we własnych serwisach.

Zobacz też: Jak zarobić na starym aucie?

Na świecie usługi naprawy szyb samochodowych są znane już od ponad 30 lat. W Polsce nadal nie wszyscy użytkownicy samochodów mają świadomość tego, że w sieci serwisów NordGlass możemy skutecznie naprawić wybrane uszkodzenia szyby czołowej. Dzięki temu, że sieć serwisów szyb samochodowych NordGlass pokrywa cały kraj, każdy właściciel pojazdu może wybrać dogodną dla siebie lokalizację, w której w ciągu 30 minut fachowy personel NordGlass naprawi uszkodzenie szyby, udzielając jednocześnie bezterminowej gwarancji na przeprowadzoną usługę.

Źródło: NordGlass

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA