REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zdbaj o auto stojące zimą w garażu. Nowość na rynku: Ciepła brama garażowa

Brama garażowa
Brama garażowa
Producent: Normstahl Entrematic

REKLAMA

REKLAMA

Nawet auta stojące zimą w garażu mogą mieć problem z porannym rozruchem i zaszronionymi siłami. Dobrym rozwiązaniem na tego rodzaju problemy może być garaż, ale pod warunkiem, że jest on dobrze izolowany i w pomieszczeniu utrzymuje się stała, dodatnia temperatura. Aby dobrze zabezpieczyć termicznie garaż, warto zainwestować w dobrą bramę garażową.

Rafał Łagódka, ekspert z firmy Normstahl Entrematic, wskazuje, na co zwrócić uwagę przy wyborze bramy, by spełniała ona swoje funkcje.

REKLAMA

Solidna konstrukcja

Garaż jest pomieszczeniem, w którym największą utratę ciepła zazwyczaj powoduje otwór wjazdowy. Wybierając konkretny model bramy warto zatem zastanowić się nad rozwiązaniem gwarantującym doskonałą szczelność i izolacyjność. „Należy zwracać uwagę na budowę skrzydła bramy – warto wybierać te modele, które są ocieplone. Firma Normstahl Entrematic produkuje bramy z blachy stalowej, która jest pokryta podwójną warstwą lakieru piecowanego. Panel bramy zbudowany jest z dwóch płatów blachy, pomiędzy którymi umieszczono piankę poliuretanową, stanowiącą warstwę izolacyjną o grubości aż 42 mm. Współczynnik przenikania ciepła dla takiej konstrukcji wynosi ok. 1 W/m²K dla bramy o powierzchni 10m². Tak gruba warstwa izolacji termicznej solidnie chroni przed zimnem i upałem, a co za tym idzie utrzymuje stałą temperaturę wewnątrz pomieszczenia i oszczędza energię potrzebną do ogrzania garażu” – wyjaśnia Rafał Łagódka z firmy Normstahl Entermatic. Drugim niezwykle ważnym elementem chroniącym garaż przed utratą ciepła jest profil termiczny, który jest zamontowany pomiędzy murem a prowadnicami. „To dodatkowe uszczelnienie gwarantuje perfekcyjną ochronę przed uciekaniem ciepła z garażu, a także przedostawaniem się do jego wnętrza kurzu. Warto podkreślić, że element ten separuje całą powierzchnię prowadnicy od węgarka i zapewnia tym samym dodatkową ochronę przed korozją. Warto zaznaczyć, że jest to miejsce szczególnie narażone na skraplanie się wody i kumulowanie wilgoci, dlatego też taka izolacja jest szczególnie istotna” – dodaje ekspert Normstahl Entrematic. Uzupełnieniem rozwiązań poprawiających izolacyjność bramy jest przegroda zastosowana w segmentach. „Stosujemy to rozwiązanie konstrukcyjne w segmentach bram. Jest to dodatkowe zabezpieczenie, w postaci mostka termicznego,  które zabezpiecza przed przenoszeniem temperatury zewnętrznej na wewnętrzną część panela i eliminuje efekt przemarzania” – mówi Rafał Łagódka.

Zobacz też: Jak zarobić na starym aucie?

Idealne dopasowanie bramy do garażu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto podkreślić, że nie istnieje jedna, uniwersalna brama do różnych typów garaży. Dlatego też, przed decyzją o wyborze konkretnego modelu, należy skonsultować się z doradcą, który pomoże dopasować typ bramy do konstrukcji garażu oraz wejścia. „Błędy podczas zakupu i montażu bramy należą do najczęstszych przyczyn braku dobrej izolacyjności garażu. Wybór idealnej bramy do naszego garażu trzeba rozpocząć od oceny miejsca w nadprożu i po bokach, a także przestrzeni w garażu, którą warto idealnie wykorzystać. Co więcej, wybór pomiędzy bramą boczną a górną powinien być uwarunkowany ilością miejsca w garażu tak, aby nie dokonywać przebudowy otworu. Warto również pamiętać, że szczelność całej konstrukcji zagwarantuje nam prawidłowy pomiar wejścia. Można skorzystać w tym przypadku z usług fachowców współpracujących z Normstahl Entrematic, którzy idealnie obliczą wymiary bramy. Tego rodzaju działania pozwolą nam uniknąć niepotrzebnych, dodatkowych i często kosztownych prac podczas montażu bramy” – wyjaśnia Rafał Łagódka z Normstahl Entrematic.

Zobacz też: Jak korzystać z nowych warszawskich parkometrów?

Spadek temperatury powoduje, że również w garażu panuje mało przyjemny klimat. By zapobiegać utratom ciepła warto stosować rozwiązania gwarantujące szczelność konstrukcji i wysoką izolacyjność pomieszczeń. Firma Normstahl Entrematic oferuje izolowane bramy garażowe zaopatrzone w dodatkowe uszczelki, które stoją na straży cennej energii cieplnej. Dlatego też przy wyborze bramy warto również zwracać uwagę na szczegóły, które nie tylko zimą zagwarantują doskonałe uszczelnienie garażu.

Producent: Normstahl Entrematic

www.normstahl.com

Brama garażowa
Producent: Normstahl Entrematic
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

REKLAMA

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

REKLAMA