REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak odzyskać zatrzaśnięte kluczyki?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakubowski Ryszard
Gdy zatrzaśniemy kluczyki w nowoczesnym aucie, fachowcy otworzą je za ok. 100 zł.
Gdy zatrzaśniemy kluczyki w nowoczesnym aucie, fachowcy otworzą je za ok. 100 zł.

REKLAMA

REKLAMA

Jak dostać się do auta, gdy zatrzasnęliśmy w nim kluczyki? Czy zawsze trzeba wybijać szybę?

Jeśli zatrzaśniemy kluczyki w aucie i posiadamy zapasowy komplet, problem wydaje się być trywialny. Wystarczy taksówką podjechać do domu, odszukać je i powrócić do samochodu. Niektórzy stosują też ciekawą metodę zabezpieczenia przed taką sytuacją. Umieszczają kluczyki zapasowe pod podwoziem samochodu za pomocą specjalnych, magnetycznych skrzynek. Magnes umieszczony w takim pudełku jest bardzo silny, więc kluczyków nie zgubimy, a immobiliser również nie ucierpi. Należy jednak wziąć pod uwagę, że podwozie jest pierwszym miejscem, gdzie zapasowych kluczyków będzie szukał złodziej.

REKLAMA

Zobacz też: Jak sprawdzić, czy auto jest dla nas odpowiednie?

Gdy nie mamy dostępu do kluczyków zapasowych

REKLAMA

Wtedy zaczyna się prawdziwy problem. Możemy próbować poradzić sobie sami. Będzie to jednak wymagało trochę cierpliwości, odrobiny wprawy i cienkiego, sztywnego narzędzia w kształcie linijki, czyli swego rodzaju szpachelki, w ostateczności scyzoryka. Będziemy potrzebowali także dość mocnego drutu. Szpachelkę wciskamy pomiędzy uszczelkę drzwi a szybę tak, aby móc delikatnie zmusić ją do uchylenia małej szparki. Nie należy zbyt mocno siłować się ze szkłem – możemy je porysować lub zniszczyć uszczelkę. Szyba powinna pozwolić uchylić się na pół centymetra, o ile nie mamy elektrycznie podnoszonych. Gdy uda nam się uchylić szybę, jesteśmy w domu.

Drut powinniśmy zagiąć tak, aby móc zaczepić go na dźwigni zamka, czyli zrobić na jego końcu pętelkę. Wsuwamy go w szparę w oknie i usiłujemy zaczepić tak, aby móc pociągnąć za zamek. Jeśli nie ma on opływowych kształtów, powinno się udać. Jeśli ma, będziemy potrzebowali więcej cierpliwości i precyzji, aby sięgnąć drutem do klamki i za nią pociągnąć (o ile nasz samochód można w ten sposób otworzyć od środka). Możemy też próbować odkręcić w ten sposób szybę.

Zobacz też: Wymiana zbitego lusterka

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli naszego samochodu nie można otworzyć w powyższy sposób, możemy spróbować zdjąć dolną listwę z uszczelką pomiędzy szybą a drzwiami. Zrobimy to z pomocą scyzoryka ale uważajmy, aby nie uszkodzić zatrzasków. Odsłoni nam się dość szeroka szpara pomiędzy szybą a blachą drzwi. Potrzebny będzie nam drut i dobre oko, aby zlokalizować dźwigienkę zamka. Jeśli już ją znajdziemy, za pomocą drutu będziemy mogli pociągnąć albo nacisnąć w zależności od tego, w jaki sposób otwiera się nasz zamek i voila, drzwi otwarte. Niektórzy tak często zatrzaskują kluczyki w samochodzie, że umieją sobie radzić nawet wycieraczką przedniej szyby. Troszkę może nam popsuć humor świadomość, jak łatwo jest dostać się do naszego samochodu.

Zobacz też: Czy można zatankować więcej niż wynosi pojemność baku?

Jeśli nam się nie uda

W nowoczesnych samochodach zazwyczaj zamek drzwi jest ukryty. Warto zatem już wcześniej przygotować się na taką ewentualność, jeśli producent samochodu nie przewidział naszego roztargnienia i pozwolił na zatrzaśnięcie kluczy w środku. Polecamy wyszukać w Internecie całodobowy numer telefonu do firmy, która zajmuje się awaryjnym otwieraniem samochodów.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA