Opel Corsa C i Vectra C: wymiana przełączników zespolonych
REKLAMA
REKLAMA
Opel zastosował kilka rozwiązań. Porównując chociażby Vectrę C z Corsą C rozwiązania są zupełnie inne. Mimo, że literka „C” sugeruje nam podobną generację modelową. W przypadku innych aut możliwe, że trzeba będzie demontować poduszkę powietrzną. My postaramy się na podstawie tych dwóch aut wyjąć przełączniki bez zbędnego demontażu.
REKLAMA
Zobacz również: Jak naprawić połączenie elektryczne?
Co będzie potrzebne?
- Torx 20
- Płaski śrubokręt
- Spinacz do papieru
Zaczynamy od Opla Corsy C
Jak się przyjrzymy widzimy, że nasze przełączniki są zamocowane pod obudową. Niestety w tym przypadku będzie wymagany jej demontaż. Obudowa dzieli się na dwie części, górną i dolną. W przypadku górnej podważamy ją płaskim śrubokrętem i powinna wyskoczyć z zaczepów. Jak zauważymy będzie nam brakować kilku milimetrów, żeby wyjąć obudowę. Kluczem Torx 20 odkręcamy dwie śruby od dołu obudowy. Teraz możemy swobodnie wyczepić manetki. Znajdują się one na specjalnych zatrzaskach, które trzeba wcisnąć.
Zobacz również: Dlaczego rozładowuje się akumulator?
Opel Vectra C
Tutaj będzie nam potrzebny spinacz. Odchylamy gumę ochronną, wsadzamy rozprostowany spinacz w szynę manetki (będzie widoczny mały rowek) i wyciągamy manetkę. Tutaj nie ma żadnych zatrzasków, które trzeba wypiąć palcami. Najczęściej spotyka się opcję taką, jak w Corsie C, jednak warto pamiętać o metodzie zastosowanej w przypadku wymiany przełączników w Vectrze.
REKLAMA
REKLAMA