REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wymienić deskę rozdzielczą?

Robert Kuśpiel
Seat Ibiza
Seat Ibiza

REKLAMA

REKLAMA

Deskę rozdzielczą wymieniamy lub demontujemy z różnych powodów. W poradniku tym pokażemy jak to zrobić krok po kroku.

W poradniku tym będziemy się opierać na najpopularniejszej grupie samochodów VAG (Audi, Volkswagen, Seat, Skoda). Sposoby mocowania deski rozdzielczej w tych autach są bardzo podobne. Najwygodniejszym rozwiązaniem będzie przedstawienie całej procedury w punktach. Odłączamy akumulator i przygotowujemy sobie zestaw śrubokrętów: płaskich, gwiazdkowych i torx.

REKLAMA

Zobacz również: Jak wymienić szczotki w alternatorze?

  1. demontujemy osłonę stacyjki, wykręcając 3 śrubki od dołu osłony
  2. wyjmujemy poduszkę powietrzną
  3. odkręcamy kierownicę wymontowujemy manetki i odpinamy wiązkę znajdującą się przy manetkach.

Przechodzimy do demontażu zegarów:

  1. odkręcamy „daszek” zegarów
  2. odkręcamy osłonę znajdującą się pod „daszkiem” zegarów
  3. wykręcamy zegary
  4. wypinamy kostki łączące zegary z główną wiązką
  5. wykręcamy i wyjmujemy kratki nawiewów po lewej i prawej stronie
  6. demontujemy przełącznik świateł
  7. demontujemy osłonę nóg kierowcy
  8. wyciągamy klapkę (maskownicę) skrzynki bezpieczników
  9. wyjmujemy schowek pod kierownicą
  10. wypinamy wtyczki od immobilajzera
  11. demontujemy listwę na konsoli środkowej
  12. demontujemy półkę konsoli środkowej lub uchwyt na kubki (w zależności od wyposażenia)
  13. wykręcamy panel ogrzewania (opcjonalnie climatronic)
  14. odsłaniamy mieszek zmiany biegów i odkręcamy dwie śruby trzymające tunel środkowy
  15. wykręcamy pozostałe śruby mocujące tunel środkowy
  16. demontujemy schowek pasażera
  17. demontujemy radio
  18. wykręcamy 3 śruby i demontujemy konsolę środkową
  19. odkręcamy osłonę podszybia i wykręcamy śruby trzymające deskę do nadwozia
  20. wykręcamy boczne śruby deski rozdzielczej
  21. odkręcamy śrubę znajdującą się przy rączce do otwierania maski i analogicznie po drugiej stronie
  22. wykręcamy śruby mocujące deskę do nadwozia w środkowej części konsoli
  23. wyjmujemy deskę rozdzielczą, jednocześnie odpinamy wtyczkę od poduszki powietrznej wraz z wiązką elektryczną.

Zobacz również: Wymiana bezpiecznika

Czas, jaki nam jest potrzebny na sam demontaż to około 3 godziny. Podczas składania, należy zachować odpowiednią kolejność, gdyż potem może się okazać, że nie mamy możliwości zamontowania któregoś z elementów. Należy się wykazać szczególną cierpliwością, ponieważ łatwo uszkodzić plastikowe elementy deski rozdzielczej. Powyższy opis znajduje zastosowanie w każdym aucie, jednak może się różnić w pewnych rozwiązaniach konstrukcyjnych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA