REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Płatność za paliwo przy dystrybutorze... jest możliwa!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Płatność za paliwo przy dystrybutorze... jest możliwa!
Płatność za paliwo przy dystrybutorze... jest możliwa!
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Płatność za paliwo przy dystrybutorze? To możliwe. Podjeżdżasz na stację, tankujesz paliwo, naciskasz przycisk w telefonie i odjeżdżasz.

Płatność za paliwo przy dystrybutorze. Tak, jest możliwe w Polsce

Schemat wizyty na stacji paliw od lat jest dokładnie taki sam. Kierujący najpierw wybiera wolny dystrybutor, później właściwy pistolet, następnie tankuje określoną ilość paliwa i musi za nią zapłacić. W tym celu korzysta z dotykowego automatu, ewentualnie udaje się do budynku stacji i staje w kolejce. Czy jest coś takiego, jak płatność za paliwo przy dystrybutorze? Jest. I metod takich jest co najmniej kilka.

REKLAMA

Jak działa płatność przy dystrybutorze?

Płatność za paliwo przy dystrybutorze to opcja oferowana w Polsce przede wszystkim przez operatorów paliwowych. Swoją aplikację ma np. Orlen i nazywa się ona Orlen Pay. Opcję taką oferuje też również Shell. Tyle że w tym przypadku aplikacja Shell SmartPay jest dedykowana przede wszystkim użytkownikom kart paliwowych Shell Card. Co mają zatem zrobić osoby, które chciałyby płacić za paliwo przy dystrybutorze nie tylko w jednej sieci czy jednym kraju? Jest pewna opcja...

Jak działa aplikacja do zdalnej płatności za paliwo?

Aplikacja Orlen Pay jest wyjątkowa, bo pozwala na płatność za paliwo przy dystrybutorze klientom prywatnym - nie flotowym. Choć tak właściwie to wyjątkowa nie jest, bo bardzo podobną możliwość daje także aplikacja Circle K czy Lotos Pay&Go. Kierowca ściąga aplikację, zakłada konto, podpina do niej kartę płatniczą i gotowe. Aplikacja pozwala na zdalne płacenie za zatankowane paliwo, ale też pokazuje historię transakcji i pozwala na zbieranie punktów lojalnościowych.

Płatność za paliwo aplikacją? Różne stacje, różne kraje

Płatność za paliwo przy dystrybutorze oferuje Eurowag Pay. Do jej sieci należy ponad 400 stacjach zlokalizowanych w Austrii, Belgii, Czechach, Niemczech, Węgrzech, Litwie, Polsce, Słowacji i Hiszpanii. Przy czym sieć jest cały czas rozbudowywana. W efekcie już do końca roku będzie się na nią składać nawet 1500 punktów. A to nadal nie koniec. Eurowag Pay chce rozszerzyć też zakres usług, za które można płacić bezkontaktowo. Objęte mają zostać też opłaty za parking, myjnię, prom lub naprawę.

Płatność za paliwo przy dystrybutorze

Płatność za paliwo przy dystrybutorze... jest możliwa!

Materiały Eurowag

Płatność za paliwo przy dystrybutorze. Prosta alternatywa

REKLAMA

Zasada działania jest prosta. Płatność za paliwo przy dystrybutorze odbywa się za pośrednictwem aplikacji. Dostęp do niej jest chroniony PIN-em lub biometrią. Bez tego uwierzytelnienia nie da się zapłacić za zatankowane paliwo. Do aplikacji może być jednak przypisana wyłącznie karta paliwowa wydana przez Eurowag. Na razie opcja nie została przewidziana dla klientów prywatnych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zatankowanie z Eurowag Pay to kwestia kilku kliknięć. Bez konieczności szukania terminala na stacji bezobsługowej, wkładania karty, wpisywania PIN-u, wybierania pompy, wyjmowania karty i wracania do ciężarówki. Kierowca klika przycisk, wybiera produkt na stanowisku i może rozpocząć tankowanie. Ten nowy proces znacznie ułatwi pracę naszym klientom – mówi Jiří Petrák, Product Owner Mobile Payments.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Prawo jazdy seniorów: Czy możesz je stracić od 1 lipca 2025?

W życie miały wejść nowe przepisy dla kierowców, którzy ukończyli 65 lat. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, seniorzy mieli regularnie przechodzić badania lekarskie kierowców po 65. roku życia, aby zachować ważność prawa jazdy. Dodatkowe obowiązki, w tym częstsze kontrole specjalistyczne (okulistyczne i neurologiczne), czekają również kierowców po 75. roku życia.

Jeden błąd i po egzaminie. Sprawdź nowe zasady egzaminu na prawo jazdy od 1 lipca 2025

Od 1 lipca 2025 roku obowiązują nowe przepisy, które rewolucjonizują sposób przeprowadzania egzaminów na prawo jazdy. Wprowadzenie tzw. błędów krytycznych sprawia, że wystarczy jeden poważny błąd, by zakończyć egzamin wynikiem negatywnym – bez szansy na dokończenie jazdy. Sprawdź, czego unikać, aby nie oblać na pierwszym zakręcie.

REKLAMA