Czym grozi woda w paliwie?
REKLAMA
REKLAMA
Bak paliwa
REKLAMA
Woda jest cięższa od paliwa. Podczas jazdy zgodnie z zasadą dynamiki płyn w baku porusza się, ale jeśli tylko pozostawimy swój samochód na nocny postój, woda opadnie i będzie spoczywać na dnie paliwa. Baki wykonane są zazwyczaj z metalu, a jego kontakt z wodą oznacza korozję. Jeśli woda będzie ciągle obecna w baku, może spowodować jego przedziurawienie, a tym samym wyciek paliwa.
Zobacz również: Jak naprawić przeponową pompę paliwa?
Praca silnika
Jeśli woda skutecznie wymiesza się z paliwem na zakrętach lub podczas hamowania, może dostać się do silnika. Porcja wody wtryśnięta do komory spalania spowoduje, że zanieczyszczony nią cylinder nie wykona pracy w danym cyklu, więc silnik może się „dławić”. W przypadku samochodów gaźnikowych, większa porcja wody spowoduje, że silnik w ogóle nie będzie pracował. Do tego może ona osiąść na filtrze paliwa i przewodach paliwowych, zmniejszając efektywność pracy motoru.
Zobacz również: Jak wymienić filtry paliwa i powietrza?
Co robić?
Jeśli zauważymy, że nasz silnik źle pracuje, dławi się a nie jesteśmy pewni stacji benzynowej, na której ostatnio tankujemy, warto przemyśleć opróżnienie baku i napełnienie go nowym paliwem, pochodzącym z zaufanego miejsca. Nie warto czekać, aż woda spowoduje przedziurawienie zbiornika paliwa, ponieważ jego wymiana to skomplikowany proces, który może być również kosztowny.
REKLAMA
REKLAMA