REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy po przebiciu opony warto korzystać z pianki naprawczej?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
felgi opony koło koła opona Fot. Fotolia
felgi opony koło koła opona Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Koło zapasowe powoli odchodzi do lamusa. Tak przynajmniej uznało część koncernów samochodowych i wyposaża swoje auta w tzw. zestawy naprawcze opony. Czy jest to dobre rozwiązanie?

Naprawa opony za pomocą pianki

Dawniej czymś nie do pomyślenia była jazda autem bez koła zapasowego. Przebicie opony w czasach, kiedy o czymś takim jak assistance czy telefon komórkowy, można było tylko pomarzyć skutkowało często unieruchomieniem pojazdu na wiele godzin.

REKLAMA

REKLAMA

Dziś kierowca ma wiele sposób na poradzenie sobie z przebita oponą, jednak nadal najlepszym rozwiązaniem jest posiadanie zapasowego koła. Dlaczego uważam, że zestaw naprawczy nie rozwiązuje problemu przebitej opony? Bowiem on ten problem tylko maskuje i co gorsza wydłuża właściwą drogę jego wyeliminowania.

Pianka naprawcza, która jest wprowadzana przez kompresor do wnętrza koła ma na celu uszczelnić oponę w miejscu jej uszkodzenia. Warto pamiętać o tym, aby przed jej użyciem, usunąć zalegający w bieżniku gwóźdź czy inne ciało stałe będące przyczyną usterki. Wadą pianki jest jednak fakt, że nie nadaje się ona do „łatania” uszkodzeń powstałych na boku opony. W takim przypadku zestaw naprawczy jest bezużyteczny. Naprawa za pomocą pianki takiej opony zagraża bezpieczeństwu jazdy!

Zobacz też: Etykiety na oponach - jak czytać?

REKLAMA

Oprócz tego, że pianka naprawcza nadaje się jedynie do niwelowania uszkodzeń powstałych na czole opony

Dalszy ciąg materiału pod wideo

felga ciśnienie opona powietrza Fot. Fotolia

a bieżniku) to na dodatek naprawa ta ma charakter krótkotrwały. Nie można używać takiej opony na co dzień. Pianka służy jedynie temu, aby pojazd mógł zachować mobilność i dojechać do warsztatu wulkanizacyjnego. Gdy dojedziemy do warsztatu może okazać się jednak, że naprawa nie zostanie wykonana. Dlaczego?

Warsztaty wulkanizacyjne mogą odmówić naprawy opony łatanej pianką?

Niektóre warsztaty nie podejmują się napraw opon łatanych pianką z uwagi na czasochłonność tego zadania. Oponę trzeba dokładnie umyć i wyczyścić co zajmuje sporo czasu. Co więcej pianka ta w połączeniu z chemią jest szkodliwa dla zdrowia.

Poza tym pianka powoduje też problem z odnalezieniem miejsca w którym opona została przebita. W rezultacie zdarzały się już przypadki, że po wyjeździe od wulkanizatora opona ulegała rozerwaniu uszkodzeniu po przejechaniu większego dystansu. I właśnie dlatego wulkanizatorzy nie podejmują się zazwyczaj naprawy opon naprawianych łatką w sprayu. A jeśli się podejmują to często pobierają za to dodatkową opłatę (jej wysokość wg uznania).

CO zatem robić gdy dojdzie do uszkodzenia? Albo mieć w zapasie koło z oponą, albo po prostu dopompować oponę zwykłą pompką i udać się powoli do wulkanizatora, co jakiś czas dopompowując oponę. Jeśli spadek ciśnienia jest duży wtedy nie mamy już wyjścia i musimy zdać się na zestaw naprawczy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA