REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy po przebiciu opony warto korzystać z pianki naprawczej?

felgi opony koło koła opona Fot. Fotolia
felgi opony koło koła opona Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Koło zapasowe powoli odchodzi do lamusa. Tak przynajmniej uznało część koncernów samochodowych i wyposaża swoje auta w tzw. zestawy naprawcze opony. Czy jest to dobre rozwiązanie?

Naprawa opony za pomocą pianki

Dawniej czymś nie do pomyślenia była jazda autem bez koła zapasowego. Przebicie opony w czasach, kiedy o czymś takim jak assistance czy telefon komórkowy, można było tylko pomarzyć skutkowało często unieruchomieniem pojazdu na wiele godzin.

REKLAMA

REKLAMA

Dziś kierowca ma wiele sposób na poradzenie sobie z przebita oponą, jednak nadal najlepszym rozwiązaniem jest posiadanie zapasowego koła. Dlaczego uważam, że zestaw naprawczy nie rozwiązuje problemu przebitej opony? Bowiem on ten problem tylko maskuje i co gorsza wydłuża właściwą drogę jego wyeliminowania.

Pianka naprawcza, która jest wprowadzana przez kompresor do wnętrza koła ma na celu uszczelnić oponę w miejscu jej uszkodzenia. Warto pamiętać o tym, aby przed jej użyciem, usunąć zalegający w bieżniku gwóźdź czy inne ciało stałe będące przyczyną usterki. Wadą pianki jest jednak fakt, że nie nadaje się ona do „łatania” uszkodzeń powstałych na boku opony. W takim przypadku zestaw naprawczy jest bezużyteczny. Naprawa za pomocą pianki takiej opony zagraża bezpieczeństwu jazdy!

Zobacz też: Etykiety na oponach - jak czytać?

REKLAMA

Oprócz tego, że pianka naprawcza nadaje się jedynie do niwelowania uszkodzeń powstałych na czole opony

Dalszy ciąg materiału pod wideo

felga ciśnienie opona powietrza Fot. Fotolia

a bieżniku) to na dodatek naprawa ta ma charakter krótkotrwały. Nie można używać takiej opony na co dzień. Pianka służy jedynie temu, aby pojazd mógł zachować mobilność i dojechać do warsztatu wulkanizacyjnego. Gdy dojedziemy do warsztatu może okazać się jednak, że naprawa nie zostanie wykonana. Dlaczego?

Warsztaty wulkanizacyjne mogą odmówić naprawy opony łatanej pianką?

Niektóre warsztaty nie podejmują się napraw opon łatanych pianką z uwagi na czasochłonność tego zadania. Oponę trzeba dokładnie umyć i wyczyścić co zajmuje sporo czasu. Co więcej pianka ta w połączeniu z chemią jest szkodliwa dla zdrowia.

Poza tym pianka powoduje też problem z odnalezieniem miejsca w którym opona została przebita. W rezultacie zdarzały się już przypadki, że po wyjeździe od wulkanizatora opona ulegała rozerwaniu uszkodzeniu po przejechaniu większego dystansu. I właśnie dlatego wulkanizatorzy nie podejmują się zazwyczaj naprawy opon naprawianych łatką w sprayu. A jeśli się podejmują to często pobierają za to dodatkową opłatę (jej wysokość wg uznania).

CO zatem robić gdy dojdzie do uszkodzenia? Albo mieć w zapasie koło z oponą, albo po prostu dopompować oponę zwykłą pompką i udać się powoli do wulkanizatora, co jakiś czas dopompowując oponę. Jeśli spadek ciśnienia jest duży wtedy nie mamy już wyjścia i musimy zdać się na zestaw naprawczy.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA