REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak nie dać się oszukać w serwisie zmiany opon?

Subskrybuj nas na Youtube
Zmiana opon w warsztacie
Zmiana opon w warsztacie
Oponeo.pl

REKLAMA

REKLAMA

Okazuje się, że nawet podczas tak banalnej i przejrzystej czynności, jak zmiana opon, prasownicy serwisu mają okazję do oszukiwania klientów. Jak nie dać się poszukać w serwisie zmiany opon?

W samochodzie osobowym opony stykają się z podłożem powierzchnią jednej kartki papieru A4. Dlatego też nie można lekceważyć ich kluczowej roli w bezpieczeństwie na drogach i nie możemy powierzać ich wymiany pierwszemu lepszemu serwisowi. Musimy mieć pewność, że ogumienie zostanie wymienione i założone w sposób prawidłowy. Zanim wybierzemy warsztat wymiany opon warto zwrócić uwagę na kilka kwestii.

REKLAMA

Zanim przyjedziesz na wymianę  - sprawdź serwis

Nie bez znaczenia jest reputacja serwisu, do którego się udajemy. Można podpytać znajomych lub sprawdzić opinie na temat wulkanizatora w dedykowanych serwisach. Dobrze byłoby sprawdzić kilka źródeł, aby nie opierać swojej wiedzy na zdaniu jednej osoby i niepotrzebnie się nie zrazić lub jechać z pewnością, że wszystko będzie w porządku. Najprawdopodobniej lepszym wyborem będzie także serwis zrzeszony w sieci dbające o standard obsługi. – Tego typu zakłady zazwyczaj mają nie tylko lepsze wyposażenie, ale często także lepiej wykwalifikowanych pracowników – mówi Marcin Szwabiński, Koordynator projektu „Dostawa z montażem” w Oponeo.pl.

Zobacz też: Czy opony bieżnikowane są niskiej jakości?

Odpowiedni rozmiar ogumienia

Jeśli zamierzamy kupić ogumienie bezpośrednio u wulkanizatora, to warto wcześniej sprawdzić, jakie dokładnie parametry powinna mieć opona w naszym samochodzie. Kluczowe są przede wszystkim rozmiary oraz indeksy nośności i prędkości. Są to kluczowe rzeczy w aspekcie bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dobry fachowiec oczyści brzeg felg i stopki opon

Jeśli specjalista w zakładzie wulkanizatorskim zacznie już wymieniać nasze opony, to zwróćmy uwagę na to, jak przygotowuje ogumienie. Na początku należy oczyścić stopkę opony, a także brzeg felgi, a także nanieść specjalny smar uszczelniający. – Wiele tanich serwisów stosuje niedozwolone pasty montażowe z udziałem produktów ropopochodnych, które działają agresywnie na gumę opony i zaworu – tłumaczy Tomasz Młodawski, ekspert Michelin.
Warto także zwrócić uwagę, czy serwis standardowo wymienia zawory gumowe, które często są najsłabszym ogniwem w kole i powodują utratę ciśnienia oraz wentyle. Nie można też zapomnieć o odpowiednim wyważeniu koła, ponieważ ma to wpływ na prawidłową eksploatację opony, a nawet elementy zawieszenia oraz układu kierowniczego.

Zobacz też: Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM

Dokręć śruby

Ogromne znaczenie ma także prawidłowe dokręcenie koła po wymianie opon. Zdecydowana większość serwisów wykorzystuje klucze pneumatyczne lub elektryczne. Dobrą praktyką jest dokręcenie śrub kluczem dynamometrycznym, aby mieć pewność, że nie stanie się nic złego. Pamiętajmy jednak, aby nie przesadzić, bo potem możemy mieć problem z odkręceniem koła.
Jest jeszcze jedna kwestia, na którą musimy zwrócić uwagę, ale dotyczy ona tylko osób, które przechowują swoje opony w tzw. hotelach. Chodzi o sposób przechowywania ogumienia. – Naszą uwagę powinno zwrócić to, jak przechowywane są nasze opony. Jeśli nie możemy zobaczyć przechowywalni, to powinno to podnieść naszą czujność, ponieważ może to świadczyć o złych warunkach – dodaje specjalista Oponeo.pl.

Źródło: Materiały prasowe Oponeo.pl

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA