REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy opony bieżnikowane są niskiej jakości?

Subskrybuj nas na Youtube
Czy opony bieżnikowane są niskiej jakości?
Czy opony bieżnikowane są niskiej jakości?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Bieżnikowanie opon staje się coraz popularniejsze wśród zarządców flot. Jednak wokół usługi narosło wiele mitów. Czy to prawda, że opony bieżnikowane są niższej jakości?

Czy opony bieżnikowane się rozwarstwiają?

Najpopularniejszy mit dotyczący bieżnikowania ogumienia dotyczy opinii, że resztki opon, często widywane na poboczach dróg, to bieżniki, które odkleiły się od opon bieżnikowanych. To nieprawda. Jest to najczęściej skutek jazdy ze zbyt niskim ciśnieniem powietrza. Ekstremalne przegrzanie niedostatecznie napompowanej opony pojazdu ciężarowego niszczy ściany boczne, powodując odpadanie bieżnika. Krążą również opinie, że opony bieżnikowane są bardziej zawodne od nowych, a także że ich przebiegi i ogólne parametry są znacznie niższe. To również nie jest prawdą. Produkty bieżnikowane na gorąco klasy premium Goodyear i Dunlop Treadmax, jak również opony bieżnikowane NextTread, są niezawodnymi produktami wysokiej jakości, tak jak nowe opony do pojazdów ciężarowych.

REKLAMA

Zobacz też: Na którą oś zakładać opony bieżnikowane?

ile można zaoszczędzić stosując bieżnikowanie opon?

Profesjonalne zarządzanie oponami to inwestycja, która się zwraca. Nowa opona bez systemu zarządzania oponami kosztuje około 1600 złotych. Zakładamy, że bez pogłębiania i bieżnikowania przejedzie około 180 tys. kilometrów. Zastąpienie jej będzie kosztowało kolejne 1600 złotych, a bez systemu zarządzania oponami żywotność nowej opony również wyniesie około 180 tys. kilometrów. Łącznie żywotność dwóch opon wyniesie ok. 360 tys. kilometrów przy koszcie 3200 złotych.
Jednocześnie nowa opona zakupiona w ramach systemu zarządzania oponami kosztuje około 1800 złotych. W skład ceny wchodzi kompleksowy pakiet usług optymalizujących jej okres eksploatacji. Pogłębianie wydłuży jej żywotność do ok. 220 tys. kilometrów. Koszt bieżnikowania to około 1050 złotych, w skład którego, jeśli zajdzie taka potrzeba, może wchodzić pogłębianie. To przedłuża życie opony o kolejne 220 tys. kilometrów. Całkowity koszt wyniesie więc 2800 złotych za łączny przebieg 440 tys. kilometrów. Koszty w podanym przeliczeniu można dodatkowo obniżyć w systemie profesjonalnego zarządzania oponą poprzez zmniejszone zużycie paliwa i sprawniejszą pomoc na drodze.

Zobacz też: Bieżnikowanie opon - sposób na obniżenie kosztów

Program zarządzania oponami Goodyear FleetFirst zapewnia szereg korzyści poza samym bieżnikowaniem – to między innymi usługi takie jak eCasing, TruckForce, ServiceLine24h i FleetOnlineSolutions.
eCasing to stworzone przez Goodyear Dunlop internetowe narzędzie do zarządzania bieżnikowaniem. TruckForce to ogólnoeuropejska sieć serwisów pojazdów użytkowych, które zapewniają całodobową pomoc na drodze za pośrednictwem ServiceLine24h.  FleetOnlineSolutions i FleetOnlineSolutions Mobile to opracowane przez Goodyear Dunlop internetowe systemy zarządzania flotami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: Materiały prasowe Goodyear

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA