REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czym charakteryzują się felgi skręcane?

Konrad Bagiński
Koła w najwyższych rozmiarach – duże i szerokie wymagają bardzo wytrzymałych a jednocześnie lekkich felg. fot. Newspress
Koła w najwyższych rozmiarach – duże i szerokie wymagają bardzo wytrzymałych a jednocześnie lekkich felg. fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli masz środki na to, by wyróżnić swoje auto z tłumu, nawet tłumu stunowanych egzemplarzy, powinieneś rozejrzeć się za odpowiednimi felgami. Wybór jest spory, każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie.

Jeśli mówimy o felgach z najwyższej półki, musimy liczyć się z wydatkiem kilku, nawet kilkunastu tysięcy za komplet. Nie dostaniesz ich w pierwszym lepszym sklepie, prawie na pewno poczekasz na dostawę, ale efekt będzie niesamowity. Nie spiesz się więc, zobacz, co możesz wybrać!

REKLAMA

Felgi skręcane – robótki ręczne

Koła w najwyższych rozmiarach – duże i szerokie wymagają bardzo wytrzymałych a jednocześnie lekkich felg. Producenci czasem nie są w stanie wykonać ich z jednego kawałka metalu, czy to przez odlewanie, czy kucie. To po prostu ograniczenie produkcyjne. Rozwiązali ten problem składając felgi z kilku elementów. Dzięki temu są one odpowiednio lekkie i wytrzymałe zarazem. I wcale nie oznacza to gorszej jakości – wręcz przeciwnie! Muszą być one skręcane ręcznie, z zachowaniem aptekarsko-jubilerskiej dokładności.

Zobacz również: Na co zwracać uwagę przy zakupie felg tunerskich?

Ich rodowód wywodzi się ze sportów wyścigowych, gdzie potrzebne są często felgi bardzo nietypowe. Jak się je wytwarza? Osobno odlewa się bądź kuje obręcz, osobno ramiona. Wymaga to olbrzymiej precyzji i doświadczenia zakładu.

REKLAMA

Jest ona wymagana także podczas skręcania. Po wstępnej przymiarce ramiona są mocowane do obręczy przy pomocy tytanowych śrub. Na cały obwód jednej felgi wchodzi ich aż kilkadziesiąt. Podczas tej „tytanicznej” pracy nieustannie dokonuje się precyzyjnych pomiarów – czy wszystko idzie równo, czy nie zagrozi odpowiedniemu wyważeniu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najważniejsze jest scentrowanie felgi. To naprawdę wyjątkowo odpowiedzialne zajęcie. A efekt? Piękna, lekka felga o charakterystycznym łączeniu śrubami. Nie do podrobienia, na pierwszy rzut oka można ją rozpoznać. A jest od czego odróżniać, bo wiele tańszych modeli felg, zwykłych, odwołuje się do stylistyki łączonych. Mają dookoła obręczy rozmieszczony wzór imitujący główki śrub. Ale powiedzmy sobie uczciwie – o ile nawiązywanie do najlepszych rozwiązań jest zrozumiałe, to jedno spojrzenie wystarczy, by odróżnić oryginał od stylizacji. Dzięki temu felgi skręcane są elitą wśród tunerskich felg.

Zobacz również: Jak odnowić felgi samochodowe?

Wadę mają tylko jedną: łączenie wymaga zwiększenia wewnętrznej średnicy felgi – gdzieś te śrubki trzeba wkręcić, i to dość głęboko. Dlatego felgi skręcane mają średnicę wewnętrzną mniej więcej o rozmiar mniejszą, niż wskazuje na to ich rozmiar. Jeśli na piastę Twojego auta wchodzi powiedzmy osiemnastka, to przy skręcanych wybierz dziewiętnastkę. Ale to tylko szacunkowa ocena – kieruj się zawsze dokładnymi danymi producenta. Za cenę mniej więcej dwóch dobrych felg kupisz jedną skręcaną, więc należy Ci się dokładna i profesjonalna obsługa. I na pewno ją dostaniesz.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA