REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Zasady przechowywania opon

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Marek Matejewski
Większość kierowców posiada opony letnie oraz zimowe, radzimy jak przechowywać opony? Fot. Mototarget
Większość kierowców posiada opony letnie oraz zimowe, radzimy jak przechowywać opony? Fot. Mototarget

REKLAMA

REKLAMA

Większość kierowców posiada opony letnie oraz zimowe. Podpowiadamy jak prawidłowo przechować opony w przypadku gdy ich nie używamy.

Jak przechowywać opony założone na felgi?

Warunki klimatyczne, w jakich położona jest Polska wymagają od kierowców posiadania dwóch kompletów opon do samochodu. Niestety z posiadaniem dwóch zestawów ogumienia wiąże się konieczność ciągłego składowania jednego z nich. Osoby posiadające garaż muszą wygospodarować jedynie trochę przestrzeni i odpowiednio ułożyć ogumienie. Pozostali kierowcy powinni skorzystać z usługi przechowywania opon w serwisie ogumienia.
Opony zamontowane na felgach można przechowywać wieszając je na hakach, lub układając je w poziomie, jedna na drugiej.

REKLAMA

Zobacz również: Jaki rozmiar opon kupić na zimę?

Raz w miesiącu powinno się przełożyć koło leżące na spodzie na wierzch, aby obciążenie reszty kół nie spowodowało odkształcenia opony. Taki sposób składowania kompletnych kół jest mało uciążliwy i zajmuje stosunkowo niewielką powierzchnię. Powszechnie panująca opinia głosi, że opony bez felg powinno się sezonować ustawione w pionie i regularnie, raz w miesiącu obracać je o ćwierć obrotu.

Jak przechowywać opony bez felg?

W rzeczywistości cztery opony możemy bez obaw składować tak jak koła, układając je w poziomie na sobie. Ważne jest aby raz w miesiącu leżącą najniżej oponę przełożyć na wierzch. Opon bez felg nie wolno natomiast wieszać na hakach. Ważne jest aby w obu przypadkach przygotować odpowiednio podłoże. Zarówno koła jak i opony muszą być ułożone na równej, suchej i twardej powierzchni. Nie powinno się też przechowywać ogumienia na zewnątrz ani w nagrzewających się pomieszczeniach takich jak strychy. Warto zadbać, aby składowane ogumienie nie miało kontaktu z olejami, paliwami czy rozpuszczalnikami. Przed złożeniem opon warto też spuścić z nich powietrze do około jednej atmosfery. Pamiętajmy też, aby utrzymywać je z dala od wszelkich ostrych narzędzi.

Zobacz również: Czy zimą można jeździć na oponach wielosezonowych?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po zdjęciu kół z samochodu warto jest je umyć i włożyć do osobnych worków foliowych do przechowywania opon (można je kupić w marketach samochodowych lub w internecie). Czyste opony nie tylko przyjemniej się zakłada, ale też mniejsza jest szansa, że przy przypadkowym ich dotknięciu pobrudzimy sobie ubranie. Wiele specjalistycznych warsztatów oferuje usługę mycia pod wysokim ciśnieniem, co skutecznie usuwa wszelkie błoto i inne zabrudzenia.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA