REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Zasady przechowywania opon

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Marek Matejewski
Większość kierowców posiada opony letnie oraz zimowe, radzimy jak przechowywać opony? Fot. Mototarget
Większość kierowców posiada opony letnie oraz zimowe, radzimy jak przechowywać opony? Fot. Mototarget

REKLAMA

REKLAMA

Większość kierowców posiada opony letnie oraz zimowe. Podpowiadamy jak prawidłowo przechować opony w przypadku gdy ich nie używamy.

Jak przechowywać opony założone na felgi?

Warunki klimatyczne, w jakich położona jest Polska wymagają od kierowców posiadania dwóch kompletów opon do samochodu. Niestety z posiadaniem dwóch zestawów ogumienia wiąże się konieczność ciągłego składowania jednego z nich. Osoby posiadające garaż muszą wygospodarować jedynie trochę przestrzeni i odpowiednio ułożyć ogumienie. Pozostali kierowcy powinni skorzystać z usługi przechowywania opon w serwisie ogumienia.
Opony zamontowane na felgach można przechowywać wieszając je na hakach, lub układając je w poziomie, jedna na drugiej.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Jaki rozmiar opon kupić na zimę?

Raz w miesiącu powinno się przełożyć koło leżące na spodzie na wierzch, aby obciążenie reszty kół nie spowodowało odkształcenia opony. Taki sposób składowania kompletnych kół jest mało uciążliwy i zajmuje stosunkowo niewielką powierzchnię. Powszechnie panująca opinia głosi, że opony bez felg powinno się sezonować ustawione w pionie i regularnie, raz w miesiącu obracać je o ćwierć obrotu.

Jak przechowywać opony bez felg?

W rzeczywistości cztery opony możemy bez obaw składować tak jak koła, układając je w poziomie na sobie. Ważne jest aby raz w miesiącu leżącą najniżej oponę przełożyć na wierzch. Opon bez felg nie wolno natomiast wieszać na hakach. Ważne jest aby w obu przypadkach przygotować odpowiednio podłoże. Zarówno koła jak i opony muszą być ułożone na równej, suchej i twardej powierzchni. Nie powinno się też przechowywać ogumienia na zewnątrz ani w nagrzewających się pomieszczeniach takich jak strychy. Warto zadbać, aby składowane ogumienie nie miało kontaktu z olejami, paliwami czy rozpuszczalnikami. Przed złożeniem opon warto też spuścić z nich powietrze do około jednej atmosfery. Pamiętajmy też, aby utrzymywać je z dala od wszelkich ostrych narzędzi.

REKLAMA

Zobacz również: Czy zimą można jeździć na oponach wielosezonowych?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po zdjęciu kół z samochodu warto jest je umyć i włożyć do osobnych worków foliowych do przechowywania opon (można je kupić w marketach samochodowych lub w internecie). Czyste opony nie tylko przyjemniej się zakłada, ale też mniejsza jest szansa, że przy przypadkowym ich dotknięciu pobrudzimy sobie ubranie. Wiele specjalistycznych warsztatów oferuje usługę mycia pod wysokim ciśnieniem, co skutecznie usuwa wszelkie błoto i inne zabrudzenia.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA