REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Zasady przechowywania opon

Marek Matejewski
Większość kierowców posiada opony letnie oraz zimowe, radzimy jak przechowywać opony? Fot. Mototarget
Większość kierowców posiada opony letnie oraz zimowe, radzimy jak przechowywać opony? Fot. Mototarget

REKLAMA

REKLAMA

Większość kierowców posiada opony letnie oraz zimowe. Podpowiadamy jak prawidłowo przechować opony w przypadku gdy ich nie używamy.

Jak przechowywać opony założone na felgi?

Warunki klimatyczne, w jakich położona jest Polska wymagają od kierowców posiadania dwóch kompletów opon do samochodu. Niestety z posiadaniem dwóch zestawów ogumienia wiąże się konieczność ciągłego składowania jednego z nich. Osoby posiadające garaż muszą wygospodarować jedynie trochę przestrzeni i odpowiednio ułożyć ogumienie. Pozostali kierowcy powinni skorzystać z usługi przechowywania opon w serwisie ogumienia.
Opony zamontowane na felgach można przechowywać wieszając je na hakach, lub układając je w poziomie, jedna na drugiej.

REKLAMA

Zobacz również: Jaki rozmiar opon kupić na zimę?

Raz w miesiącu powinno się przełożyć koło leżące na spodzie na wierzch, aby obciążenie reszty kół nie spowodowało odkształcenia opony. Taki sposób składowania kompletnych kół jest mało uciążliwy i zajmuje stosunkowo niewielką powierzchnię. Powszechnie panująca opinia głosi, że opony bez felg powinno się sezonować ustawione w pionie i regularnie, raz w miesiącu obracać je o ćwierć obrotu.

Jak przechowywać opony bez felg?

W rzeczywistości cztery opony możemy bez obaw składować tak jak koła, układając je w poziomie na sobie. Ważne jest aby raz w miesiącu leżącą najniżej oponę przełożyć na wierzch. Opon bez felg nie wolno natomiast wieszać na hakach. Ważne jest aby w obu przypadkach przygotować odpowiednio podłoże. Zarówno koła jak i opony muszą być ułożone na równej, suchej i twardej powierzchni. Nie powinno się też przechowywać ogumienia na zewnątrz ani w nagrzewających się pomieszczeniach takich jak strychy. Warto zadbać, aby składowane ogumienie nie miało kontaktu z olejami, paliwami czy rozpuszczalnikami. Przed złożeniem opon warto też spuścić z nich powietrze do około jednej atmosfery. Pamiętajmy też, aby utrzymywać je z dala od wszelkich ostrych narzędzi.

Zobacz również: Czy zimą można jeździć na oponach wielosezonowych?

Po zdjęciu kół z samochodu warto jest je umyć i włożyć do osobnych worków foliowych do przechowywania opon (można je kupić w marketach samochodowych lub w internecie). Czyste opony nie tylko przyjemniej się zakłada, ale też mniejsza jest szansa, że przy przypadkowym ich dotknięciu pobrudzimy sobie ubranie. Wiele specjalistycznych warsztatów oferuje usługę mycia pod wysokim ciśnieniem, co skutecznie usuwa wszelkie błoto i inne zabrudzenia.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA