REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy istnieją jeszcze sezonowe oleje do samochodów ciężarowych?

Czy istnieją jeszcze sezonowe oleje do samochodów ciężarowych?
Czy istnieją jeszcze sezonowe oleje do samochodów ciężarowych?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Niegdyś w samochodach ciężarowych stosowało się sezonowe oleje silnikowe. Dziś sytuacja wygląda inaczej. Na rynku są dostępne środki smarne chroniące silnik w szerokim zakresie temperatur.

Czy istnieją jeszcze sezonowe oleje do samochodów ciężarowych?

Czasy olejów sezonowych do samochodów ciężarowych już dawno minęły. Ich miejsce zajęły zaawansowane technologicznie środki smarne, które doskonale chronią silniki w bardzo szerokim zakresie temperatur i są dostosowane do specyficznych warunków pracy jednostki napędowej.

REKLAMA

Zobacz też: Zużyty olej silnikowy - konsekwencje dla silnika

Syntetyczne i półsyntetyczne oleje do samochodów ciężarowych

REKLAMA

Obecnie właściciele flot oraz kierowcy samochodów ciężarowych mają do dyspozycji całą  gamę różnorodnych produktów. Doświadczenie podpowiada, że zimą najlepiej sprawdzają się oleje półsyntetyczne i syntetyczne, które wykorzystują syntetyczne bazy olejowe, powstałe w wyniku syntezy chemicznej. Cechuje je bardzo dobra charakterystyka płynięcia w niskich temperaturach oraz większy stopnień czystości i wyższa jakością w porównaniu
z konwencjonalnymi olejami mineralnymi. Pozbawione jakichkolwiek zanieczyszczeń, pochodzących z ropy naftowej, spełniają wymagania współczesnych silników, zapewniając tym samym wyższy poziom ochrony i wyższe osiągi.

Co jest szczególnie istotne zimą, oleje syntetyczne i półsyntetyczne lepiej znoszą cięższe warunki pracy, duże obciążenia oraz skrajne temperatury. Ponadto, mogą być wykorzystywane w silnikach o dużym przebiegu, jeśli są one w dobrym stanie technicznym. Dzięki temu jeden olej może obsługiwać całą flotę pojazdów.

Odwiedź nasz dział o olejach silnikowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ochrona w ekstremalnych warunkach

REKLAMA

Lepkość oleju silnikowego jest parametrem, który nabiera szczególnego znaczenia podczas mrozów, ponieważ to od niego zależy, jak płynny jest środek smarny w zależności od temperatury. Jeśli w czasie mrozów olej jest zbyt gęsty, nie jest odpowiednio rozprowadzany we wnętrzu silnika i nie zapewnia jego elementom właściwej ochrony.
Brak oleju podczas zimnego rozruchu jest szczególnie szkodliwy dla części, które muszą być smarowane dużą ilością oleju pod odpowiednim ciśnieniem. Takie warunki niekorzystnie wpływają, m.in. na panewki układu korbowo-tłokowego, cylindry oraz pierścienie tłokowe. Ponadto, zanim środek smarny zostanie właściwie rozgrzany i osiągnie pożądaną lepkość, silnik pracuje z większymi oporami. W celu ich przezwyciężenia, jednostka napędowa zużywa więcej paliwa. A to z kolei wpływa nie tylko na wzrost kosztów eksploatacji, ale także wzrost emisji spalin.

Oleje syntetyczne i półsyntetyczne lepiej niż produkty mineralne chronią silnik w czasie mrozów, zachowując optymalną płynność nawet w bardzo niskich temperaturach.
Co za tym idzie szybciej docierają kluczowych elementów silnika podczas rozruchu, kiedy jest on najbardziej narażony na zużycie. Syntetyki i półsyntetyki przyczyniają się także do obniżenia kosztów działalności związanych ze zużyciem paliwa oraz mniejszej emisji spalin.

Zobacz też: Jak testowany jest olej silnikowy?

Zimowa ochrona od Shell

Dobrymi przykładami olejów silnikowych, które mają znaczną przewagę nad produktami mineralnymi są Shell Rimula R6 LME oraz Shell Rimula Ultra 5W-30. Oleje zostały zaprojektowane tak, aby zmniejszać tarcie wewnątrz silnika, jednocześnie utrzymując doskonałe parametry płynności w ujemnych temperaturach oraz skuteczne smarowanie elementów jednostki napędowej, zwłaszcza przy zimnym rozruchu. Temperatura płynięcia obu środków smarnych wynosi -42ºC. Wyjątkowe właściwości fizyczne i chemiczne produktów przekładają się na wydłużenie dopuszczalnych przebiegów, a także optymalną ochronę silników Diesla wyposażonych w filtry DPF oraz inne systemy obróbki spalin.
Shell Rimula R6 LME oraz Shell Rimula Ultra 5W-30 są przeznaczone do użytkowania w silnikach poddawanych intensywnej eksploatacji oraz takich, które muszą spełniać normy czystości spalin Euro IV, V, VI.

Innymi olejami do silników wysokoobciążonych, zaprojektowanymi tak, aby zapewnić ochronę w pełnym zakresie temperatur i ciśnień występujących w nowoczesnych silnikach są Shell Rimula R5 LE oraz Shell Rimula R5 E. Półsyntetyczne środki smarne bazują na unikatowej technologii, dzięki której ich właściwości fizyczne i chemiczne dostosowują się do zmieniających się warunków pracy jednostki napędowej. Połączenie syntetycznych
olejów bazowych z zaawansowanymi zestawami dodatków ma kluczowe znaczenie dla ochrony silników w niskich temperaturach. To idealne produkty dla właścicieli intensywnie eksploatowanych pojazdów terenowych i drogowych. Shell Rimula R5 LE spełnia wymogi specyfikacji API CJ-4 i ACEA E9 do stosowania w pojazdach wyposażonych w najnowsze układy kontroli emisji spalin. Shell Rimula R5 E jest zgodny z normami API CI-4 i ACEA E7.

Nowoczesne silniki samochodów ciężarowych, szczególnie zimą potrzebują wyjątkowej ochrony. Dlatego warto sięgać po nowoczesne rozwiązania producentów środków smarnych. Bo, zaawansowane technologicznie produkty, takie jak oleje z rodziny Shell Rimula, są najlepszymi sprzymierzeńcami wysokoobciążonych silników Diesla w walce z mrozem.

Źródło: Shell

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA