REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy istnieją jeszcze sezonowe oleje do samochodów ciężarowych?

Czy istnieją jeszcze sezonowe oleje do samochodów ciężarowych?
Czy istnieją jeszcze sezonowe oleje do samochodów ciężarowych?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Niegdyś w samochodach ciężarowych stosowało się sezonowe oleje silnikowe. Dziś sytuacja wygląda inaczej. Na rynku są dostępne środki smarne chroniące silnik w szerokim zakresie temperatur.

Czy istnieją jeszcze sezonowe oleje do samochodów ciężarowych?

Czasy olejów sezonowych do samochodów ciężarowych już dawno minęły. Ich miejsce zajęły zaawansowane technologicznie środki smarne, które doskonale chronią silniki w bardzo szerokim zakresie temperatur i są dostosowane do specyficznych warunków pracy jednostki napędowej.

REKLAMA

Zobacz też: Zużyty olej silnikowy - konsekwencje dla silnika

Syntetyczne i półsyntetyczne oleje do samochodów ciężarowych

REKLAMA

Obecnie właściciele flot oraz kierowcy samochodów ciężarowych mają do dyspozycji całą  gamę różnorodnych produktów. Doświadczenie podpowiada, że zimą najlepiej sprawdzają się oleje półsyntetyczne i syntetyczne, które wykorzystują syntetyczne bazy olejowe, powstałe w wyniku syntezy chemicznej. Cechuje je bardzo dobra charakterystyka płynięcia w niskich temperaturach oraz większy stopnień czystości i wyższa jakością w porównaniu
z konwencjonalnymi olejami mineralnymi. Pozbawione jakichkolwiek zanieczyszczeń, pochodzących z ropy naftowej, spełniają wymagania współczesnych silników, zapewniając tym samym wyższy poziom ochrony i wyższe osiągi.

Co jest szczególnie istotne zimą, oleje syntetyczne i półsyntetyczne lepiej znoszą cięższe warunki pracy, duże obciążenia oraz skrajne temperatury. Ponadto, mogą być wykorzystywane w silnikach o dużym przebiegu, jeśli są one w dobrym stanie technicznym. Dzięki temu jeden olej może obsługiwać całą flotę pojazdów.

Odwiedź nasz dział o olejach silnikowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ochrona w ekstremalnych warunkach

REKLAMA

Lepkość oleju silnikowego jest parametrem, który nabiera szczególnego znaczenia podczas mrozów, ponieważ to od niego zależy, jak płynny jest środek smarny w zależności od temperatury. Jeśli w czasie mrozów olej jest zbyt gęsty, nie jest odpowiednio rozprowadzany we wnętrzu silnika i nie zapewnia jego elementom właściwej ochrony.
Brak oleju podczas zimnego rozruchu jest szczególnie szkodliwy dla części, które muszą być smarowane dużą ilością oleju pod odpowiednim ciśnieniem. Takie warunki niekorzystnie wpływają, m.in. na panewki układu korbowo-tłokowego, cylindry oraz pierścienie tłokowe. Ponadto, zanim środek smarny zostanie właściwie rozgrzany i osiągnie pożądaną lepkość, silnik pracuje z większymi oporami. W celu ich przezwyciężenia, jednostka napędowa zużywa więcej paliwa. A to z kolei wpływa nie tylko na wzrost kosztów eksploatacji, ale także wzrost emisji spalin.

Oleje syntetyczne i półsyntetyczne lepiej niż produkty mineralne chronią silnik w czasie mrozów, zachowując optymalną płynność nawet w bardzo niskich temperaturach.
Co za tym idzie szybciej docierają kluczowych elementów silnika podczas rozruchu, kiedy jest on najbardziej narażony na zużycie. Syntetyki i półsyntetyki przyczyniają się także do obniżenia kosztów działalności związanych ze zużyciem paliwa oraz mniejszej emisji spalin.

Zobacz też: Jak testowany jest olej silnikowy?

Zimowa ochrona od Shell

Dobrymi przykładami olejów silnikowych, które mają znaczną przewagę nad produktami mineralnymi są Shell Rimula R6 LME oraz Shell Rimula Ultra 5W-30. Oleje zostały zaprojektowane tak, aby zmniejszać tarcie wewnątrz silnika, jednocześnie utrzymując doskonałe parametry płynności w ujemnych temperaturach oraz skuteczne smarowanie elementów jednostki napędowej, zwłaszcza przy zimnym rozruchu. Temperatura płynięcia obu środków smarnych wynosi -42ºC. Wyjątkowe właściwości fizyczne i chemiczne produktów przekładają się na wydłużenie dopuszczalnych przebiegów, a także optymalną ochronę silników Diesla wyposażonych w filtry DPF oraz inne systemy obróbki spalin.
Shell Rimula R6 LME oraz Shell Rimula Ultra 5W-30 są przeznaczone do użytkowania w silnikach poddawanych intensywnej eksploatacji oraz takich, które muszą spełniać normy czystości spalin Euro IV, V, VI.

Innymi olejami do silników wysokoobciążonych, zaprojektowanymi tak, aby zapewnić ochronę w pełnym zakresie temperatur i ciśnień występujących w nowoczesnych silnikach są Shell Rimula R5 LE oraz Shell Rimula R5 E. Półsyntetyczne środki smarne bazują na unikatowej technologii, dzięki której ich właściwości fizyczne i chemiczne dostosowują się do zmieniających się warunków pracy jednostki napędowej. Połączenie syntetycznych
olejów bazowych z zaawansowanymi zestawami dodatków ma kluczowe znaczenie dla ochrony silników w niskich temperaturach. To idealne produkty dla właścicieli intensywnie eksploatowanych pojazdów terenowych i drogowych. Shell Rimula R5 LE spełnia wymogi specyfikacji API CJ-4 i ACEA E9 do stosowania w pojazdach wyposażonych w najnowsze układy kontroli emisji spalin. Shell Rimula R5 E jest zgodny z normami API CI-4 i ACEA E7.

Nowoczesne silniki samochodów ciężarowych, szczególnie zimą potrzebują wyjątkowej ochrony. Dlatego warto sięgać po nowoczesne rozwiązania producentów środków smarnych. Bo, zaawansowane technologicznie produkty, takie jak oleje z rodziny Shell Rimula, są najlepszymi sprzymierzeńcami wysokoobciążonych silników Diesla w walce z mrozem.

Źródło: Shell

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

REKLAMA

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

KGP: 97 506 interwencji, 260 wypadków drogowych, 13 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 97 506 interwencji. Byli wzywani do 260 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

REKLAMA