REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakim olejem zalać silnik Koenigsegga?

Koenigsegg One:1
Koenigsegg One:1
Koenigsegg

REKLAMA

REKLAMA

Ultra szybki Koenigsegg One:1 posiada silnik o mocy aż 1360 KM. Aby zachował wysoką trwałość producent zaleca by był zalewany olejem silnikowym Castrol EDGE. Dlaczego?

Koenigsegg One:1 posiada stosunek mocy do masy równy 1:1 !

Szwedzka firma Koenigsegg Automotive AB, założona przez Christiana von Koenigsegga, konstruktora One:1 – obecnie najszybszej maszyny dopuszczonej do poruszania się po drogach publicznych – podpisała 3-letni kontrakt z marką Castrol EDGE. Castrol będzie jedynym dostawcą oleju w projekcie Koenigsegg One:1 Megacar.

REKLAMA

REKLAMA

Koeniggseg od 20 lat dąży do osiągnięcia jednego celu – zaprojektowania i zbudowania auta, które nie będzie miało sobie równych. I obietnicę tę spełnia, produkując One:1, który osiąga 440 km/h, ma 1360 KM mocy i waży... 1360 kg. To dziś oficjalnie najmocniejszy, najszybszy, najlepiej przyspieszający oraz najefektywniej hamujący samochód, jaki kiedykolwiek został dopuszczony do ruchu.

Zobacz też: Zużyty olej silnikowy - konsekwencje dla silnika

„Przy konstruowaniu supersamochodu nie uznawaliśmy żadnych kompromisów. Tego samego oczekujemy od oleju silnikowego. Po serii wyczerpujących testów wiemy, że jedynym słusznym wyborem jest Castrol EDGE. Nasze samochody projektujemy po to, by przekraczały granice maksymalnych osiągów, a Castrol EDGE daje nam ekstremalną wytrzymałość, której potrzebujemy” – tak świeżo nawiązaną współpracę komentuje Christian von Koenigsegg.

REKLAMA

Obejrzyj film: Partnerstwo Castrol EDGE z Koenigsegg (poprzez stronę youtube.pl)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jego inżynierowie doceniają w Castrol EDGE Titanium FST™ pewność, że silnik zawsze zareaguje dokładnie tak, jak chcemy. „Gdy myślisz o rekordzie prędkości, tarcie jest twoim największym wrogiem” – mówi Koenigsegg. Technologia Titanium FST™ z metaloorganicznymi polimerami tytanu zmienia fizyczne właściwości oleju w warunkach ekstremalnego ciśnienia. Testy wykazały, że trwałość filmu olejowego jest podwojona, co zapobiega jego zerwaniu i minimalizuje tarcie, dzięki czemu maksymalizuje osiągi silnika.

W przypadku One:1 to warunek niezbędny. Samochód może pochwalić się niesamowitymi parametrami. Silnik V8 o pojemności 5 litrów rozwija moc 1360 KM i generuje moment obrotowy na poziomie 1371 Nm. Jest to zasługa specjalnie zaprojektowanych turbosprężarek o zmiennej geometrii łopatek, które potrafią „dmuchać” z siłą 1,8 bara. Współczynnik mocy do masy wynosi 1:1, przy 100 proc. uzupełnieniu wszystkich płynów oraz zatankowaniu do połowy 74-litrowego zbiornika. Maszyna przenosi moc na tylną oś za pośrednictwem 7-biegowej, dwusprzęgłowej, automatycznej skrzyni biegów.

Osiągi tego supersamochodu robią wrażenie. Auto przyspiesza do 400 km/h w czasie zaledwie 20 sekund! To dokładnie taki czas, w jakim Porsche 918 rozpędza się do… 300 km/h. Na tym jednak nie koniec – One:1 może rozpędzić się do 440 km/h, co sprawia że bije rekord Bugatti Veyron Super Sport, ustanowiony w czerwcu 2010 roku. Wtedy udało się osiągnąć 431,07 km/h.

Co ciekawe, limitowana edycja 6 egzemplarzy Koenigsegg One:1 została już wyprzedana, razem z prototypem.

Źródło: materiały prasowe Castrol

Koenigsegg One:1
Koenigsegg
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy Prezydent Karol Nawrocki podpisze tę nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym? Jest ważny głos sprzeciwu: Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina Prezydentowi o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz skąd apel o weto prezydenta?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA