REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakim olejem zalać silnik Koenigsegga?

Subskrybuj nas na Youtube
Koenigsegg One:1
Koenigsegg One:1
Koenigsegg

REKLAMA

REKLAMA

Ultra szybki Koenigsegg One:1 posiada silnik o mocy aż 1360 KM. Aby zachował wysoką trwałość producent zaleca by był zalewany olejem silnikowym Castrol EDGE. Dlaczego?

Koenigsegg One:1 posiada stosunek mocy do masy równy 1:1 !

Szwedzka firma Koenigsegg Automotive AB, założona przez Christiana von Koenigsegga, konstruktora One:1 – obecnie najszybszej maszyny dopuszczonej do poruszania się po drogach publicznych – podpisała 3-letni kontrakt z marką Castrol EDGE. Castrol będzie jedynym dostawcą oleju w projekcie Koenigsegg One:1 Megacar.

REKLAMA

REKLAMA

Koeniggseg od 20 lat dąży do osiągnięcia jednego celu – zaprojektowania i zbudowania auta, które nie będzie miało sobie równych. I obietnicę tę spełnia, produkując One:1, który osiąga 440 km/h, ma 1360 KM mocy i waży... 1360 kg. To dziś oficjalnie najmocniejszy, najszybszy, najlepiej przyspieszający oraz najefektywniej hamujący samochód, jaki kiedykolwiek został dopuszczony do ruchu.

Zobacz też: Zużyty olej silnikowy - konsekwencje dla silnika

„Przy konstruowaniu supersamochodu nie uznawaliśmy żadnych kompromisów. Tego samego oczekujemy od oleju silnikowego. Po serii wyczerpujących testów wiemy, że jedynym słusznym wyborem jest Castrol EDGE. Nasze samochody projektujemy po to, by przekraczały granice maksymalnych osiągów, a Castrol EDGE daje nam ekstremalną wytrzymałość, której potrzebujemy” – tak świeżo nawiązaną współpracę komentuje Christian von Koenigsegg.

REKLAMA

Obejrzyj film: Partnerstwo Castrol EDGE z Koenigsegg (poprzez stronę youtube.pl)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jego inżynierowie doceniają w Castrol EDGE Titanium FST™ pewność, że silnik zawsze zareaguje dokładnie tak, jak chcemy. „Gdy myślisz o rekordzie prędkości, tarcie jest twoim największym wrogiem” – mówi Koenigsegg. Technologia Titanium FST™ z metaloorganicznymi polimerami tytanu zmienia fizyczne właściwości oleju w warunkach ekstremalnego ciśnienia. Testy wykazały, że trwałość filmu olejowego jest podwojona, co zapobiega jego zerwaniu i minimalizuje tarcie, dzięki czemu maksymalizuje osiągi silnika.

W przypadku One:1 to warunek niezbędny. Samochód może pochwalić się niesamowitymi parametrami. Silnik V8 o pojemności 5 litrów rozwija moc 1360 KM i generuje moment obrotowy na poziomie 1371 Nm. Jest to zasługa specjalnie zaprojektowanych turbosprężarek o zmiennej geometrii łopatek, które potrafią „dmuchać” z siłą 1,8 bara. Współczynnik mocy do masy wynosi 1:1, przy 100 proc. uzupełnieniu wszystkich płynów oraz zatankowaniu do połowy 74-litrowego zbiornika. Maszyna przenosi moc na tylną oś za pośrednictwem 7-biegowej, dwusprzęgłowej, automatycznej skrzyni biegów.

Osiągi tego supersamochodu robią wrażenie. Auto przyspiesza do 400 km/h w czasie zaledwie 20 sekund! To dokładnie taki czas, w jakim Porsche 918 rozpędza się do… 300 km/h. Na tym jednak nie koniec – One:1 może rozpędzić się do 440 km/h, co sprawia że bije rekord Bugatti Veyron Super Sport, ustanowiony w czerwcu 2010 roku. Wtedy udało się osiągnąć 431,07 km/h.

Co ciekawe, limitowana edycja 6 egzemplarzy Koenigsegg One:1 została już wyprzedana, razem z prototypem.

Źródło: materiały prasowe Castrol

Koenigsegg One:1
Koenigsegg
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA