REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Castrol Magnatec -olej dla krótkodystansowców

 Castrol
Castrol jest jednym z największych na świecie producentów olejów silnikowych i środków smarnych. Produkty Castrol powstają w oparciu o analizy, zaawansowane technologie i innowacje. Castrol od zawsze kładzie nacisk na opracowywanie środków smarnych najwyższej jakości. W tym celu stworzył zaawansowane centra technologiczne, działające w Wielkiej Brytanii, a także w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Japonii, Indiach i Chinach. Castrol posiada dostęp do wszystkich typów baz oraz dodatków olejowych, dzięki czemu do każdego z produkowanych przez siebie środków smarnych może dobierać najlepsze bazy i dodatki z całego świata.
Silnik chroniony przez olej
Silnik chroniony przez olej
Fot. Casrtol

REKLAMA

REKLAMA

Do największych uszkodzeń powierzchni elementów jednostki napędowej dochodzi w fazie rozruchu i nagrzewania. We wrześniu na polskim rynku pojawiły się nowe oleje Castrol Magnatec z technologią inteligentnych molekuł, chroniącą silnik już od momentu rozruchu.

Miejski tryb jazdy, krótkie trasy, jazda w korkach i z małą prędkością, częste zatrzymywanie się i ruszanie – to czynniki, które najbardziej obciążają silnik samochodu. Niskie temperatury powietrza powodują, że silnik nie może osiągnąć właściwej temperatury pracy. Specjaliści przekonują, że dopiero nagrzany silnik jest w pełni chroniony. Większość silników osiąga optymalną temperaturę pracy oleju dopiero po ok. 20 minutach jazdy.  

REKLAMA

Tymczasem, jak wynika z badań przeprowadzonych w tym roku przez GfK Automotive na zlecenie Castrol, polski kierowca dziennie przejeżdża średnio 7 tras o długości od 31 do 80 km, przy czym blisko połowa z nich trwa krócej niż 15 minut. Badania wykazały również, że aż 42% badanych porusza się w korkach, z niewielką prędkością, a ponad połowa polskich kierowców jeździ przede wszystkim w mieście (54%).

Zobacz też: Nowy cykl wyścigów – Volkswagen Castrol Cup

REKLAMA

Sytuacji nie polepsza fakt, że oleje konwencjonalne nie chronią silnika od momentu przekręcenia kluczyka w stacyjce. Za każdym razem po wyłączeniu silnika spływają one do miski olejowej. Po ponownym uruchomieniu rozpoczyna się obieg oleju, ale przez pewien czas kluczowe elementy silnika są smarowane w sposób niewystarczający, co prowadzi do ich szybszego zużycia. Właśnie te minuty są krytyczne – do 75% uszkodzeń powierzchni kluczowych elementów silnika powstaje, gdy silnik pracuje w zbyt niskiej temperaturze, podczas okresu rozgrzewania.

Naprzeciw temu problemowi wychodzi  „technologia inteligentnych molekuł”, dzięki której olej przywiera do kluczowych powierzchni jednostki napędowej także wtedy, gdy silnik jest wyłączony. Ta dodatkowa warstwa ochronna zabezpiecza silnik już od momentu rozruchu. Inteligentne molekuły są dostępne tylko w unikalnej formulacji gamy olejów Castrol Magnatec. Można ich używać zarówno w silnikach benzynowych, jak i wysokoprężnych. Są dostępne w wersji syntetycznej – 5W-30 oraz półsyntetycznej – 10W-40 i 15W-40. Wykorzystanie technologii inteligentnych molekuł zapewnia trzy razy dłuższą skuteczność ochrony oraz wyraźne zmniejszenie zużycia silnika już od pierwszego dnia stosowania. Sekwencyjne testy zużyciowe IVA wykazały, że elementy silnika chronione przez molekuły Castrol Magnatec są do 15 razy gładsze, niż te same części przy użyciu zwykłego oleju. Oleje z rodziny Castrol Magnatec gwarantują także ograniczenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji, a praca silnika jest o 1,7 dB cichsza. Olej był testowany w silnikach pracujących 1000 godzin bez przerwy, pod zmiennym obciążeniem, by jak najlepiej oddać warunki, w których dziś jeżdżą samochody.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak Castrol testuje oleje silnikowe?

REKLAMA

Nowością w rodzinie Castrol Magnatec są oleje A1 5W-30 oraz C2 5W-30. Pierwszy z nich zapewnia ochronę silników benzynowych i wysokoprężnych, gdzie wymagana jest specyfikacja ACEA A1/B1 lub ACEA A5/B5. Jest szczególnie polecany do samochodów marki Ford, Jaguar, Land Rover, Volvo, Toyota, Honda, Mazda i Mitsubishi. Olej C2 5W-30 jest przeznaczony dla nowoczesnych silników benzynowych i wysokoprężnych z wytryskiem bezpośrednim, układami Common Rail, wyposażonych w turbosprężarki, intercoolery, gdzie producenci rekomendują specyfikację ACEA C2. Jest rekomendowany do silników marki Peugeot i Citroën, z filtrami cząstek stałych, gdzie wymagana jest specyfikacja PSA Approval B71 2290.

Na każdym opakowaniu produktów z serii Magnatec znajduje się przydatne narzędzie obrazujące porównanie zużycia silnika pracującego na oleju Castrol Magnatec z silnikiem pracującym na innym, konkurencyjnym oleju. Na przedniej etykiecie lepkość oleju została oznaczona dodatkowo kolorem, aby ułatwić dobranie właściwego oleju.*

*Badanie zostało przeprowadzone przez GfK Automotive na zlecenie Castrol w lutym 2012 r. Wzięło w nim udział 4512 kierowców z RPA i Europy (w tym 500 z Polski). 70% badanych stanowili mężczyźni, połowa ankietowanych jeździ samochodem w wieku do 5 lat, połowa – starszym. 64% ma samochód z silnikiem benzynowym, 32% – wysokoprężnym.

Silnik bez oleju
Fot. Casrtol
Castrol Magnatec 5W30
Fot. Casrtol
Castrol Magnatec 15w30 4L
Fot. Casrtol
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    REKLAMA

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    REKLAMA