REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Castrol Magnatec -olej dla krótkodystansowców

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Castrol
Castrol jest jednym z największych na świecie producentów olejów silnikowych i środków smarnych. Produkty Castrol powstają w oparciu o analizy, zaawansowane technologie i innowacje. Castrol od zawsze kładzie nacisk na opracowywanie środków smarnych najwyższej jakości. W tym celu stworzył zaawansowane centra technologiczne, działające w Wielkiej Brytanii, a także w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Japonii, Indiach i Chinach. Castrol posiada dostęp do wszystkich typów baz oraz dodatków olejowych, dzięki czemu do każdego z produkowanych przez siebie środków smarnych może dobierać najlepsze bazy i dodatki z całego świata.
Silnik chroniony przez olej
Silnik chroniony przez olej
Fot. Casrtol

REKLAMA

REKLAMA

Do największych uszkodzeń powierzchni elementów jednostki napędowej dochodzi w fazie rozruchu i nagrzewania. We wrześniu na polskim rynku pojawiły się nowe oleje Castrol Magnatec z technologią inteligentnych molekuł, chroniącą silnik już od momentu rozruchu.

Miejski tryb jazdy, krótkie trasy, jazda w korkach i z małą prędkością, częste zatrzymywanie się i ruszanie – to czynniki, które najbardziej obciążają silnik samochodu. Niskie temperatury powietrza powodują, że silnik nie może osiągnąć właściwej temperatury pracy. Specjaliści przekonują, że dopiero nagrzany silnik jest w pełni chroniony. Większość silników osiąga optymalną temperaturę pracy oleju dopiero po ok. 20 minutach jazdy.  

REKLAMA

Tymczasem, jak wynika z badań przeprowadzonych w tym roku przez GfK Automotive na zlecenie Castrol, polski kierowca dziennie przejeżdża średnio 7 tras o długości od 31 do 80 km, przy czym blisko połowa z nich trwa krócej niż 15 minut. Badania wykazały również, że aż 42% badanych porusza się w korkach, z niewielką prędkością, a ponad połowa polskich kierowców jeździ przede wszystkim w mieście (54%).

Zobacz też: Nowy cykl wyścigów – Volkswagen Castrol Cup

REKLAMA

Sytuacji nie polepsza fakt, że oleje konwencjonalne nie chronią silnika od momentu przekręcenia kluczyka w stacyjce. Za każdym razem po wyłączeniu silnika spływają one do miski olejowej. Po ponownym uruchomieniu rozpoczyna się obieg oleju, ale przez pewien czas kluczowe elementy silnika są smarowane w sposób niewystarczający, co prowadzi do ich szybszego zużycia. Właśnie te minuty są krytyczne – do 75% uszkodzeń powierzchni kluczowych elementów silnika powstaje, gdy silnik pracuje w zbyt niskiej temperaturze, podczas okresu rozgrzewania.

Naprzeciw temu problemowi wychodzi  „technologia inteligentnych molekuł”, dzięki której olej przywiera do kluczowych powierzchni jednostki napędowej także wtedy, gdy silnik jest wyłączony. Ta dodatkowa warstwa ochronna zabezpiecza silnik już od momentu rozruchu. Inteligentne molekuły są dostępne tylko w unikalnej formulacji gamy olejów Castrol Magnatec. Można ich używać zarówno w silnikach benzynowych, jak i wysokoprężnych. Są dostępne w wersji syntetycznej – 5W-30 oraz półsyntetycznej – 10W-40 i 15W-40. Wykorzystanie technologii inteligentnych molekuł zapewnia trzy razy dłuższą skuteczność ochrony oraz wyraźne zmniejszenie zużycia silnika już od pierwszego dnia stosowania. Sekwencyjne testy zużyciowe IVA wykazały, że elementy silnika chronione przez molekuły Castrol Magnatec są do 15 razy gładsze, niż te same części przy użyciu zwykłego oleju. Oleje z rodziny Castrol Magnatec gwarantują także ograniczenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji, a praca silnika jest o 1,7 dB cichsza. Olej był testowany w silnikach pracujących 1000 godzin bez przerwy, pod zmiennym obciążeniem, by jak najlepiej oddać warunki, w których dziś jeżdżą samochody.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak Castrol testuje oleje silnikowe?

REKLAMA

Nowością w rodzinie Castrol Magnatec są oleje A1 5W-30 oraz C2 5W-30. Pierwszy z nich zapewnia ochronę silników benzynowych i wysokoprężnych, gdzie wymagana jest specyfikacja ACEA A1/B1 lub ACEA A5/B5. Jest szczególnie polecany do samochodów marki Ford, Jaguar, Land Rover, Volvo, Toyota, Honda, Mazda i Mitsubishi. Olej C2 5W-30 jest przeznaczony dla nowoczesnych silników benzynowych i wysokoprężnych z wytryskiem bezpośrednim, układami Common Rail, wyposażonych w turbosprężarki, intercoolery, gdzie producenci rekomendują specyfikację ACEA C2. Jest rekomendowany do silników marki Peugeot i Citroën, z filtrami cząstek stałych, gdzie wymagana jest specyfikacja PSA Approval B71 2290.

Na każdym opakowaniu produktów z serii Magnatec znajduje się przydatne narzędzie obrazujące porównanie zużycia silnika pracującego na oleju Castrol Magnatec z silnikiem pracującym na innym, konkurencyjnym oleju. Na przedniej etykiecie lepkość oleju została oznaczona dodatkowo kolorem, aby ułatwić dobranie właściwego oleju.*

*Badanie zostało przeprowadzone przez GfK Automotive na zlecenie Castrol w lutym 2012 r. Wzięło w nim udział 4512 kierowców z RPA i Europy (w tym 500 z Polski). 70% badanych stanowili mężczyźni, połowa ankietowanych jeździ samochodem w wieku do 5 lat, połowa – starszym. 64% ma samochód z silnikiem benzynowym, 32% – wysokoprężnym.

Silnik bez oleju
Fot. Casrtol
Castrol Magnatec 5W30
Fot. Casrtol
Castrol Magnatec 15w30 4L
Fot. Casrtol
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA