REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Castrol Magnatec -olej dla krótkodystansowców

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Castrol
Castrol jest jednym z największych na świecie producentów olejów silnikowych i środków smarnych. Produkty Castrol powstają w oparciu o analizy, zaawansowane technologie i innowacje. Castrol od zawsze kładzie nacisk na opracowywanie środków smarnych najwyższej jakości. W tym celu stworzył zaawansowane centra technologiczne, działające w Wielkiej Brytanii, a także w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Japonii, Indiach i Chinach. Castrol posiada dostęp do wszystkich typów baz oraz dodatków olejowych, dzięki czemu do każdego z produkowanych przez siebie środków smarnych może dobierać najlepsze bazy i dodatki z całego świata.
Silnik chroniony przez olej
Silnik chroniony przez olej
Fot. Casrtol

REKLAMA

REKLAMA

Do największych uszkodzeń powierzchni elementów jednostki napędowej dochodzi w fazie rozruchu i nagrzewania. We wrześniu na polskim rynku pojawiły się nowe oleje Castrol Magnatec z technologią inteligentnych molekuł, chroniącą silnik już od momentu rozruchu.

Miejski tryb jazdy, krótkie trasy, jazda w korkach i z małą prędkością, częste zatrzymywanie się i ruszanie – to czynniki, które najbardziej obciążają silnik samochodu. Niskie temperatury powietrza powodują, że silnik nie może osiągnąć właściwej temperatury pracy. Specjaliści przekonują, że dopiero nagrzany silnik jest w pełni chroniony. Większość silników osiąga optymalną temperaturę pracy oleju dopiero po ok. 20 minutach jazdy.  

REKLAMA

Tymczasem, jak wynika z badań przeprowadzonych w tym roku przez GfK Automotive na zlecenie Castrol, polski kierowca dziennie przejeżdża średnio 7 tras o długości od 31 do 80 km, przy czym blisko połowa z nich trwa krócej niż 15 minut. Badania wykazały również, że aż 42% badanych porusza się w korkach, z niewielką prędkością, a ponad połowa polskich kierowców jeździ przede wszystkim w mieście (54%).

Zobacz też: Nowy cykl wyścigów – Volkswagen Castrol Cup

REKLAMA

Sytuacji nie polepsza fakt, że oleje konwencjonalne nie chronią silnika od momentu przekręcenia kluczyka w stacyjce. Za każdym razem po wyłączeniu silnika spływają one do miski olejowej. Po ponownym uruchomieniu rozpoczyna się obieg oleju, ale przez pewien czas kluczowe elementy silnika są smarowane w sposób niewystarczający, co prowadzi do ich szybszego zużycia. Właśnie te minuty są krytyczne – do 75% uszkodzeń powierzchni kluczowych elementów silnika powstaje, gdy silnik pracuje w zbyt niskiej temperaturze, podczas okresu rozgrzewania.

Naprzeciw temu problemowi wychodzi  „technologia inteligentnych molekuł”, dzięki której olej przywiera do kluczowych powierzchni jednostki napędowej także wtedy, gdy silnik jest wyłączony. Ta dodatkowa warstwa ochronna zabezpiecza silnik już od momentu rozruchu. Inteligentne molekuły są dostępne tylko w unikalnej formulacji gamy olejów Castrol Magnatec. Można ich używać zarówno w silnikach benzynowych, jak i wysokoprężnych. Są dostępne w wersji syntetycznej – 5W-30 oraz półsyntetycznej – 10W-40 i 15W-40. Wykorzystanie technologii inteligentnych molekuł zapewnia trzy razy dłuższą skuteczność ochrony oraz wyraźne zmniejszenie zużycia silnika już od pierwszego dnia stosowania. Sekwencyjne testy zużyciowe IVA wykazały, że elementy silnika chronione przez molekuły Castrol Magnatec są do 15 razy gładsze, niż te same części przy użyciu zwykłego oleju. Oleje z rodziny Castrol Magnatec gwarantują także ograniczenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji, a praca silnika jest o 1,7 dB cichsza. Olej był testowany w silnikach pracujących 1000 godzin bez przerwy, pod zmiennym obciążeniem, by jak najlepiej oddać warunki, w których dziś jeżdżą samochody.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak Castrol testuje oleje silnikowe?

REKLAMA

Nowością w rodzinie Castrol Magnatec są oleje A1 5W-30 oraz C2 5W-30. Pierwszy z nich zapewnia ochronę silników benzynowych i wysokoprężnych, gdzie wymagana jest specyfikacja ACEA A1/B1 lub ACEA A5/B5. Jest szczególnie polecany do samochodów marki Ford, Jaguar, Land Rover, Volvo, Toyota, Honda, Mazda i Mitsubishi. Olej C2 5W-30 jest przeznaczony dla nowoczesnych silników benzynowych i wysokoprężnych z wytryskiem bezpośrednim, układami Common Rail, wyposażonych w turbosprężarki, intercoolery, gdzie producenci rekomendują specyfikację ACEA C2. Jest rekomendowany do silników marki Peugeot i Citroën, z filtrami cząstek stałych, gdzie wymagana jest specyfikacja PSA Approval B71 2290.

Na każdym opakowaniu produktów z serii Magnatec znajduje się przydatne narzędzie obrazujące porównanie zużycia silnika pracującego na oleju Castrol Magnatec z silnikiem pracującym na innym, konkurencyjnym oleju. Na przedniej etykiecie lepkość oleju została oznaczona dodatkowo kolorem, aby ułatwić dobranie właściwego oleju.*

*Badanie zostało przeprowadzone przez GfK Automotive na zlecenie Castrol w lutym 2012 r. Wzięło w nim udział 4512 kierowców z RPA i Europy (w tym 500 z Polski). 70% badanych stanowili mężczyźni, połowa ankietowanych jeździ samochodem w wieku do 5 lat, połowa – starszym. 64% ma samochód z silnikiem benzynowym, 32% – wysokoprężnym.

Silnik bez oleju
Fot. Casrtol
Castrol Magnatec 5W30
Fot. Casrtol
Castrol Magnatec 15w30 4L
Fot. Casrtol
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
R.Kubica: Le Mans to wyścig, który powinien zostać zakazany. Ludzie nie śpią przez dwa dni próbując się zdrzemnąć na krzesełku. Jak spalić 12 tys. kalorii w jedną noc

Robert Kubica uważa, że zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans było jego celem odkąd wystąpił w nim pierwszy raz w 2021 r. "Dało mi to mnóstwo pozytywnych emocji, mimo że był to jeden z trudniejszych momentów w mojej karierze" - powiedział podczas briefingu w Warszawie. Podkreślił wyczerpujący charakter tego wyścigu, a brak snu był jednym z poważniejszych wyzwań.

Zmiana zasad rejestracji pojazdów w 2026 r. Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym - projekt deregulacyjny

W dniu 17 czerwca 2025 r. opublikowany został projekt ustawy, która ma znowelizować Prawo o ruchu drogowym. Nowelizacja ta ma zrealizować m.in. postulaty deregulacyjne zespołu SprawdzaMy kierowanego przez Rafała Brzoskę - w szczególności w zakresie rejestracji pojazdów. Zmiany mają wejść w życie w większości po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, a więc z pewnością już w 2026 roku.

Sektor logistyczny pokazuje w I połowie 2025 r., że radzi sobie z globalnymi zakłóceniami (wojna handlowa USA-Chiny). Koszty wymiany handlowej będą jednak rosły

Widmo historycznego spadku wolumenu przeładunków i wzrost kosztów transportu to dwa dominujące efekty w logistyce, które wywołała wojna handlowa na linii Chiny-USA. Pomimo obniżenia globalnych prognoz dla PKB i handlu, operatorzy logistyczni wciąż radzą sobie zaskakująco dobrze, choć wśród europejskich ekspertów zarządzających łańcuchami dostaw panuje zgodność co do tego, że koszty wymiany handlowej będą rosły. Jednocześnie 70% z nich twierdzi, że na kolejne zakłócenia i nieoczekiwane zwroty akcji będzie w stanie odpowiedzieć w ciągu maksymalnie 3 dni.

Większa elastyczność w wypowiadaniu umów OC [Projekt nowelizacji trafił do konsultacji]

Do uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania trafił projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany w OC.

REKLAMA

KGP: 112 716 interwencji, 470 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 716 interwencji. Byli wzywani do 470 wypadków drogowych.

OC dla rowerzystów – konieczność czy ograniczanie wolności? Polacy podzieleni

Czy rowerzyści powinni mieć obowiązkowe OC? Wraz ze wzrostem liczby jednośladów na drogach, temat ten wraca jak bumerang i dzieli opinię publiczną. Najnowsze badanie Rankomat.pl pokazuje, że Polacy są niemal równo podzieleni – nie brakuje zarówno zwolenników bezpieczeństwa, jak i obrońców niezależności.

Masz radio w samochodzie? Możesz spodziewać się kontroli

Właściciele samochodów – zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy – powinni pamiętać o opłatach za używanie odbiorników radiofonicznych. Chodzi o konieczność opłacania abonamentu RTV za radioodbiornik zamontowany w pojeździe. Jaka jest opłata abonamentowa w 2025 r.? Kto jest zwolniony?

KGP: 116 725 interwencji, 519 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 116 725 interwencji. Byli wzywani do 519 wypadków drogowych.

REKLAMA

Rozwiązanie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) [PROJEKT]

W środę, 4 czerwca 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych rządu pojawił się projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany dotyczące rozwiązania umowy OC.

Transport w Polsce 2024: Spadek przewozów towarów, wzrost liczby pasażerów. Informacja sygnalna GUS

Główny Urząd Statystyczny opublikował informację sygnalną dotyczącą przewodu ładunków i pasażerów w 2024 r. Z informacji GUS wynika, że w porównaniu z 2023 r., wzrosła liczba pasażerów korzystających z większości środków transportu – wyjątkiem był jedynie transport wodny śródlądowy. Z kolei całkowita masa przewiezionych ładunków oraz wykonana praca przewozowa nieznacznie się zmniejszyły.

REKLAMA