REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
oprac. Kuba Brzeziński
elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG, elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG jak działa, elektryczna turbosprężarka w Mercedesach, elektryczna turbosprężarka
Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?
Materiały prasowe Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes ma ciekawy prezent dla właścicieli nowych modeli z serii AMG. Mowa o elektrycznej turbosprężarce. Ta jest inspirowana wynalazkiem stosowanym przez zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

Elektryczna turbosprężarka Mercedesa działa na prawie takiej samej zasadzie, jak klasyczna turbosprężarka. Nadal to gazy wydechowe wprawiają w ruch jej łopatki. Gdzie tu zatem ukrywa się innowacja? Odrobina cierpliwości. Bo choć innowacja jest niewielka, znacząco odbija się na możliwościach sprężarki, a zatem i silnika w Mercedesach AMG.

REKLAMA

Jak działa elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG?

Elektryczne turbo, jak sama nazwa wskazuje, jest wyposażone w silnik elektryczny. Ten ma około 4 cm grubości i jest zamontowany bezpośrednio na wale turbosprężarki, a więc pomiędzy kołem turbiny po stronie wydechu a kołem kompresji po stronie dolotu. Silnik jest oczywiście sterowany by wire, a do tego zajmuje się bezpośrednim napędzaniem wałka. W efekcie może rozpędzić koło kompresji, zanim zrobi to pęd spalin trafiających do układu wydechowego.

elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG, elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG jak działa, elektryczna turbosprężarka w Mercedesach, elektryczna turbosprężarka

Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?

Materiały prasowe Mercedes

Turbosprężarka jest obsługiwana przez pokładową, 48-woltową instalację elektryczną. Z nią współpracuje również m.in. rozruszniko-alternator RSG. Turbosprężarka, silnik elektryczny i energoelektronika są połączone z układem chłodzenia silnika spalinowego. Dzięki temu inżynierowie Mercedesa mają pewność, że przez cały czas układ może dysponować optymalnymi warunkami temperatury pracy.

Co daje elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG?

REKLAMA

Elektryczne turbo może pracować z prędkością dochodzącą do 170 000 obr./min. W efekcie umożliwia bardzo wysoki przepływ powietrza i redukuje efekt turbodziury zarówno podczas ruszania z miejsca, jak i chwilowego odpuszczenia gazu w czasie jazdy (utrzymuje ciśnienie doładowania). Elektryczna turbosprężarka Mercedesa sprawia, że podczas jazdy wyraźnie poprawia się reakcja na wciśnięcie pedału gazu nie tylko od obrotów biegu jałowego, ale też w całym zakresie prędkości obrotowych. A elektryfikacja turbosprężarki przynosi jeszcze jedną zaletę. Zapewnia wyższy moment obrotowy przy niskich obrotach.

Jeżeli chodzi o konkretne wartości, dzięki takiemu wspomaganiu 4-cylindrowy, rzędowy silnik Mercedesa SL 43 AMG o pojemności 2,0 litrów (wewnętrzne oznaczenie M139) generuje moc 381 koni mechanicznych przy 6750 obr./min. Maksymalny moment obrotowy sięga 480 Nm i jest dostępny w zakresie od 3250 obr./min do 5000 obr./min.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA