REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Objawy zapchanego filtra powietrza w dieslu. Zwróć na to uwagę!

Objawy zapchanego filtra powietrza w dieslu. Zwróć na to uwagę!
Objawy zapchanego filtra powietrza w dieslu. Zwróć na to uwagę!
Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

REKLAMA

Objawy zapchanego filtra powietrza w dieslu to... Symptomy są na tyle charakterystyczne, że kierowca powinien szybko namierzyć usterkę.

Za co odpowiada filtr powietrza w dieslu?

Aby wyjaśnić rolę filtra powietrza w silniku, należy zacząć od funkcji, którą wykonuje jednostka napędowa. Otóż spala ona paliwo. I pomijając, że w przypadku diesla do zainicjowania procesu konieczna jest temperatura i ciśnienie, kluczowym wskaźnikiem jest też powietrze – to ono pozwala na stworzenie mieszanki paliwowo-powietrznej. Filtr powietrza jest zatem czymś na kształt płuc. Wycedza z powietrza zasysanego do komory spalania zanieczyszczenia. Dzięki czemu drobinki piasku np. nie uszkodzą tłoków czy turbosprężarki.

REKLAMA

Objawy zapchanego filtra powietrza w dieslu to...

Objawy zapchanego filtra powietrza w dieslu są przede wszystkim cztery. Kierowca powinien poczuć nieprzyjemny zapach spod maski i we wnętrzu. Poza tym zauważy wyraźny spadek mocy jednostki napędowej, zwiększone zapotrzebowanie na paliwo, a czasami nawet dziwne dźwięki pojawiające się w czasie pracy motoru.

Zapchany filtr powietrza w dieslu to dwa poważne problemy

Zapchany filtr powietrza prowadzi do dwóch problemów. Po pierwsze ogranicza ilość powietrza wtłaczanego do komory spalania, a to ogranicza efektywność procesu spalania. Skutkiem jest niższa moc, większe dymienie z rury wydechowej czy wyższe spalanie. Po drugie skrajnie zapchany filtr powietrza zaczyna przepuszczać zanieczyszczenia do układu dolotowego. Piasek, liście, drobne kamyczki stanowią śmiertelne zagrożenie dla elementów silnika i jego osprzętu. Aby uniknąć zapchania filtra powietrza w dieslu, najlepiej wymieniać go mniej więcej co 20 tys. km. W autach eksploatowanych rzadko, a do tego dużo jeżdżących w zapylonym środowisku, interwał ten czasami warto skrócić nawet o połowę.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA