REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Objawy zapchanego filtra powietrza w dieslu. Zwróć na to uwagę!

Objawy zapchanego filtra powietrza w dieslu. Zwróć na to uwagę!
Objawy zapchanego filtra powietrza w dieslu. Zwróć na to uwagę!
Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

REKLAMA

Objawy zapchanego filtra powietrza w dieslu to... Symptomy są na tyle charakterystyczne, że kierowca powinien szybko namierzyć usterkę.

Za co odpowiada filtr powietrza w dieslu?

Aby wyjaśnić rolę filtra powietrza w silniku, należy zacząć od funkcji, którą wykonuje jednostka napędowa. Otóż spala ona paliwo. I pomijając, że w przypadku diesla do zainicjowania procesu konieczna jest temperatura i ciśnienie, kluczowym wskaźnikiem jest też powietrze – to ono pozwala na stworzenie mieszanki paliwowo-powietrznej. Filtr powietrza jest zatem czymś na kształt płuc. Wycedza z powietrza zasysanego do komory spalania zanieczyszczenia. Dzięki czemu drobinki piasku np. nie uszkodzą tłoków czy turbosprężarki.

REKLAMA

Objawy zapchanego filtra powietrza w dieslu to...

Objawy zapchanego filtra powietrza w dieslu są przede wszystkim cztery. Kierowca powinien poczuć nieprzyjemny zapach spod maski i we wnętrzu. Poza tym zauważy wyraźny spadek mocy jednostki napędowej, zwiększone zapotrzebowanie na paliwo, a czasami nawet dziwne dźwięki pojawiające się w czasie pracy motoru.

Zapchany filtr powietrza w dieslu to dwa poważne problemy

Zapchany filtr powietrza prowadzi do dwóch problemów. Po pierwsze ogranicza ilość powietrza wtłaczanego do komory spalania, a to ogranicza efektywność procesu spalania. Skutkiem jest niższa moc, większe dymienie z rury wydechowej czy wyższe spalanie. Po drugie skrajnie zapchany filtr powietrza zaczyna przepuszczać zanieczyszczenia do układu dolotowego. Piasek, liście, drobne kamyczki stanowią śmiertelne zagrożenie dla elementów silnika i jego osprzętu. Aby uniknąć zapchania filtra powietrza w dieslu, najlepiej wymieniać go mniej więcej co 20 tys. km. W autach eksploatowanych rzadko, a do tego dużo jeżdżących w zapylonym środowisku, interwał ten czasami warto skrócić nawet o połowę.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA