REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.7 CRDi D4FD Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Silnik 1.7 CRDi D4FD Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.7 CRDi D4FD Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Kia

REKLAMA

REKLAMA

Silnik 1.7 CRDi D4FD Kii i Hyundaia ma rozsądną pojemność, potrafi jeździć na kropelce, a do tego był montowany w koreańskich hitach sprzedaży. Czy popularność oznacza trwałość?

Nowy diesel o niskiej pojemności został zaprezentowany przez koreańskie marki w roku 2010 podczas paryskich targów motoryzacyjnych. I choć panowała wtedy jesień, jednostka o oznaczeniu D4FD pochodząca z rodziny U miała stanowić dla kierowców świetną informację. Powód? Kia i Hyundai obiecywali, że ropniak 1.7 CRDi będzie naprawdę oszczędny. Co ważne, taki też właśnie jest. Spokojna jazda poza terenem zabudowanym sprawia, że zapotrzebowanie na paliwo np. w stosunkowo ciężkim Sportage można utrzymać poniże 5 litrów oleju napędowego. W mieście spalanie nie powinno przekroczyć 7,5 litra.

REKLAMA

REKLAMA

Silnik 1.7 CRDi D4FD ma dokładnie 1685 cm pojemności, 4 cylindry ustawione w rzędzie i 16 zaworów. Wtrysk paliwa jest realizowany oczywiście bezpośrednio za sprawą systemu common rail. Konkretnie Koreańczycy zastosowali wtryskiwacze elektromagnetyczne produkowane przez Boscha. Turbosprężarka posiada zmienną geometrię łopatek VGT, a rozrząd jest napędzany przy pomocy bezobsługowego łańcucha. Standardem stał się filtr cząstek stałych - to absolutny wymóg w drugiej dekadzie XXI wieku. Jeżeli chodzi o koło dwumasowe, to było montowane wyłącznie w mocniejszych wariantach diesla.

Zobacz również: Silnik 1.6 GDI G4FD Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.7 CRDi Kia Hyundai - wersje mocy:

  • 115 KM, 280 Nm
  • 141 KM, 340 Nm

Silnik 1.7 CRDi Kia Hyundai - modele:

  • Kia: Optima, Sportage III i IV, Carens
  • Hyundai: i40, Tucson, ix35

Silnik 1.7 CRDi Kia Hyundai - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
Sportage IV 115 KM 280 Nm 11,5 s. 176 km/h 4,7
i40 141 KM 340 Nm 10,3 s. 203 km/h 4,9

Zobacz również: Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie

REKLAMA

Sinik 1.7 CRDi D4FD jest stosunkowo młodą konstrukcją. Od jego debiutu minęła zaledwie dekada. Czemu zatem opisujemy go w dziale poruszającym kwestię trwałości? Powody ku temu są dwa. Po pierwsze jednostka stała się bohaterem tego materiału, bo była montowana w hitach sprzedaży, które jeździły naprawdę dużo! Flotowy Sportage napędzany dieslem 1.7 CRDi w ciągu pierwszych lat eksploatacji potrafił pokonać nawet 250 tysięcy kilometrów. A to dystans, przy którym wychodzą pierwsze wady motorów i moment, w którym już można coś powiedzieć o tym jak dana technologia sprawdza się w praktyce.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po drugie diesel 1.7 CRDi daje pewne nadzieje, że będzie się spisywał równie dobrze co brat o nieco mniejszej pojemności - motor 1.6 CRDi. Na co zatem trzeba uważać? Przede wszystkim w raportach awaryjności znaleźć można informację o przedwczesnym uszkodzeniu zaworu EGR. Mechanizm jest stosunkowo drogi - poza ASO kosztuje blisko 1300 złotych. Z drugiej strony jego wymiany często odbywały się w ramach 7-letniej gwarancji oferowanej np. przez Kię. Poza tym gdy pojazd jeździ głównie w mieście, prędzej lub później dojdzie do zapchania filtra cząstek stałych. W pierwszej kolejności można starać się wypalić go serwisowo.

Silnik 1.7 CRDi Kia Hyundai - sprzęgła w przekładni DCT

Pewne problemy powodują też warianty diesla 1.7 CRDi, które są sparowane z dwusprzęgłową przekładnią DCT - np. w Kii Optimie. Znane są przypadki, w których skrzynia już przy przebiegu na poziomie 80 tysięcy kilometrów zaczyna szarpać podczas zmiany biegów. Diagnoza serwisu? Konieczna jest wymiana sprzęgieł. Usterka jest na tyle przedwczesna, że autoryzowane stacje Kii wymieniają mechanizm wysprzęglania na gwarancji.

Zobacz również: Silnik 1.6 Multijet Fiat - awarie, problemy, opinie

Jak podsumować silnik 1.7 CRDi Kii i Hyundaia? To naprawdę dobra jednostka napędowa, która być może nie gwarantuje imponującej dynamiki, jednak dość mocno trzyma w ryzach poziom kosztów eksploatacji. Po pierwsze za sprawą rozsądnego spalania. Po drugie niskiej awaryjności. Kierowca, który będzie pamiętał o regularnym serwisie podstawowym (a to słowo klucz w przypadku dość nowoczesnej jednostki!), nie będzie musiał obawiać się poważnej awarii nawet do przebiegu na poziomie 300 - 350 tysięcy kilometrów. To bez wątpienia afrodyzjak działający na zmotoryzowanych poszukujących młodego auta używanego.

Silnik 1.7 CRDi Kia Hyundai - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 13 zł
  • filtr powietrza - od 16 zł
  • filtr paliwa - od 19 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 653 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 772 zł
  • sprzęgło komplet - od 413 zł
  • koło dwumasowe - od 1373 zł
  • zawór EGR - od 1272 zł
  • świeca żarowa - od 30 zł
  • filtr cząstek stałych
  • sonda lambda - od 343 zł
  • turbosprężarka - od 2639 zł

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA

Zakup używanego auta – 5 zasad, które uchronią Cię przed stratą pieniędzy

Zakup samochodu używanego to dla wielu kierowców najprostszy sposób na własne auto, tańszy i szybszy niż czekanie na nowy model z salonu. Jednocześnie to rynek pełen pułapek: cofnięte liczniki, auta powypadkowe czy ukryte długi sprzedającego mogą zamienić marzenie w kosztowny koszmar. Jak nie wpaść w tę pułapkę? Oto pięć sprawdzonych zasad, które pomogą odróżnić okazję od ryzykownego zakupu.

Jak przygotować samochód na jesień i zimę? 4 proste kroki

Jesień i zima to trudny czas dla samochodu – wilgoć, błoto i sól drogowa przyspieszają jego niszczenie. Brak przygotowania może skutkować kosztownymi naprawami. Warto więc zadbać o wygląd i sprawność auta. Oto 4 proste kroki, które pomogą je zabezpieczyć.

Jak technologia zmienia relację kierowcy z samochodem?

Z badania zrealizowanego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada wynika, że już co 4. ankietowany wskazuje nowoczesne technologie jako kluczowy element wyposażenia samochodu. Motoryzacja na dobre wchodzi w erę software-defined vehicles (SDV), czyli pojazdów definiowanych przez oprogramowanie. To właśnie ono staje się kluczowym elementem doświadczenia kierowcy – od możliwości personalizacji ustawień, przez aktualizacje „over the air”, aż po subskrybowane pakiety funkcji. Co jeszcze kryje się pod tą nazwą?

Dziennikarz Roku eMobility Media Awards: Tomasz Sewastianowicz z Dziennik.pl

Z przyjemnością informujemy, że nasz redakcyjny kolega z Dziennik.pl, Tomasz Sewastianowicz, został uhonorowany prestiżową nagrodą eMobility Media Awards – jednym z najważniejszych wyróżnień w dziedzinie dziennikarstwa i komunikacji związanej z elektromobilnością w Polsce.

REKLAMA

Naprawa pojazdu bez znaczenia dla wysokości odszkodowania - ważny wyrok SN

Poszkodowanym będzie łatwiej uzyskać pełne odszkodowanie z OC komunikacyjnego. W uchwale Sąd potwierdził, że szkoda w pojeździe rozliczana z OC komunikacyjnego ma charakter statyczny, to oznacza, że ubezpieczyciel powinien wyceniać szkodę na dzień zdarzenia.

Jak rozpoznać bezpieczną taksówkę? Nowa inicjatywa „Zweryfikowana taksówka” PZPA w 2025 roku

Bezpieczeństwo w taksówkach staje się priorytetem. Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych uruchomił projekt „Zweryfikowana taksówka”, nowe oznaczenie, które ma ułatwić pasażerom wybór sprawdzonego przewoźnika. Każdy oznaczony pojazd i jego kierowca przechodzą wieloetapową weryfikację, od badań lekarskich i szkoleń, po kontrolę techniczną i monitoring GPS.

REKLAMA