REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.7 CRDi D4FD Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.7 CRDi D4FD Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.7 CRDi D4FD Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Kia

REKLAMA

REKLAMA

Silnik 1.7 CRDi D4FD Kii i Hyundaia ma rozsądną pojemność, potrafi jeździć na kropelce, a do tego był montowany w koreańskich hitach sprzedaży. Czy popularność oznacza trwałość?

REKLAMA

Nowy diesel o niskiej pojemności został zaprezentowany przez koreańskie marki w roku 2010 podczas paryskich targów motoryzacyjnych. I choć panowała wtedy jesień, jednostka o oznaczeniu D4FD pochodząca z rodziny U miała stanowić dla kierowców świetną informację. Powód? Kia i Hyundai obiecywali, że ropniak 1.7 CRDi będzie naprawdę oszczędny. Co ważne, taki też właśnie jest. Spokojna jazda poza terenem zabudowanym sprawia, że zapotrzebowanie na paliwo np. w stosunkowo ciężkim Sportage można utrzymać poniże 5 litrów oleju napędowego. W mieście spalanie nie powinno przekroczyć 7,5 litra.

REKLAMA

Silnik 1.7 CRDi D4FD ma dokładnie 1685 cm pojemności, 4 cylindry ustawione w rzędzie i 16 zaworów. Wtrysk paliwa jest realizowany oczywiście bezpośrednio za sprawą systemu common rail. Konkretnie Koreańczycy zastosowali wtryskiwacze elektromagnetyczne produkowane przez Boscha. Turbosprężarka posiada zmienną geometrię łopatek VGT, a rozrząd jest napędzany przy pomocy bezobsługowego łańcucha. Standardem stał się filtr cząstek stałych - to absolutny wymóg w drugiej dekadzie XXI wieku. Jeżeli chodzi o koło dwumasowe, to było montowane wyłącznie w mocniejszych wariantach diesla.

Zobacz również: Silnik 1.6 GDI G4FD Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.7 CRDi Kia Hyundai - wersje mocy:

  • 115 KM, 280 Nm
  • 141 KM, 340 Nm

Silnik 1.7 CRDi Kia Hyundai - modele:

  • Kia: Optima, Sportage III i IV, Carens
  • Hyundai: i40, Tucson, ix35

Silnik 1.7 CRDi Kia Hyundai - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
Sportage IV 115 KM 280 Nm 11,5 s. 176 km/h 4,7
i40 141 KM 340 Nm 10,3 s. 203 km/h 4,9

Zobacz również: Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie

REKLAMA

Sinik 1.7 CRDi D4FD jest stosunkowo młodą konstrukcją. Od jego debiutu minęła zaledwie dekada. Czemu zatem opisujemy go w dziale poruszającym kwestię trwałości? Powody ku temu są dwa. Po pierwsze jednostka stała się bohaterem tego materiału, bo była montowana w hitach sprzedaży, które jeździły naprawdę dużo! Flotowy Sportage napędzany dieslem 1.7 CRDi w ciągu pierwszych lat eksploatacji potrafił pokonać nawet 250 tysięcy kilometrów. A to dystans, przy którym wychodzą pierwsze wady motorów i moment, w którym już można coś powiedzieć o tym jak dana technologia sprawdza się w praktyce.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po drugie diesel 1.7 CRDi daje pewne nadzieje, że będzie się spisywał równie dobrze co brat o nieco mniejszej pojemności - motor 1.6 CRDi. Na co zatem trzeba uważać? Przede wszystkim w raportach awaryjności znaleźć można informację o przedwczesnym uszkodzeniu zaworu EGR. Mechanizm jest stosunkowo drogi - poza ASO kosztuje blisko 1300 złotych. Z drugiej strony jego wymiany często odbywały się w ramach 7-letniej gwarancji oferowanej np. przez Kię. Poza tym gdy pojazd jeździ głównie w mieście, prędzej lub później dojdzie do zapchania filtra cząstek stałych. W pierwszej kolejności można starać się wypalić go serwisowo.

Silnik 1.7 CRDi Kia Hyundai - sprzęgła w przekładni DCT

Pewne problemy powodują też warianty diesla 1.7 CRDi, które są sparowane z dwusprzęgłową przekładnią DCT - np. w Kii Optimie. Znane są przypadki, w których skrzynia już przy przebiegu na poziomie 80 tysięcy kilometrów zaczyna szarpać podczas zmiany biegów. Diagnoza serwisu? Konieczna jest wymiana sprzęgieł. Usterka jest na tyle przedwczesna, że autoryzowane stacje Kii wymieniają mechanizm wysprzęglania na gwarancji.

Zobacz również: Silnik 1.6 Multijet Fiat - awarie, problemy, opinie

Jak podsumować silnik 1.7 CRDi Kii i Hyundaia? To naprawdę dobra jednostka napędowa, która być może nie gwarantuje imponującej dynamiki, jednak dość mocno trzyma w ryzach poziom kosztów eksploatacji. Po pierwsze za sprawą rozsądnego spalania. Po drugie niskiej awaryjności. Kierowca, który będzie pamiętał o regularnym serwisie podstawowym (a to słowo klucz w przypadku dość nowoczesnej jednostki!), nie będzie musiał obawiać się poważnej awarii nawet do przebiegu na poziomie 300 - 350 tysięcy kilometrów. To bez wątpienia afrodyzjak działający na zmotoryzowanych poszukujących młodego auta używanego.

Silnik 1.7 CRDi Kia Hyundai - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 13 zł
  • filtr powietrza - od 16 zł
  • filtr paliwa - od 19 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 653 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 772 zł
  • sprzęgło komplet - od 413 zł
  • koło dwumasowe - od 1373 zł
  • zawór EGR - od 1272 zł
  • świeca żarowa - od 30 zł
  • filtr cząstek stałych
  • sonda lambda - od 343 zł
  • turbosprężarka - od 2639 zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

    Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

    Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

    Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

    Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

    Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

    Będą opłaty za auta spalinowe. Kierowcy zaczną płacić podatek w 2025 r. Wiceminister potwierdza

    Miał być podatek od aut spalinowych 2024, a będzie opłata dla posiadaczy aut spalinowych 2025. Za rok pojawi się dopiero pierwsza z danin. Druga zacznie obowiązywać w 2026. Tak przynajmniej twierdzi wiceminister klimatu i środowiska.

    REKLAMA

    Pasażerowie bez zapiętych pasów na filmikach promujących... bezpieczeństwo!

    Taka rzecz mogła się zdarzyć chyba tylko we Włoszech. Tamtejsze ministerstwo infrastruktury i transportu postanowiło promować bezpieczeństwo drogowe. Ale na filmikach opracowanych przez resort, pasażerowie w pojazdach nie mają zapiętych pasów bezpieczeństwa.

    Stan wyższej konieczności. Kierowca popełnił wykroczenie, ale kary nie dostanie

    Kierowca może popełnić wykroczenie i kary nie dostać. I przypadki takie są dwa. Podstawowym jest oczywiście stan wyższej konieczności. Ten wymaga jednak spełnienia pewnego wymogu. Wiesz jakiego?

    Masz auto służbowe? Zatem zapłacisz więcej za parkowanie. Pomysł Sopotu storpedowało WSA

    W Sopocie w 2023 r. zmieniły się zasady działania stref płatnego parkowania. I od razu wzbudziły kontrowersje. Powód? Mieszkańcy SPP mają prawo do preferencyjnego abonamentu, chyba że mają auto użyczone lub w najmie. Wtedy uprawnienie to tracą. Zapis zakwestionował właśnie WSA na wniosek RPO.

    Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?

    Oszczędności. To w dobie inflacji i rosnących kosztów ulubione słowo przedsiębiorców. Odmieńmy je zatem przez kilka przypadków i powiedzmy, jak właściciele firm mogą oszczędzać na likwidacji małej szkody komunikacyjnej. Jest pewien ciekawy sposób.

    REKLAMA

    Nowa Dacia Spring 2024. Najtańszy elektryk nie tylko z nową "twarzą"

    Tanio, taniej, elektryczna Dacia? To hasło powraca do oferty rumuńskiej marki. Spring 2024 otrzymał nowy wygląd, ale i technologię. Teraz stanie się mocniejszy i... zdecydowanie bardziej efektowny.

    Niepełnosprawni wkrótce stracą karty parkingowe. Te wygasną we wrześniu 2024 r.

    Wkrótce wygasną karty parkingowe dla niepełnosprawnych przedłużane w związku z pandemicznymi i popandemicznymi perturbacjami. Ostateczny termin to 30 września 2024 r. Ważność, których kart została przedłużona? I jak wyrobić nową kartę?

    REKLAMA