REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 2.0 EcoBoost Ford - awarie, problemy, opinie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Silnik 2.0 EcoBoost Ford - awarie, problemy, opinie
Silnik 2.0 EcoBoost Ford - awarie, problemy, opinie
Ford

REKLAMA

REKLAMA

Nie brakuje mu mocy, jest całkiem oszczędny, a do tego był montowany w całej palecie modeli. Tylko czy silnik 2.0 EcoBoost Forda jest wystarczająco trwały? To zasadnicze pytanie po dekadzie produkcji.

Silnik 2.0 EcoBoost Ford. Co warto o nim wiedzieć?

REKLAMA

W roku 2010 nastąpiła nowa era w palecie mocnych silników benzynowych markowanych logo Forda. 6 cylindrów ustawionych w układzie V zamieniło się w cztery cylindry pracujące w rzędzie. Nowy motor nazwany 2.0 EcoBoost otrzymał 1999 cm3 pojemności, 16 zaworów, turbosprężarkę, bezpośredni wtrysk paliwa i… niezależne zmienne fazy rozrządu Ti-VCT. Wisienka na torcie dotyczy rozrządu - ten został oparty o bezobsługowy łańcuch. Konstrukcja jest w całości wykonana z aluminium. Nie jest jednak w pełni autorskim dziełem amerykańskich inżynierów. Podstawę do prac stanowił blok Mazdy pochodzący z serii L.

REKLAMA

Japońska baza wykorzystywana m.in. w Fordzie Focusie trzeciej generacji została uzupełniona całkowicie innym osprzętem oraz wtryskiwaczami czy głowicą. Poza tym jednostka była parowana nie tylko ze skrzynią manualną, ale też dwusprzęgłową przekładnią PowerShift. Doładowany silnik 2.0 EcoBoost miał dwie zalety. Po pierwsze spalał nawet o 20 proc. mniej od odpowiadającej mu mocą 3-litrowej V-szóstki. Po drugie był naprawdę mocny! Benzyniak występuje w wariantach dysponujących stadem 203, 240, 255, 290 i 305 koni mechanicznych. Ostatnie dwie wersje były zarezerwowane dla takich aut jak VUHL 05 i Radical SR3 SL.

Zobacz również: Test Ford S-Max 2.0 EcoBoost: Pogromca autostrad

Silnik 2.0 EcoBoost Forda - modele samochodów:

  • Ford: S-Max, Galaxy, Mondeo, Explorer, Edge, Falcon, Kuga, Taurus, Focus ST
  • Volvo: S60, V60, V70
  • Land Rover: Range Rover Evoque, Freelander 2, Discovery Sport
  • Lincoln: MKZ, MKC

Lista nie wydaje się długa. Warto jednak pamiętać o tym, że Fordy z silnikiem 2.0 EcoBoost były oferowane też w Stanach Zjednoczonych. I tak w internecie można natknąć się na zapytania brzmiące: Ford Fusion 2.0 EcoBoost czy Ford Escape 2.0 EcoBoost opinie. Pod nazwą Fusion w USA ukrywa się europejskie Mondeo. Escape to model bliźniaczy do europejskiej Kugi.

Silnik 2.0 EcoBoost Forda - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
Ford Mondeo IV man. 203 KM 300 Nm 7,9 s. 232 km/h 7,7
Ford Kuga II aut. 248 KM 394 Nm 8,8 s. 212 km/h 7,2
Volvo V60 II man. 240 KM 320 Nm 7,5 s. 230 km/h 6,3
Range Rover Evoque I aut. 240 KM 340 Nm 7,6 s. 217 km/h 6,9
Land Rover Freelander II aut. 240 KM 340 Nm 8,6 s. 200 km/h 7,5

REKLAMA

Silnik 2.0 EcoBoost w takim kształcie był produkowany do roku 2015. To wtedy Amerykanie zdecydowali się na modernizację. Jednostka debiutująca pod maską drugiej generacji Forda Edge otrzymała kilka zasadniczych zmian. Główne? Zwiększył się stopień kompresji, zastosowano turbo typu twin-scroll, a do tego usprawniona została praca układu smarowania. Nowy wariant występuje w dwóch wersja mocy. Pierwsza ma 248 koni mechanicznych. Druga 253 konie. Ile ma momentu obrotowego? Ponad 370 Nm. Zwiększenie mocy w przypadku Edge nie przyniosło jednak zasadniczej poprawy osiągów. Moc silnika służy bowiem do napędzania - auto jest dużo cięższe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Uwagę w przypadku danych technicznych silnika 2.0 EcoBoost powinien zwrócić maksymalny moment obrotowy. Według statystyk ten przypomina momenty znane z diesli. A to świadczy m.in. o skuteczności jednostki podczas generowania osiągów.

Silnik 2.0 EcoBoost Forda - awarie są sporadyczne!

Starsza wersja silnika 2.0 EcoBoost ma już blisko dekadę. Czy to wystarczający czas, aby móc miarodajnie ocenić jednostkę napędową? W przypadku Forda jak najbardziej. Szczególnie że Mondeo czwartej generacji, w którym występował benzyniak, potrafiło pokonywać nawet 200 - 250 tysięcy kilometrów w czasie trzech, czterech lat. W efekcie ewentualne wady lub niedopatrzenia już zostałyby zauważone przez kierowców. Co zatem może się zepsuć? Jak na razie tak naprawdę… nic! Właściciele Fordów czy Volvo nie skarżą się na awaryjność tych motorów. Chwalą ich kulturę pracy, a także trwałość.

Podczas zakupu samochodu wyposażonego w silnik 2.0 EcoBoost kierowca musi pamiętać tak naprawdę o trzech rzeczach. Motor wymaga bezwzględnego pamiętania o przeglądach olejowych. Wymianę smarowidła trzeba powtarzać co 20 tysięcy kilometrów lub dwa lata. Poza tym nie jest wskazany do zasilania gazem. Bezpośredni wtrysk sprawia, że montaż instalacji jest wyjątkowo drogi - układ może zostać wyceniony nawet na 9 tysięcy złotych. To w połączeniu z koniecznością dotryskiwania benzyny pod znakiem zapytania stawia ewentualne oszczędności poczynione przez kierowcę w czasie eksploatacji.

Zobacz również: Wtrysk bezpośredni a instalacja LPG - jak to połączyć?

Trzecie uwarunkowanie ponownie odnosi się do wtrysków. Konkretnie kierowca musi pamiętać o tankowaniu wysokiej jakości paliwa - najlepiej korzystać z oferty wyłącznie stacji paliwowych należących do renomowanych sieci. W przeciwnym razie dość szybko może dojść do zatkania aparatury wtryskowej i tym samym uszkodzenia silnika. A to stanie się brzemienne w skutkach. W końcu konieczna będzie wymiana wtryskiwaczy, a za jedną sztukę należy zapłacić nawet 500 złotych.

Silnik 2.0 EcoBoost Forda - podsumowanie:

2-litrowy silnik EcoBoost Forda daje kierowcom dowód na to, że nowoczesna technologia wcale nie musi wykluczać trwałości. Jednostki korzystające np. z bezpośredniego wtrysku mogą dość dobrze spisywać się w praktyce i cieszyć właścicieli pojazdów latami. Tak właśnie dzieje się w przypadku amerykańskiego motoru. Oczywiście trwałość silnika 2.0 EcoBoost wcale nie oznacza, że można kupować go w ciemno. To jedynie informacja mówiąca o tym, że z technologicznego punktu widzenia, benzyniak nie ma większych wad. Wystarczy dbać o niego w czasie eksploatacji.

Silnik 2.0 EcoBoost Forda - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 16 zł
  • filtr powietrza - od 24 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 2277 zł
  • pasek wielorowkowy - od 120 zł
  • sprzęgło komplet - od 577 zł
  • koło dwumasowe - od 1140 zł
  • wtryskiwacz - od 384 zł
  • zawór EGR - od 275 zł
  • świeca zapłonowa - od 21 zł
  • cewka zapłonowa - od 139 zł
  • filtr cząstek stałych
  • sonda lambda - od 145 zł
  • turbosprężarka - od 3978 zł

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA