REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 2.0 EcoBoost Ford - awarie, problemy, opinie

Silnik 2.0 EcoBoost Ford - awarie, problemy, opinie
Silnik 2.0 EcoBoost Ford - awarie, problemy, opinie
Ford

REKLAMA

REKLAMA

Nie brakuje mu mocy, jest całkiem oszczędny, a do tego był montowany w całej palecie modeli. Tylko czy silnik 2.0 EcoBoost Forda jest wystarczająco trwały? To zasadnicze pytanie po dekadzie produkcji.

Silnik 2.0 EcoBoost Ford. Co warto o nim wiedzieć?

REKLAMA

W roku 2010 nastąpiła nowa era w palecie mocnych silników benzynowych markowanych logo Forda. 6 cylindrów ustawionych w układzie V zamieniło się w cztery cylindry pracujące w rzędzie. Nowy motor nazwany 2.0 EcoBoost otrzymał 1999 cm3 pojemności, 16 zaworów, turbosprężarkę, bezpośredni wtrysk paliwa i… niezależne zmienne fazy rozrządu Ti-VCT. Wisienka na torcie dotyczy rozrządu - ten został oparty o bezobsługowy łańcuch. Konstrukcja jest w całości wykonana z aluminium. Nie jest jednak w pełni autorskim dziełem amerykańskich inżynierów. Podstawę do prac stanowił blok Mazdy pochodzący z serii L.

REKLAMA

Japońska baza wykorzystywana m.in. w Fordzie Focusie trzeciej generacji została uzupełniona całkowicie innym osprzętem oraz wtryskiwaczami czy głowicą. Poza tym jednostka była parowana nie tylko ze skrzynią manualną, ale też dwusprzęgłową przekładnią PowerShift. Doładowany silnik 2.0 EcoBoost miał dwie zalety. Po pierwsze spalał nawet o 20 proc. mniej od odpowiadającej mu mocą 3-litrowej V-szóstki. Po drugie był naprawdę mocny! Benzyniak występuje w wariantach dysponujących stadem 203, 240, 255, 290 i 305 koni mechanicznych. Ostatnie dwie wersje były zarezerwowane dla takich aut jak VUHL 05 i Radical SR3 SL.

Zobacz również: Test Ford S-Max 2.0 EcoBoost: Pogromca autostrad

Silnik 2.0 EcoBoost Forda - modele samochodów:

  • Ford: S-Max, Galaxy, Mondeo, Explorer, Edge, Falcon, Kuga, Taurus, Focus ST
  • Volvo: S60, V60, V70
  • Land Rover: Range Rover Evoque, Freelander 2, Discovery Sport
  • Lincoln: MKZ, MKC

Lista nie wydaje się długa. Warto jednak pamiętać o tym, że Fordy z silnikiem 2.0 EcoBoost były oferowane też w Stanach Zjednoczonych. I tak w internecie można natknąć się na zapytania brzmiące: Ford Fusion 2.0 EcoBoost czy Ford Escape 2.0 EcoBoost opinie. Pod nazwą Fusion w USA ukrywa się europejskie Mondeo. Escape to model bliźniaczy do europejskiej Kugi.

Silnik 2.0 EcoBoost Forda - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
Ford Mondeo IV man. 203 KM 300 Nm 7,9 s. 232 km/h 7,7
Ford Kuga II aut. 248 KM 394 Nm 8,8 s. 212 km/h 7,2
Volvo V60 II man. 240 KM 320 Nm 7,5 s. 230 km/h 6,3
Range Rover Evoque I aut. 240 KM 340 Nm 7,6 s. 217 km/h 6,9
Land Rover Freelander II aut. 240 KM 340 Nm 8,6 s. 200 km/h 7,5

REKLAMA

Silnik 2.0 EcoBoost w takim kształcie był produkowany do roku 2015. To wtedy Amerykanie zdecydowali się na modernizację. Jednostka debiutująca pod maską drugiej generacji Forda Edge otrzymała kilka zasadniczych zmian. Główne? Zwiększył się stopień kompresji, zastosowano turbo typu twin-scroll, a do tego usprawniona została praca układu smarowania. Nowy wariant występuje w dwóch wersja mocy. Pierwsza ma 248 koni mechanicznych. Druga 253 konie. Ile ma momentu obrotowego? Ponad 370 Nm. Zwiększenie mocy w przypadku Edge nie przyniosło jednak zasadniczej poprawy osiągów. Moc silnika służy bowiem do napędzania - auto jest dużo cięższe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Uwagę w przypadku danych technicznych silnika 2.0 EcoBoost powinien zwrócić maksymalny moment obrotowy. Według statystyk ten przypomina momenty znane z diesli. A to świadczy m.in. o skuteczności jednostki podczas generowania osiągów.

Silnik 2.0 EcoBoost Forda - awarie są sporadyczne!

Starsza wersja silnika 2.0 EcoBoost ma już blisko dekadę. Czy to wystarczający czas, aby móc miarodajnie ocenić jednostkę napędową? W przypadku Forda jak najbardziej. Szczególnie że Mondeo czwartej generacji, w którym występował benzyniak, potrafiło pokonywać nawet 200 - 250 tysięcy kilometrów w czasie trzech, czterech lat. W efekcie ewentualne wady lub niedopatrzenia już zostałyby zauważone przez kierowców. Co zatem może się zepsuć? Jak na razie tak naprawdę… nic! Właściciele Fordów czy Volvo nie skarżą się na awaryjność tych motorów. Chwalą ich kulturę pracy, a także trwałość.

Podczas zakupu samochodu wyposażonego w silnik 2.0 EcoBoost kierowca musi pamiętać tak naprawdę o trzech rzeczach. Motor wymaga bezwzględnego pamiętania o przeglądach olejowych. Wymianę smarowidła trzeba powtarzać co 20 tysięcy kilometrów lub dwa lata. Poza tym nie jest wskazany do zasilania gazem. Bezpośredni wtrysk sprawia, że montaż instalacji jest wyjątkowo drogi - układ może zostać wyceniony nawet na 9 tysięcy złotych. To w połączeniu z koniecznością dotryskiwania benzyny pod znakiem zapytania stawia ewentualne oszczędności poczynione przez kierowcę w czasie eksploatacji.

Zobacz również: Wtrysk bezpośredni a instalacja LPG - jak to połączyć?

Trzecie uwarunkowanie ponownie odnosi się do wtrysków. Konkretnie kierowca musi pamiętać o tankowaniu wysokiej jakości paliwa - najlepiej korzystać z oferty wyłącznie stacji paliwowych należących do renomowanych sieci. W przeciwnym razie dość szybko może dojść do zatkania aparatury wtryskowej i tym samym uszkodzenia silnika. A to stanie się brzemienne w skutkach. W końcu konieczna będzie wymiana wtryskiwaczy, a za jedną sztukę należy zapłacić nawet 500 złotych.

Silnik 2.0 EcoBoost Forda - podsumowanie:

2-litrowy silnik EcoBoost Forda daje kierowcom dowód na to, że nowoczesna technologia wcale nie musi wykluczać trwałości. Jednostki korzystające np. z bezpośredniego wtrysku mogą dość dobrze spisywać się w praktyce i cieszyć właścicieli pojazdów latami. Tak właśnie dzieje się w przypadku amerykańskiego motoru. Oczywiście trwałość silnika 2.0 EcoBoost wcale nie oznacza, że można kupować go w ciemno. To jedynie informacja mówiąca o tym, że z technologicznego punktu widzenia, benzyniak nie ma większych wad. Wystarczy dbać o niego w czasie eksploatacji.

Silnik 2.0 EcoBoost Forda - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 16 zł
  • filtr powietrza - od 24 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 2277 zł
  • pasek wielorowkowy - od 120 zł
  • sprzęgło komplet - od 577 zł
  • koło dwumasowe - od 1140 zł
  • wtryskiwacz - od 384 zł
  • zawór EGR - od 275 zł
  • świeca zapłonowa - od 21 zł
  • cewka zapłonowa - od 139 zł
  • filtr cząstek stałych
  • sonda lambda - od 145 zł
  • turbosprężarka - od 3978 zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]

REKLAMA

Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA