REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zamienniki części oryginalnych - układ rozrządu

Tomasz Kurowski
Rozrząd
Rozrząd

REKLAMA

REKLAMA

Rozrząd jest ważnym elementem w układzie napędowym. Zaniedbania w jego obsłudze oraz awarie prowadzą najczęściej do nieodwracalnych uszkodzeń silnika. Prezentujemy wybranych producentów części zamiennych do układu rozrządu.

Układ rozrządu - wybrani producenci zamienników:

- Contitech – niemiecka firma należąca do znanej grupy Continental. Contitech produkuje wytrzymałe paski rozrządu do samochodów osobowych. Dostępne są też paski klinowe, również bardzo popularne i świetnej jakości. Zdecydowanie godne polecenia i trwałe. Montowane bardzo często na pierwszy montaż.

REKLAMA

- Gates – firma specjalizująca się w układach rozrządu. W swojej ofercie ma paski klinowe, wielorowkowe, napinacze rozrządu a nawet zamienne koła pasowa. Chwalona i polecana m.in. przez użytkowników aut marki Honda.

- GMB – japońska firma specjalizująca się w produkcji kompletnych zestawach rozrządu. Szczególnie cenione i wybierane są pompy wody z uszczelkami tej firmy, które charakteryzują się fabrycznymi parametrami oraz rolki napinające i prowadzące. Świetna jakość wykonania i trwałość to zasługa wieloletniego doświadczenia na rynku motoryzacyjnym oraz rygorystycznych procedur testowania zarówno materiałów, jak i gotowych produktów.

Zobacz też: Koszt wymiany paska rozrządu

REKLAMA

- INA – niemieckie przedsiębiorstwo specjalizujące się w produkcji komponentów do układów rozrządu (zarówno łańcuchowych jak i na pasku), m.in. rolki napinające i prowadzące paski rozrządu a także alternatory. Wyroby marki INA cieszą się zaufaniem klientów indywidualnych oraz wielu europejskich producentów samochodów (m.in. Porsche oraz Volkswagena) za sprawą jakości, innowacyjności i niezawodności, którą zawdzięczają starannemu doborowi materiałów oraz drobiazgowym procedurom testów. W ofercie firmy znajdują się zarówno kompletne zestawy rozrządów, jak i poszczególne komponenty dla szerokiego zakresu silników. Uwaga na podróbki! Z racji popularności firmy rynek zalewają podrabiane komponenty pod szyldem INA.

- Koyo – japońska firma specjalizująca się w produkcji łożysk, ale także świetnych jakościowo i bardzo często wybieranych w układach rozrządu napinaczy (szczególnie japońskich autach). Duża dostępność, świetna jakość wykonania i trwałość.

- Mitsuboshi – kolejne japońskie przedsiębiorstwo, specjalizujące się w produkcji świetnych pasków rozrządu, kompletnych układów jak i pasków klinowych. Paski napędowe marki Mitsuboshi cieszą się powodzeniem na niezależnym rynku części zamiennych za sprawą wysokiej jakości i trwałości. W zdecydowanej większości wybierane do samochodów japońskich. Również tutaj należy uważaj na zalewajce rynek podróbki! Podrobiony pasek Mitsuboshi może się zerwać nawet po kilkudziesięciu kilometrach. Zalecany zakup tylko w renomowanych firmach.

Zobacz też: Łańcuch czy pasek rozrządu - trwałość i koszt wymiany

REKLAMA

- Ruville – niemiecka firma specjalizująca się w układach rozrządu. Produkowane przez firmę Ruville części układów rozrządu – rolki, paski, łańcuchy oraz napinacze i inne elementy niwelujące drgania. Szeroki asortyment firmy umożliwia dobór komponentów odpowiednich dla wybranego modelu samochodu. Wysoka jakoś oferowanych produktów. Rozrządy stosowane na pierwszy montaż m.in. w BMW czy Volkswagenie.

- SKF – szwedzkie przedsiębiorstwo oferujące trwałe i dobre jakościowo komplet rozrządy, paski napinające a także łożyska silnika i kół. Firma współpracuje z Daimlerem, Hondą i Isuzu i oferuje części praktycznie do wszystkich dostępnych na rynku aut.

- SNR – tym razem francuska firma. SNR jest jednym z wiodących producentów zestawów rolek, napinaczy i pasków rozrządu dla pojazdów wielu marek. Precyzja wykonania oraz niezwykle korzystny stosunek jakości do ceny powodują, że wyroby tej marki cieszą się wielkim zainteresowaniem klientów.

Zobacz też: Jak zapobiec zerwaniu się paska rozrządu?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA