REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przegląd szyby czołowej – na co zwrócić uwagę?

Subskrybuj nas na Youtube
Niewielkie ubytki szyby czołowej można łatwo usunąć w profesjonalnym serwisie. Poważniejsze uszkodzenia mogą wymagać wymiany całego elementu.
Niewielkie ubytki szyby czołowej można łatwo usunąć w profesjonalnym serwisie. Poważniejsze uszkodzenia mogą wymagać wymiany całego elementu.
NordGlass

REKLAMA

REKLAMA

Dokonując rutynowego przeglądu auta, np. po zimie, kierowcy często zapominają o kluczowym dla bezpieczeństwa elemencie samochodu jakim jest szyba czołowa. Doradzamy na co zwrócić uwagę przygotowując auto do sezonu letniego.

Zima to okres, w którym przednia szyba naszego pojazdu jest szczególnie narażona na różnego rodzaju uszkodzenia. Skrobanie, używanie wycieraczek z niesprawnymi piórami oraz zalegające na drogach piasek i sól nie pozostają bez wpływu na stan szyby czołowej, która po zimie może nie być już tak przejrzysta jak kilka miesięcy wcześniej.

REKLAMA

Zobacz też: Jak pozbyć się problemu parujących szyb?

REKLAMA

Wszelkie pęknięcia i zarysowania szybko dadzą o sobie znać obniżając komfort jazdy i jednocześnie negatywnie wpływając na bezpieczeństwo. Należy pamiętać, że każdy ubytek lub pęknięcie w tafli szyby obniża jej wytrzymałość, która jest kluczowa dla ochrony kierowcy oraz pasażerów auta. Zniszczona szyba (nie tylko czołowa) może być także w skrajnym przypadku podstawą do wystawienia przez policję mandatu lub zatrzymania dowodu rejestracyjnego. Dlatego tak ważne jest regularne sprawdzanie stanu szyb w naszym aucie, o czym niestety wielu kierowców zapomina.

Przeglądu stanu szyb powinno się dokonywać co roku, po sezonie zimowym lub co 10 tys. kilometrów – radzi Jarosław Kuciński, ekspert NordGlass – można zrobić to we własnym zakresie lub zgłosić się do profesjonalnego serwisu. Taki przegląd specjaliści z naszych punktów wykonują za darmo.

Zobacz też: Czy warto wymienić szybę na nową a jeśli tak, to kiedy to zrobić?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podejmując się samodzielnie przeglądu szyb warto zwrócić uwagę na kilka kwestii. Przede wszystkim należy szybę dokładnie umyć, także od wewnątrz (od tej strony też się brudzi!), a następnie ocenić jej przejrzystość. Jeżeli jest ona niewystarczająca – szyba wydaje się szara, matowa, a dłuższe patrzenie przez nią sprawia dyskomfort – oznacza to, że osiągnęła ona kres swojej użyteczności i wymaga wymiany. Kolejnym krokiem jest dokładna inspekcja powierzchni szyby z zewnątrz. Wszelkie wyraźne zarysowania, a co gorsza ubytki w tafli szkła, powinny być dla nas sygnałem ostrzegawczym, gdyż nawet niewielkie uszkodzenie jej struktury może się szybko powiększyć, chociażby w wyniku drgań nadwozia. Nie należy jednak popadać w panikę, ponieważ małe uszkodzenia, nieprzekraczające 24 mm, można łatwo i szybko naprawić w profesjonalnym serwisie.

Zobacz też: Czy płaskie wycieraczki są lepsze? Jak kupić odpowiednią wycieraczkę?

Oprócz dobrego stanu szyb na bezpieczeństwo oraz komfort jazdy wpływ ma także ich czystość. Dlatego przed wyruszeniem w każdą dłuższą podróż powinno się zadbać, aby szyby były czyste z obu stron, pióra wycieraczek w dobrym stanie, a płyn do spryskiwaczy uzupełniony. Od niedawna można także skorzystać z dobrodziejstw najnowszej technologii – tzw. niewidzialnej wycieraczki, czyli powłoki hydrofobowej, która po nałożeniu na szybę czołową uniemożliwia przyleganie wody oraz zanieczyszczeń do jej powierzchni. W efekcie, podczas jazdy w deszczu z prędkością powyżej 80 km/h można zrezygnować z używania wycieraczek. Nałożenie takiej powłoki to obecnie koszt ok. 50 zł (usługę wykonuje np. NordGlass).

Źródło: NordGlass

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA