REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przegląd szyby czołowej – na co zwrócić uwagę?

Niewielkie ubytki szyby czołowej można łatwo usunąć w profesjonalnym serwisie. Poważniejsze uszkodzenia mogą wymagać wymiany całego elementu.
Niewielkie ubytki szyby czołowej można łatwo usunąć w profesjonalnym serwisie. Poważniejsze uszkodzenia mogą wymagać wymiany całego elementu.
NordGlass

REKLAMA

REKLAMA

Dokonując rutynowego przeglądu auta, np. po zimie, kierowcy często zapominają o kluczowym dla bezpieczeństwa elemencie samochodu jakim jest szyba czołowa. Doradzamy na co zwrócić uwagę przygotowując auto do sezonu letniego.

Zima to okres, w którym przednia szyba naszego pojazdu jest szczególnie narażona na różnego rodzaju uszkodzenia. Skrobanie, używanie wycieraczek z niesprawnymi piórami oraz zalegające na drogach piasek i sól nie pozostają bez wpływu na stan szyby czołowej, która po zimie może nie być już tak przejrzysta jak kilka miesięcy wcześniej.

REKLAMA

Zobacz też: Jak pozbyć się problemu parujących szyb?

REKLAMA

Wszelkie pęknięcia i zarysowania szybko dadzą o sobie znać obniżając komfort jazdy i jednocześnie negatywnie wpływając na bezpieczeństwo. Należy pamiętać, że każdy ubytek lub pęknięcie w tafli szyby obniża jej wytrzymałość, która jest kluczowa dla ochrony kierowcy oraz pasażerów auta. Zniszczona szyba (nie tylko czołowa) może być także w skrajnym przypadku podstawą do wystawienia przez policję mandatu lub zatrzymania dowodu rejestracyjnego. Dlatego tak ważne jest regularne sprawdzanie stanu szyb w naszym aucie, o czym niestety wielu kierowców zapomina.

Przeglądu stanu szyb powinno się dokonywać co roku, po sezonie zimowym lub co 10 tys. kilometrów – radzi Jarosław Kuciński, ekspert NordGlass – można zrobić to we własnym zakresie lub zgłosić się do profesjonalnego serwisu. Taki przegląd specjaliści z naszych punktów wykonują za darmo.

Zobacz też: Czy warto wymienić szybę na nową a jeśli tak, to kiedy to zrobić?

Podejmując się samodzielnie przeglądu szyb warto zwrócić uwagę na kilka kwestii. Przede wszystkim należy szybę dokładnie umyć, także od wewnątrz (od tej strony też się brudzi!), a następnie ocenić jej przejrzystość. Jeżeli jest ona niewystarczająca – szyba wydaje się szara, matowa, a dłuższe patrzenie przez nią sprawia dyskomfort – oznacza to, że osiągnęła ona kres swojej użyteczności i wymaga wymiany. Kolejnym krokiem jest dokładna inspekcja powierzchni szyby z zewnątrz. Wszelkie wyraźne zarysowania, a co gorsza ubytki w tafli szkła, powinny być dla nas sygnałem ostrzegawczym, gdyż nawet niewielkie uszkodzenie jej struktury może się szybko powiększyć, chociażby w wyniku drgań nadwozia. Nie należy jednak popadać w panikę, ponieważ małe uszkodzenia, nieprzekraczające 24 mm, można łatwo i szybko naprawić w profesjonalnym serwisie.

Zobacz też: Czy płaskie wycieraczki są lepsze? Jak kupić odpowiednią wycieraczkę?

Oprócz dobrego stanu szyb na bezpieczeństwo oraz komfort jazdy wpływ ma także ich czystość. Dlatego przed wyruszeniem w każdą dłuższą podróż powinno się zadbać, aby szyby były czyste z obu stron, pióra wycieraczek w dobrym stanie, a płyn do spryskiwaczy uzupełniony. Od niedawna można także skorzystać z dobrodziejstw najnowszej technologii – tzw. niewidzialnej wycieraczki, czyli powłoki hydrofobowej, która po nałożeniu na szybę czołową uniemożliwia przyleganie wody oraz zanieczyszczeń do jej powierzchni. W efekcie, podczas jazdy w deszczu z prędkością powyżej 80 km/h można zrezygnować z używania wycieraczek. Nałożenie takiej powłoki to obecnie koszt ok. 50 zł (usługę wykonuje np. NordGlass).

Źródło: NordGlass

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    REKLAMA

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    REKLAMA

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    Typy ładowarek samochodowych. Moc ważniejsza od liczby punktów! Przynajmniej dla ciężarówek

    Elektryfikacja oznacza konieczność rozbudowy sieci stacji ładowania. Dziś jednak coraz jaśniejsze staje się to, że do tej pory Europa szła w złym kierunku. Bo na mapie nie liczy się wcale ilość punktów, a oferowania przez nie moc.

    REKLAMA