REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
2-litrowy silnik Opla z turbodoładowanie ma bezpośredni wtrysk paliwa. Nie ma obecnie na rynku instalacji gazu  LPG V-generacji, która może z nim współpracować.
2-litrowy silnik Opla z turbodoładowanie ma bezpośredni wtrysk paliwa. Nie ma obecnie na rynku instalacji gazu LPG V-generacji, która może z nim współpracować.
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Opel Insginia to obecnie flagowy model niemieckiego producenta z Rüsselsheim. Współpraca z Saabem zaowocowała wspólnymi silnikami, w tym jednostkami z turbodoładowaniem. Wysokie spalanie a przede wszystkim wysokie ceny paliw spowodowały, że część kierowców chce dostosować Insignię do zasilania gazem LPG. Czy to dobry pomysł?

Trzeba jasno powiedzieć, jeśli chcemy mieć Insignię zasilaną LPG, a jednocześnie nie mamy ochoty na przesiadywanie nadmierne w serwisie, wybierzmy wersję 1.4 Turbo z fabryczną instalacją LPG. Powód jest prosty – pozostałe silniki nie były przystosowane pod zasilanie gazem LPG. Rodzi to pewne problemy.

REKLAMA

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Insignia 1.8 140KM LPG

Przede wszystkim należy liczyć się z możliwością wypalania się gniazd zaworowych. Insignia z silnikiem 1.8 140KM jest typowana jako bezproblemowa „partnerka” dla instalacji LPG. Okazuje się, że Opel zabronił dealerom dostosowywania tej jednostki napędowej do zasilania gazem LPG, bowiem po pierwsze nie ma ona hydraulicznej regulacji luzu zaworowego, a po drugie trwałość samego silnika wyposażonego w zmienne fazy rozrządu jest znacznie niższa przy zasilaniu LPG. Luz kasujemy w tym silniku za pomocą tzw. płytek. Jest ich 16-ście, koszt jednej to ok. 70zł. Za robociznę zapłacimy ok. 550zł. Regulację luzu zaworowego wykonujemy co 130-150 000 km, ale w międzyczasie należy wykonywać przeglądy i ustawiać komputer (co 6 miesięcy lub ok. 10 000 km).

Zobacz też: Regeneracja głowicy silnika zasilanego gazem LPG

Jeśli regulacja luzu nie przyniesie skutku trzeba wymienić głowicę (ok. 2000zł). Jest to opłacalne dla osób, które wykonują samochodem duże przebiegi w ciągu roku. W innym przypadku może się okazać, że zabieg ten nie ma sensu. Poza tym nieobce są przypadki, ze Insignia 1.8 zasilana gazem LPG cierpi na dodatkowe problemy z katalizatorem, sondą lambda i pompą paliwa. Co ciekawe Chevrolet nie ma nic przeciwko instalowaniu LPG do tego sinika (być może gniazda zaworowe w Chevrolecie są wykonane z trwalszego materiału).

Opel Insignia 2.0T LPG

W przypadku silników wyposażonych w bezpośredni wtrysk paliwa należy pamiętać, że jedynym słusznym wyborem jest montaż instalacji z wtryskiem gazu w fazie ciekłej (gaz wtryskiwany jest przez benzynowe wtryskiwacze, które nie wymagają dzięki temu dodatkowego schładzania za pomocą benzyny). Niestety w przypadku Insigni 2.0 Turbo 220KM i 250KM, wyposażonych w omawiany bezpośredni wtrysk paliwa, nie ma obecnie na rynku dedykowanych do nich instalacji LPG V-generacji (produkuje je tylko jedna holenderska firma – Vialle).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Metody zabezpieczania gniazd zaworowych

Opel Insignia 2.8T LPG

REKLAMA

Dużym zainteresowaniem pod kątem zasilania gazem, cieszą się także silniki 2.8T 260KM i 325KM (OPC). Mechanicy Opla odradzają jednak montaż gazu LPG do tych jednostek, z uwagi na wysoki stopień ich skomplikowania. Koszty ewentualnych napraw będą niewspółmiernie wysokie do zakładanych oszczędności z tytułu jazdy na paliwie alternatywnym.

Decyzję o montażu instalacji gazu LPG do Opla Insigni pozostawiamy jednak ich właścicielom. Jest to młody samochód i ze względu na króki staż na rynku ciężko określić jak faktycznie pojazdy te znoszą eksploatację na gazie LPG. Zdaniem fachowców w przypadku tego modelu jazda na LPG może być nieopłacalna.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

REKLAMA

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

REKLAMA

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

REKLAMA