REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
2-litrowy silnik Opla z turbodoładowanie ma bezpośredni wtrysk paliwa. Nie ma obecnie na rynku instalacji gazu  LPG V-generacji, która może z nim współpracować.
2-litrowy silnik Opla z turbodoładowanie ma bezpośredni wtrysk paliwa. Nie ma obecnie na rynku instalacji gazu LPG V-generacji, która może z nim współpracować.
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Opel Insginia to obecnie flagowy model niemieckiego producenta z Rüsselsheim. Współpraca z Saabem zaowocowała wspólnymi silnikami, w tym jednostkami z turbodoładowaniem. Wysokie spalanie a przede wszystkim wysokie ceny paliw spowodowały, że część kierowców chce dostosować Insignię do zasilania gazem LPG. Czy to dobry pomysł?

Trzeba jasno powiedzieć, jeśli chcemy mieć Insignię zasilaną LPG, a jednocześnie nie mamy ochoty na przesiadywanie nadmierne w serwisie, wybierzmy wersję 1.4 Turbo z fabryczną instalacją LPG. Powód jest prosty – pozostałe silniki nie były przystosowane pod zasilanie gazem LPG. Rodzi to pewne problemy.

REKLAMA

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Insignia 1.8 140KM LPG

Przede wszystkim należy liczyć się z możliwością wypalania się gniazd zaworowych. Insignia z silnikiem 1.8 140KM jest typowana jako bezproblemowa „partnerka” dla instalacji LPG. Okazuje się, że Opel zabronił dealerom dostosowywania tej jednostki napędowej do zasilania gazem LPG, bowiem po pierwsze nie ma ona hydraulicznej regulacji luzu zaworowego, a po drugie trwałość samego silnika wyposażonego w zmienne fazy rozrządu jest znacznie niższa przy zasilaniu LPG. Luz kasujemy w tym silniku za pomocą tzw. płytek. Jest ich 16-ście, koszt jednej to ok. 70zł. Za robociznę zapłacimy ok. 550zł. Regulację luzu zaworowego wykonujemy co 130-150 000 km, ale w międzyczasie należy wykonywać przeglądy i ustawiać komputer (co 6 miesięcy lub ok. 10 000 km).

Zobacz też: Regeneracja głowicy silnika zasilanego gazem LPG

Jeśli regulacja luzu nie przyniesie skutku trzeba wymienić głowicę (ok. 2000zł). Jest to opłacalne dla osób, które wykonują samochodem duże przebiegi w ciągu roku. W innym przypadku może się okazać, że zabieg ten nie ma sensu. Poza tym nieobce są przypadki, ze Insignia 1.8 zasilana gazem LPG cierpi na dodatkowe problemy z katalizatorem, sondą lambda i pompą paliwa. Co ciekawe Chevrolet nie ma nic przeciwko instalowaniu LPG do tego sinika (być może gniazda zaworowe w Chevrolecie są wykonane z trwalszego materiału).

Opel Insignia 2.0T LPG

W przypadku silników wyposażonych w bezpośredni wtrysk paliwa należy pamiętać, że jedynym słusznym wyborem jest montaż instalacji z wtryskiem gazu w fazie ciekłej (gaz wtryskiwany jest przez benzynowe wtryskiwacze, które nie wymagają dzięki temu dodatkowego schładzania za pomocą benzyny). Niestety w przypadku Insigni 2.0 Turbo 220KM i 250KM, wyposażonych w omawiany bezpośredni wtrysk paliwa, nie ma obecnie na rynku dedykowanych do nich instalacji LPG V-generacji (produkuje je tylko jedna holenderska firma – Vialle).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Metody zabezpieczania gniazd zaworowych

Opel Insignia 2.8T LPG

REKLAMA

Dużym zainteresowaniem pod kątem zasilania gazem, cieszą się także silniki 2.8T 260KM i 325KM (OPC). Mechanicy Opla odradzają jednak montaż gazu LPG do tych jednostek, z uwagi na wysoki stopień ich skomplikowania. Koszty ewentualnych napraw będą niewspółmiernie wysokie do zakładanych oszczędności z tytułu jazdy na paliwie alternatywnym.

Decyzję o montażu instalacji gazu LPG do Opla Insigni pozostawiamy jednak ich właścicielom. Jest to młody samochód i ze względu na króki staż na rynku ciężko określić jak faktycznie pojazdy te znoszą eksploatację na gazie LPG. Zdaniem fachowców w przypadku tego modelu jazda na LPG może być nieopłacalna.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA