REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
2-litrowy silnik Opla z turbodoładowanie ma bezpośredni wtrysk paliwa. Nie ma obecnie na rynku instalacji gazu  LPG V-generacji, która może z nim współpracować.
2-litrowy silnik Opla z turbodoładowanie ma bezpośredni wtrysk paliwa. Nie ma obecnie na rynku instalacji gazu LPG V-generacji, która może z nim współpracować.
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Opel Insginia to obecnie flagowy model niemieckiego producenta z Rüsselsheim. Współpraca z Saabem zaowocowała wspólnymi silnikami, w tym jednostkami z turbodoładowaniem. Wysokie spalanie a przede wszystkim wysokie ceny paliw spowodowały, że część kierowców chce dostosować Insignię do zasilania gazem LPG. Czy to dobry pomysł?

Trzeba jasno powiedzieć, jeśli chcemy mieć Insignię zasilaną LPG, a jednocześnie nie mamy ochoty na przesiadywanie nadmierne w serwisie, wybierzmy wersję 1.4 Turbo z fabryczną instalacją LPG. Powód jest prosty – pozostałe silniki nie były przystosowane pod zasilanie gazem LPG. Rodzi to pewne problemy.

REKLAMA

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Insignia 1.8 140KM LPG

Przede wszystkim należy liczyć się z możliwością wypalania się gniazd zaworowych. Insignia z silnikiem 1.8 140KM jest typowana jako bezproblemowa „partnerka” dla instalacji LPG. Okazuje się, że Opel zabronił dealerom dostosowywania tej jednostki napędowej do zasilania gazem LPG, bowiem po pierwsze nie ma ona hydraulicznej regulacji luzu zaworowego, a po drugie trwałość samego silnika wyposażonego w zmienne fazy rozrządu jest znacznie niższa przy zasilaniu LPG. Luz kasujemy w tym silniku za pomocą tzw. płytek. Jest ich 16-ście, koszt jednej to ok. 70zł. Za robociznę zapłacimy ok. 550zł. Regulację luzu zaworowego wykonujemy co 130-150 000 km, ale w międzyczasie należy wykonywać przeglądy i ustawiać komputer (co 6 miesięcy lub ok. 10 000 km).

Zobacz też: Regeneracja głowicy silnika zasilanego gazem LPG

Jeśli regulacja luzu nie przyniesie skutku trzeba wymienić głowicę (ok. 2000zł). Jest to opłacalne dla osób, które wykonują samochodem duże przebiegi w ciągu roku. W innym przypadku może się okazać, że zabieg ten nie ma sensu. Poza tym nieobce są przypadki, ze Insignia 1.8 zasilana gazem LPG cierpi na dodatkowe problemy z katalizatorem, sondą lambda i pompą paliwa. Co ciekawe Chevrolet nie ma nic przeciwko instalowaniu LPG do tego sinika (być może gniazda zaworowe w Chevrolecie są wykonane z trwalszego materiału).

Opel Insignia 2.0T LPG

W przypadku silników wyposażonych w bezpośredni wtrysk paliwa należy pamiętać, że jedynym słusznym wyborem jest montaż instalacji z wtryskiem gazu w fazie ciekłej (gaz wtryskiwany jest przez benzynowe wtryskiwacze, które nie wymagają dzięki temu dodatkowego schładzania za pomocą benzyny). Niestety w przypadku Insigni 2.0 Turbo 220KM i 250KM, wyposażonych w omawiany bezpośredni wtrysk paliwa, nie ma obecnie na rynku dedykowanych do nich instalacji LPG V-generacji (produkuje je tylko jedna holenderska firma – Vialle).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Metody zabezpieczania gniazd zaworowych

Opel Insignia 2.8T LPG

REKLAMA

Dużym zainteresowaniem pod kątem zasilania gazem, cieszą się także silniki 2.8T 260KM i 325KM (OPC). Mechanicy Opla odradzają jednak montaż gazu LPG do tych jednostek, z uwagi na wysoki stopień ich skomplikowania. Koszty ewentualnych napraw będą niewspółmiernie wysokie do zakładanych oszczędności z tytułu jazdy na paliwie alternatywnym.

Decyzję o montażu instalacji gazu LPG do Opla Insigni pozostawiamy jednak ich właścicielom. Jest to młody samochód i ze względu na króki staż na rynku ciężko określić jak faktycznie pojazdy te znoszą eksploatację na gazie LPG. Zdaniem fachowców w przypadku tego modelu jazda na LPG może być nieopłacalna.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA