REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zapinać pasy bezpieczeństwa w ciąży?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dota Szymborska
fot. Volvo
fot. Volvo

REKLAMA

REKLAMA

Złe samopoczucie w ciąży nie zwalnia kobiety od dbania o bezpieczeństwo swoje i dziecka. Bardzo ważne jest by w sposób prawidłowy zapinać pasy bezpieczeństwa lub też używać specjalnych adapterów.

Odpowiednie zapięcie pasów bezpieczeństwa w samochodzie ratuje życie! Warto wiedzieć, że polskie prawo pozwala kobietom, które są w widocznej ciąży na to by jeździły bez zapiętych pasów. Niestety w Polsce wciąż nie wszyscy pamiętają o tym, że prosta czynność polegająca na przypięciu się pasami jest bardzo ważna, nawet jeśli jesteśmy w ciąży.

REKLAMA

Zobacz również: Jak podróżować z niemowlakiem?

Jak zapinać pasy?

Niektóre ciężarne argumentują, że pas uciska ich brzuch i że źle się czują w czasie jazdy autem. Ponadto obawiają się, że w razie wypadku lub kolizji dojdzie do poronienia. Prawda jest taka, że źle zapięty pas rzeczywiście może (w czasie wypadku przy większej prędkości) to spowodować, lecz jednocześnie pasy bezpieczeństwa ocalą życie ciężarnej. Pas powinien być zapięty pod brzuchem i ma się opierać na kości miednicy, by w razie wypadku pas nie uciskać ani brzucha ani klatki piersiowej.

Specjalne adaptery

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ciężarne mogą również skorzystać z udogodnień. Są nimi adaptery do pasów bezpieczeństwa. Taki sprzęt jest już od wielu lat popularny na Zachodzie, zaleca się by stosować adapter do pasów od drugiego miesiąca ciąży. Zapięcie pasów z adapterem zapewnia bezpieczną podróż zarówno przyszłej mamie jak i jej nienarodzonemu dziecku. Adaptery są bardzo proste w użyciu, można je montować zarówno na przednich jak i tylnych fotelach w aucie.

Gdzie powinna siedzieć ciężarna?

Nie każda przyszła mama może sobie pozwolić na luksus bycia wożoną w aucie, wiele ciężarnych siada za kierownicą samemu. Niestety nie jest to najbezpieczniejsze miejsce, poduszka powietrzna, która eksploduje w razie wypadku może uderzyć w brzuch przyszłej mamy, co niestety może skutkować poronieniem. Znacznie bezpieczniej jest, gdy ciężarna podróżuje na miejscu pasażera. Wtedy poduszki powietrzne będą ratowały życie zarówno mamy jak i nienarodzonego dziecka. Ważne jest by nie wyłączać poduszek powietrznych na miejscu pasażera, trzeba pamiętać, że ich uruchomienie zmniejsza nacisk pasów bezpieczeństwa, maleje więc ryzyko poronienia.

Zobacz również: Jak zamontować fotelik i przewozić dziecko?

Pasy bezpieczeństwa ratują życie! Jeżeli nie ma przeciwwskazań lekarza każda osoba powinna podróżować autem w odpowiednio zapiętych pasach!

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA