REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Poradnik jak wybrać dla dziecka?

Subskrybuj nas na Youtube
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Fotelik samochodowy jest kluczowym elementem mającym wpływ na bezpieczeństwo dziecka podczas jazdy samochodem. Podpowiadamy, jak wybrać odpowiedni fotelik, aby zapewnić naszemu dziecku optymalne zabezpieczenie.

Rodzice maluchów często zastanawiają się, który z wielu dostępnych na rynku fotelików samochodowych będzie najlepszy. Prawda jest taka, że fotelik powinien dobrze pasować do naszego samochodu, mieścić się w budżecie przeznaczonym na jego zakup i być wygodny dla dziecka.

REKLAMA

Zobacz również: ISOFIX: co to jest?

Fotelik musi być wygodny dla dziecka

Aby poprawnie dobrać fotelik, musimy zmierzyć naszą pociechę. Potrzebny nam będzie wzrost i masa ciała maluszka, a także jego wiek. Do pierwszego roku życia dzieci powinny podróżować w otwartym foteliku, będącym czymś w rodzaju połączenia łóżeczka ze spacerówką. W takim foteliku dziecko jedzie tyłem do kierunku jazdy. Pamiętajmy, aby rozmiar fotelika odpowiadał wymiarom naszej latorośli – w przeciwnym razie będziemy obciążać kręgosłup dziecka w najbardziej podatnym na uszkodzenia okresie rozwoju. Każdy fotelik opatrzony jest parametrami wymiarów i informacją, czy będzie odpowiedni dla dziecka o danym wzroście i masie.

Polecamy: Jak zająć dwulatka podczas podróży samochodem

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Łatwa instalacja fotelika

Przed zakupem poprośmy sprzedawcę o demonstrację instalacji fotelika lub instrukcję obsługi. W ten sposób możemy sprawdzić, czy jesteśmy w stanie w łatwy sposób poradzić sobie z poprawnym umieszczeniem go w naszym samochodzie.

Dopasowanie fotelika do samochodu

W samochodach producenci zapewniają nam duży wybór nie tylko stylistyki zewnętrznej, ale również wnętrza. To powoduje, że fotele i kanapy w aucie mogą mieć różne kształty. Oznacza to, że nie każdy fotelik samochodowy będzie odpowiednio dopasowany. Warto więc przed kupnem wypróbować go, po prostu montując w samochodzie. Poprawnie zainstalowany fotelik powinien przylegać ciasno, ewentualne szpary pomiędzy jego elementami a kanapą samochodu nie powinny być większe niż 2 centymetry. Jeśli sprzedający nie pozwoli nam na wypróbowanie fotelika przed kupnem, sprawdźmy możliwość zwrotu, na wypadek gdyby nie pasował.

Homologacja fotelika dla dziecka

Dużo słyszy się, że producenci fotelików przemycają na rynek towar bez homologacji drogowej lub nawet niespełniający jej wymogów. Ten aspekt jest bardzo ważny. Fotelik powinien być wykonany z odpowiednich materiałów (np. niepalnych), a wszystkie elementy łączeń i pasy bezpieczeństwa muszą być bardzo solidne, aby wytrzymywać duże przeciążenia w momencie ewentualnego wypadku. Foteliki słabej jakości nie zapewniają naszemu dziecku nawet minimum bezpieczeństwa. W momencie zderzenia pasy zrywają się z mocowań, a sztywne elementy mogą się połamać. W efekcie nasze dziecko może poważnie ucierpieć nawet przy z pozoru niegroźnej stłuczce. Upewnijmy się więc, że fotelik ma homologację drogową i certyfikat jakości.

Zobacz również: Jak podróżować z kilkorgiem dzieci?

Foteliki używane

REKLAMA

Decydując się na kupno używanego fotelika, upewnijmy się, że nie uczestniczył on w żadnym wypadku drogowym ani stłuczce. Takie wydarzenie mogło poważnie nadwyrężyć stan pasów i innych elementów, i nie będzie on poprawnie chronił naszego dziecka. Zwróćmy też uwagę na pasy bezpieczeństwa – poszukajmy ewentualnych uszkodzeń i jeśli jakieś znajdziemy, w żadnym wypadku nie decydujmy się na kupno.

Fotelik samochodowy to podstawa bezpieczeństwa naszego dziecka. Koszt nowego, dobrego fotelika wynosi od około 400 do 700 złotych. Może wydawać się to wysoką ceną, ale zastanówmy się też, czy warto w tym wypadku oszczędzać?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA