REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najem długoterminowy a leasing - kiedy najem jest korzystniejszy?

Najem długoterminowy a leasing - kiedy najem jest korzystniejszy?  / fot. Tomasz Korniejew
Najem długoterminowy a leasing - kiedy najem jest korzystniejszy? / fot. Tomasz Korniejew
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

W dzisiejszych czasach, posiadanie samochodu jest podstawowym elementem prawidłowego funkcjonowania chyba każdego przedsiębiorstwa. Do niedawna jeszcze, małe przedsiębiorstwa miały do dyspozycji jedynie leasing, obecnie istnieje również możliwość wynajmu długoterminowego. Na czym polega różnica i kiedy najem długoterminowy jest korzystniejszą opcją?

Co to jest leasing samochodu?

Leasing to rodzaj transakcji, zawierany między leasingodawcą a leasingobiorcą, której charakter jest określany umową. Polega na nabyciu praw do korzystania z samochodu podczas trwania umowy, z możliwością nabycia auta na własność, po upływie jej terminu, za symboliczną kwotę. Zazwyczaj wynosi ona jeden procent wartości auta. Za użytkowanie samochodu, leasingobiorca zobowiązany jest spłacać tzw. raty leasingowe.  Zaciągnięcie leasingu wymaga dokonania wpłaty własnej, jako wkładu początkowego, a więc pewnej kwoty, której wysokość określa umowa. Leasing nakłada wszelkie obowiązki związane z użytkowaniem auta na leasingobiorcę. Wśród takich obowiązków jest dokonywanie napraw w razie awarii oraz ponoszenie ich kosztów, prowadzenie serwisu auta itp.

REKLAMA

Co to jest najem długoterminowy?

Najem długoterminowy to również usługa, która polega na nabyciu praw do użytkowania auta na czas trwania umowy, w zamian za uiszczanie stosownych spłat, będących ratami. W przeciwieństwie jednak do leasingu, najem długoterminowy nie zakłada wykupu auta po skończonej umowie, a zatem najemca nie nabywa praw własności do samochodu. Oczywiście, istnieje taka możliwość, ale kwota zakupu jest znacznie wyższa, niż w przypadku leasingu, dlatego w praktyce, taka sytuacja ma miejsce bardzo rzadko. Najem długoterminowy nie zakłada wpłacenia kwoty początkowej, a wszelkie obowiązki dotyczące utrzymywania pojazdu w dobrym stanie spoczywają na właścicielu, nie zaś na podmiocie, który najmu dokonuje. Właściciel jest również zobowiązany do podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku awarii samochodu, który został podnajęty. Najem długoterminowy nie jest dokonywany na określony czas, a na limit przejechanych danym autem kilometrów. Po osiągnięciu przebiegu określonego w umowie, auto jest zwracane właścicielowi, a umowa przestaje obowiązywać.

Kiedy najem długoterminowy jest korzystniejszy?

Najem długoterminowy jest najkorzystniejszą opcją wejścia w posiadanie samochodu firmowego, kiedy przedsiębiorca nie dysponuje wystarczającymi środkami finansowymi, które wymagane są do pokrycia wkładu początkowego, jaki wymagany jest w przypadku leasingu. Warto również skorzystać z najmu, kiedy liczymy na wygodę użytkowania auta. Przedsiębiorca bowiem, który podpisuje umowę najmu, nie musi przejmować się awariami auta oraz dokonywaniem prac serwisowych. Wszystkie te obowiązki, spoczywają na właścicielu samochodu w ramach usług dodatkowych. Forma ta jest zdecydowanie polecana w sytuacjach, kiedy przedsiębiorca nie potrzebuje wejść w posiadanie samochodu na własność. Najem długoterminowy z góry określa również wszystkie koszty związane z użytkowaniem auta w postaci rat. W przypadku leasingu, koszty mogą się zwiększyć w zależności od potrzeb, które wiążą się przede wszystkim z kosztami napraw i serwisu auta, których nie ponosi się w przypadku najmu.

Artykuł opracowany przez firmę www.cls.pl.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA