REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Unia Europejska dopłaca do zakupu samochodów

Toyota Prius - przód
Toyota Prius - przód
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Polacy mogą skorzystać z dopłat z budżetu Unii Europejskiej do zakupu nowych samochodów. Niestety unijne dopłaty dostaną na razie tylko niektórzy i nie na wszystkie modele samochodów, które są dostępne na polskim rynku.

W Europie Zachodniej od lat stosowane są dopłaty Unii Europejskiej i Krajów Członkowskich do zakupu nowych samochodów, spełniających wyśrubowane normy emisji CO2. Programy te odniosły wielki sukces, pozwalając tysiącom Europejczyków wymienić wysłużone pojazdy na nowoczesne, niskoemisyjne, bezpieczne i zaawansowane technologicznie samochody. Kierowcy w Polsce aż do dziś nie mieli okazji skorzystać z podobnych dopłat, m.in. przez to średni wiek samochodu w  naszym kraju znacznie przekracza 10 lat.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Co musisz wiedzieć o gwarancji na samochód?

Dofinansowanie do zakupu samochodu dla małych i średnich firm

Od września br., po raz pierwszy w historii polskiego rynku motoryzacyjnego, Toyota i Deutsche Bank, przy wykorzystaniu funduszy unijnych, oferują bezzwrotne dofinansowanie do zakupu samochodu przez małe i średnie firmy w wysokości aż 9 procent od zaciągniętego na ten cel kredytu.

Ideą nadrzędną programu jest wspieranie nowych, niskoemisyjnych i oszczędnych technologii w motoryzacji, oraz choćby częściowe odmłodzenie parku samochodowego w Polsce. Dlatego też bezwzględnym warunkiem otrzymania przez firmę dopłaty jest sprzedaż lub zezłomowanie poprzedniego auta. Różnica w emisji CO2 między starym i nowym samochodem musi wynosić co najmniej 20 procent. Weryfikacja następuje na podstawie dokumentów homologacyjnych pojazdów. Dzięki programowi wykorzystującemu środki Unii Europejskiej, przedsiębiorcy będą mogli użytkować nowe pojazdy, spełniające najwyższe standardy w dziedzinie bezpieczeństwa, ekologii i ekonomii. To oznacza przede wszystkim wymierne korzyści finansowe w trakcie eksploatacji, związane m.in. z obniżeniem zużycia paliwa.

REKLAMA

Zobacz też: Zobacz też: Test Lexus IS300h – skrojony na miarę

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Procedura otrzymania grantu UE na zakup nowego samochodu przez firmę w 4 krokach:

1. Kwalifikacja do grupy podmiotów uprawnionych do otrzymania dopłaty: liczba pracowników poniżej 250 osób i roczny obrót nie większy niż 50 mln Euro, albo suma bilansowa nie większa niż 43 mln Euro;

2. Sprzedaż lub zezłomowanie dotychczasowego pojazdu należącego do firmy;

3. Zakup nowej Toyoty lub Lexusa o emisji CO2 co najmniej o 20 procent niższej niż dotychczasowego pojazdu (na podstawie bezpłatnego audytu energetycznego dokonywanego w oparciu o dokumenty homologacyjne obu pojazdów);

4. Zaciągnięcie kredytu na zakup ww. samochodu w Deutsche Bank Polska S.A., oferowanego na szczególnie atrakcyjnych warunkach: oprocentowanie od 4,9%,  lub 6,9% (dla firm z obrotami rocznymi poniżej 3,2 mln zł), prowizja 0 procent;

Po dopełnieniu powyższych formalności, firma otrzymuje bezzwrotny grant w wysokości 9% zaciągniętego kredytu w gotówce lub z przeznaczeniem na spłatę kredytu. Wypłaty grantu na rachunki bankowe przedsiębiorstw dokonywane są dwa razy w roku – w lutym i sierpniu 2015 r. Oznacza to, że firmy, które dopełniły procedury przed grudniem 2014 r., otrzymają dopłatę w lutym 2015 r., a te, które zakończyły proces przed czerwcem 2015 r., w sierpniu przyszłego roku.

Zobacz też: Zobacz też: Test Toyota Yaris Hybrid: dla ekologa mieszczucha

Dzięki pełnemu zaangażowaniu zarówno Deutsche Bank Polska S.A., jak i Toyota Motor Poland, procedura została ograniczona do minimum formalności. Firmy dokonują wszystkich czynności w salonach Toyoty i Lexusa, w czym asystują pracownicy obu partnerów.

Łączna liczba środków pochodzących z KfW (Kreditansalt fur Wiederaufbau) wynosi 40 mln Euro, co według szacunków partnerów akcji pozwoli na dofinansowanie zakupu przez polskie firmy ok. 2 tysięcy nowych samochodów.

Witold Nowicki, Dyrektor Handlowy Toyota Motor Poland:

Toyota i Deutsche Bank, dzięki funduszom Unii Europejskiej, po raz pierwszy w Polsce dopłacają do zakupu nowego samochodu przez małe i średnie przedsiębiorstwa. Program jest bardzo prosty, cała procedura ogranicza się do wizyty na stacji dilerskiej Toyoty lub Lexusa i wypełnieniu na miejscu dokumentów, w czym pomagają nasi pracownicy. Docelowo chcemy wspólnie z Deutsche Bankiem spowodować, by przedsiębiorcy w Polsce zaczęli jeździć nowocześniejszymi samochodami, które nie tylko emitują mniej szkodliwych substancji, ale także zużywają mniej paliwa, są niezawodne, oraz bezpieczne. Przedsiębiorca, który zdecyduje się wymienić swój dotychczasowy samochód na Toyotę lub Lexusa, korzystając z kredytu Deutsche Bank, otrzyma bezzwrotnie grant w wysokości 9-procent zaciągniętego kredytu. Jest tylko jeden warunek Unii Europejskiej – nowy pojazd musi mieć o 20% niższą emisją CO2 niż dotychczasowy. W przypadku Toyoty jest o to szczególnie łatwo, ponieważ nasze modele mają jedne z najniższych poziomów emisji CO2 spośród wszystkich aut sprzedawanych w Unii Europejskiej, a nasze samochody hybrydowe są w tej dziedzinie wręcz bezkonkurencyjne. Dopłaty są oczywiście dostępne w przypadku zakupu samochodu z dowolnym napędem, ale to właśnie hybrydy rekomendujemy szczególnie mocno. Wiemy bowiem, że są one najlepszą propozycją dla firm, gwarantując najniższe koszty eksploatacji. Nie tylko zużywają najmniej paliwa, ale są także najmniej awaryjne, oraz najtańsze w obsłudze.

Program Toyoty i Deutsche Bank jest unikatowym sposobem na wykorzystanie grantu ze środków unijnych. Dzięki bezzwrotnym dopłatom, małe i średnie firmy w Polsce będą mogły wymieniać teraz swoje samochody tak często, jak robią to wielkie korporacje obsługujące liczne floty pojazdów, tj. co 3-4 lata. Mam nadzieję, że ten program wymiany samochodów na bardziej ekologiczne i ekonomiczne spowoduje, że kilka tysięcy małych i średnich polskich firm drastycznie odmłodzi swoje pojazdy.

Zobacz też: Test Toyota Prius: Sposób na ekojazdę. Wersja 3.1

Paweł Dziekoński, Dyrektor Departamentu produktów Kredytowych w Deutsche Bank Polska:

Z punktu widzenia przedsiębiorcy decydujące w ramach współpracy Deutsche Bank i Toyoty są korzyści z możliwości zakupu auta w kredycie z grantem ze środków Unii Europejskiej i preferencyjnym oprocentowaniem w porównaniu z typowym finansowaniem leasingu auta. Kredyt z dopłatą jest więc finansowo korzystniejszy, a grant i oszczędność na odsetkach przewyższają korzyści z tarczy podatkowej leasingu.

Mam nadzieję, że wspólną ofertą trafiamy w preferencje biznesowe klientów MŚP, którzy, jak wynika z naszych obserwacji, wolą być właścicielami auta. Do tej pory zdecydowana większość firm, nawet decydując się na leasing, po kilku latach wykupywała samochody, stając się ich właścicielami. Nabywając auto na kredyt, przedsiębiorca staje się właścicielem od razu, a zakupiony samochód jest częścią majątku trwałego firmy budując jej wartość. Nie zapominajmy, że amortyzacja samochodu również buduje tarczę podatkową, więc łączna pula korzyści z nowego pojazdu w firmie jest naprawdę znaczna.

Toyota wraz z Lexusem jest liderem rynku sprzedaży nowych aut w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw, a jednocześnie wyraźnie wyprzedza konkurencję producentów samochodów w statystykach sprzedaży aut z napędem hybrydowym. Z punktu widzenia finansowania redukcji emisji CO2 to partner, z którym mogliśmy stworzyć produkt wyjątkowy i jednocześnie odpowiedzieć na zapotrzebowanie szerokiego rynku. W ramach naszego programu finansujemy auta hybrydowe oraz auta z jednostkami tradycyjnymi, o ile zapewniają co najmniej 20% redukcji poziomu CO2.

Zobacz też: Test Toyota Auris Touring Sports (kombi) Hybrid: najlepsza w mieście

W portfelu produktowym Deutsche Bank mamy unikalne instrumenty kredytowe, cały czas pracujemy też nad jego wzbogaceniem. Finansowanie oszczędności energetycznej jest  jednym z kluczowych obszarów naszego zainteresowania. Kalendarz naszych prac nad ofertą przewiduje też, że niedługo pojawimy się aktywniej na rynku z unikalną ofertą finansowania innowacji w MŚP. Widzimy bowiem ważną rolę do spełnienia dla nas banków, udzielających firmom niezbędnego dla wzrostu finansowania – komercyjnego i w ramach dedykowanych programów. Deutsche Bank w ubiegłym roku uruchomił program kredytowy objęty gwarancjami Europejskiego Funduszu Inwestycyjnego. W jego ramach małe i średnie przedsiębiorstwa, które inwestują w innowacje albo badania i rozwój, mogą liczyć na preferencyjne kredyty o łącznej wartości niemal 210 mln zł. Wśród innych programów pomocowych oferowanych przez nasz bank dostępne są także inwestycyjne kredyty ze środków EBI – Europejskiego Banku Inwestycyjnego o łącznej wartości 75 mln euro, a także udzielane m.in. w ramach oferty z Toyotą kredyty ze środków KfW – Kreditanstalt fur Wiederaufbau o łącznej wartości 40 mln euro. Dodatkowo posiadamy w ofercie gwarancje Banku Gospodarstwa Krajowego w ramach PLG – Portfelowej Linii Gwarancji (150 mln zł), w tym również gwarancje na zasadach de minimis (400 mln zł). Stawiamy więc na finansowanie sektora MSP nie tylko z własnego kapitału, ale też w ramach wszelkich dostępnych projektów pomocowych tak, żeby maksymalnie wspierać rozwój polskiego biznesu.

Źródło: Materiały prasowe Toyoty

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA