REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Unia Europejska dopłaca do zakupu samochodów

Toyota Prius - przód
Toyota Prius - przód
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Polacy mogą skorzystać z dopłat z budżetu Unii Europejskiej do zakupu nowych samochodów. Niestety unijne dopłaty dostaną na razie tylko niektórzy i nie na wszystkie modele samochodów, które są dostępne na polskim rynku.

W Europie Zachodniej od lat stosowane są dopłaty Unii Europejskiej i Krajów Członkowskich do zakupu nowych samochodów, spełniających wyśrubowane normy emisji CO2. Programy te odniosły wielki sukces, pozwalając tysiącom Europejczyków wymienić wysłużone pojazdy na nowoczesne, niskoemisyjne, bezpieczne i zaawansowane technologicznie samochody. Kierowcy w Polsce aż do dziś nie mieli okazji skorzystać z podobnych dopłat, m.in. przez to średni wiek samochodu w  naszym kraju znacznie przekracza 10 lat.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Co musisz wiedzieć o gwarancji na samochód?

Dofinansowanie do zakupu samochodu dla małych i średnich firm

Od września br., po raz pierwszy w historii polskiego rynku motoryzacyjnego, Toyota i Deutsche Bank, przy wykorzystaniu funduszy unijnych, oferują bezzwrotne dofinansowanie do zakupu samochodu przez małe i średnie firmy w wysokości aż 9 procent od zaciągniętego na ten cel kredytu.

Ideą nadrzędną programu jest wspieranie nowych, niskoemisyjnych i oszczędnych technologii w motoryzacji, oraz choćby częściowe odmłodzenie parku samochodowego w Polsce. Dlatego też bezwzględnym warunkiem otrzymania przez firmę dopłaty jest sprzedaż lub zezłomowanie poprzedniego auta. Różnica w emisji CO2 między starym i nowym samochodem musi wynosić co najmniej 20 procent. Weryfikacja następuje na podstawie dokumentów homologacyjnych pojazdów. Dzięki programowi wykorzystującemu środki Unii Europejskiej, przedsiębiorcy będą mogli użytkować nowe pojazdy, spełniające najwyższe standardy w dziedzinie bezpieczeństwa, ekologii i ekonomii. To oznacza przede wszystkim wymierne korzyści finansowe w trakcie eksploatacji, związane m.in. z obniżeniem zużycia paliwa.

REKLAMA

Zobacz też: Zobacz też: Test Lexus IS300h – skrojony na miarę

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Procedura otrzymania grantu UE na zakup nowego samochodu przez firmę w 4 krokach:

1. Kwalifikacja do grupy podmiotów uprawnionych do otrzymania dopłaty: liczba pracowników poniżej 250 osób i roczny obrót nie większy niż 50 mln Euro, albo suma bilansowa nie większa niż 43 mln Euro;

2. Sprzedaż lub zezłomowanie dotychczasowego pojazdu należącego do firmy;

3. Zakup nowej Toyoty lub Lexusa o emisji CO2 co najmniej o 20 procent niższej niż dotychczasowego pojazdu (na podstawie bezpłatnego audytu energetycznego dokonywanego w oparciu o dokumenty homologacyjne obu pojazdów);

4. Zaciągnięcie kredytu na zakup ww. samochodu w Deutsche Bank Polska S.A., oferowanego na szczególnie atrakcyjnych warunkach: oprocentowanie od 4,9%,  lub 6,9% (dla firm z obrotami rocznymi poniżej 3,2 mln zł), prowizja 0 procent;

Po dopełnieniu powyższych formalności, firma otrzymuje bezzwrotny grant w wysokości 9% zaciągniętego kredytu w gotówce lub z przeznaczeniem na spłatę kredytu. Wypłaty grantu na rachunki bankowe przedsiębiorstw dokonywane są dwa razy w roku – w lutym i sierpniu 2015 r. Oznacza to, że firmy, które dopełniły procedury przed grudniem 2014 r., otrzymają dopłatę w lutym 2015 r., a te, które zakończyły proces przed czerwcem 2015 r., w sierpniu przyszłego roku.

Zobacz też: Zobacz też: Test Toyota Yaris Hybrid: dla ekologa mieszczucha

Dzięki pełnemu zaangażowaniu zarówno Deutsche Bank Polska S.A., jak i Toyota Motor Poland, procedura została ograniczona do minimum formalności. Firmy dokonują wszystkich czynności w salonach Toyoty i Lexusa, w czym asystują pracownicy obu partnerów.

Łączna liczba środków pochodzących z KfW (Kreditansalt fur Wiederaufbau) wynosi 40 mln Euro, co według szacunków partnerów akcji pozwoli na dofinansowanie zakupu przez polskie firmy ok. 2 tysięcy nowych samochodów.

Witold Nowicki, Dyrektor Handlowy Toyota Motor Poland:

Toyota i Deutsche Bank, dzięki funduszom Unii Europejskiej, po raz pierwszy w Polsce dopłacają do zakupu nowego samochodu przez małe i średnie przedsiębiorstwa. Program jest bardzo prosty, cała procedura ogranicza się do wizyty na stacji dilerskiej Toyoty lub Lexusa i wypełnieniu na miejscu dokumentów, w czym pomagają nasi pracownicy. Docelowo chcemy wspólnie z Deutsche Bankiem spowodować, by przedsiębiorcy w Polsce zaczęli jeździć nowocześniejszymi samochodami, które nie tylko emitują mniej szkodliwych substancji, ale także zużywają mniej paliwa, są niezawodne, oraz bezpieczne. Przedsiębiorca, który zdecyduje się wymienić swój dotychczasowy samochód na Toyotę lub Lexusa, korzystając z kredytu Deutsche Bank, otrzyma bezzwrotnie grant w wysokości 9-procent zaciągniętego kredytu. Jest tylko jeden warunek Unii Europejskiej – nowy pojazd musi mieć o 20% niższą emisją CO2 niż dotychczasowy. W przypadku Toyoty jest o to szczególnie łatwo, ponieważ nasze modele mają jedne z najniższych poziomów emisji CO2 spośród wszystkich aut sprzedawanych w Unii Europejskiej, a nasze samochody hybrydowe są w tej dziedzinie wręcz bezkonkurencyjne. Dopłaty są oczywiście dostępne w przypadku zakupu samochodu z dowolnym napędem, ale to właśnie hybrydy rekomendujemy szczególnie mocno. Wiemy bowiem, że są one najlepszą propozycją dla firm, gwarantując najniższe koszty eksploatacji. Nie tylko zużywają najmniej paliwa, ale są także najmniej awaryjne, oraz najtańsze w obsłudze.

Program Toyoty i Deutsche Bank jest unikatowym sposobem na wykorzystanie grantu ze środków unijnych. Dzięki bezzwrotnym dopłatom, małe i średnie firmy w Polsce będą mogły wymieniać teraz swoje samochody tak często, jak robią to wielkie korporacje obsługujące liczne floty pojazdów, tj. co 3-4 lata. Mam nadzieję, że ten program wymiany samochodów na bardziej ekologiczne i ekonomiczne spowoduje, że kilka tysięcy małych i średnich polskich firm drastycznie odmłodzi swoje pojazdy.

Zobacz też: Test Toyota Prius: Sposób na ekojazdę. Wersja 3.1

Paweł Dziekoński, Dyrektor Departamentu produktów Kredytowych w Deutsche Bank Polska:

Z punktu widzenia przedsiębiorcy decydujące w ramach współpracy Deutsche Bank i Toyoty są korzyści z możliwości zakupu auta w kredycie z grantem ze środków Unii Europejskiej i preferencyjnym oprocentowaniem w porównaniu z typowym finansowaniem leasingu auta. Kredyt z dopłatą jest więc finansowo korzystniejszy, a grant i oszczędność na odsetkach przewyższają korzyści z tarczy podatkowej leasingu.

Mam nadzieję, że wspólną ofertą trafiamy w preferencje biznesowe klientów MŚP, którzy, jak wynika z naszych obserwacji, wolą być właścicielami auta. Do tej pory zdecydowana większość firm, nawet decydując się na leasing, po kilku latach wykupywała samochody, stając się ich właścicielami. Nabywając auto na kredyt, przedsiębiorca staje się właścicielem od razu, a zakupiony samochód jest częścią majątku trwałego firmy budując jej wartość. Nie zapominajmy, że amortyzacja samochodu również buduje tarczę podatkową, więc łączna pula korzyści z nowego pojazdu w firmie jest naprawdę znaczna.

Toyota wraz z Lexusem jest liderem rynku sprzedaży nowych aut w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw, a jednocześnie wyraźnie wyprzedza konkurencję producentów samochodów w statystykach sprzedaży aut z napędem hybrydowym. Z punktu widzenia finansowania redukcji emisji CO2 to partner, z którym mogliśmy stworzyć produkt wyjątkowy i jednocześnie odpowiedzieć na zapotrzebowanie szerokiego rynku. W ramach naszego programu finansujemy auta hybrydowe oraz auta z jednostkami tradycyjnymi, o ile zapewniają co najmniej 20% redukcji poziomu CO2.

Zobacz też: Test Toyota Auris Touring Sports (kombi) Hybrid: najlepsza w mieście

W portfelu produktowym Deutsche Bank mamy unikalne instrumenty kredytowe, cały czas pracujemy też nad jego wzbogaceniem. Finansowanie oszczędności energetycznej jest  jednym z kluczowych obszarów naszego zainteresowania. Kalendarz naszych prac nad ofertą przewiduje też, że niedługo pojawimy się aktywniej na rynku z unikalną ofertą finansowania innowacji w MŚP. Widzimy bowiem ważną rolę do spełnienia dla nas banków, udzielających firmom niezbędnego dla wzrostu finansowania – komercyjnego i w ramach dedykowanych programów. Deutsche Bank w ubiegłym roku uruchomił program kredytowy objęty gwarancjami Europejskiego Funduszu Inwestycyjnego. W jego ramach małe i średnie przedsiębiorstwa, które inwestują w innowacje albo badania i rozwój, mogą liczyć na preferencyjne kredyty o łącznej wartości niemal 210 mln zł. Wśród innych programów pomocowych oferowanych przez nasz bank dostępne są także inwestycyjne kredyty ze środków EBI – Europejskiego Banku Inwestycyjnego o łącznej wartości 75 mln euro, a także udzielane m.in. w ramach oferty z Toyotą kredyty ze środków KfW – Kreditanstalt fur Wiederaufbau o łącznej wartości 40 mln euro. Dodatkowo posiadamy w ofercie gwarancje Banku Gospodarstwa Krajowego w ramach PLG – Portfelowej Linii Gwarancji (150 mln zł), w tym również gwarancje na zasadach de minimis (400 mln zł). Stawiamy więc na finansowanie sektora MSP nie tylko z własnego kapitału, ale też w ramach wszelkich dostępnych projektów pomocowych tak, żeby maksymalnie wspierać rozwój polskiego biznesu.

Źródło: Materiały prasowe Toyoty

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA