REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kupno auta z Francji od handlarza. O czym pamiętać?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kupno auta z Francji od handlarza. O czym pamiętać?
Kupno auta z Francji od handlarza. O czym pamiętać?
Mateusz Szymański

REKLAMA

REKLAMA

Kupno auta z Francji od handlarza: czy warto interesować się autami znad Sekwany? A jeżeli tak, to o czym pamiętać podczas zakupu?

Samochody sprowadzane z Francji: czy warto?

Bardzo często odpowiedzieć na pytanie, czy samochody sprowadzane z Francji są godne uwagi. Czemu? Bo to zależy od konkretnego pojazdu, jego stanu, przebiegu oraz oczywiście ceny. Kupujący musi sobie jednak zdać sprawę z jednej rzeczy. Jeżeli uda mu się znaleźć zadbany egzemplarz pochodzący znad Sekwany, sam kraj pochodzenia nie ma większego znaczenia. Rejestracja importowanego pojazdu będzie wyglądała bardzo podobnie jak w przypadku zakupu auta sprowadzonego z Niemiec czy Holandii.

REKLAMA

Auta z Francji: jakie dokumenty?

Lista dokumentów w przypadku auta z Francji jest standardowa. Znajduje się na niej:

  • wniosek o rejestrację pojazdu,
  • dowód własności: umowa, faktura,
  • zagraniczny dowód rejestracyjny pojazdu,
  • tłumaczenia zagranicznych dokumentów wykonane przez tłumacza przysięgłego,
  • zagraniczne tablice rejestracyjne,
    • jeżeli kupujący ich nie otrzymał, wypełnia oświadczenie o ich braku,
  • dokument potwierdzający opłacenie akcyzy,
  • dokument potwierdzający wykonanie badania technicznego.

Jeżeli kierowca decyduje się na kupno auta z Francji od handlarza, bardzo często wraz z pojazdem otrzymuje komplet dokumentów. To oznacza, że jedyny koszt jaki ponosi, to 256 złotych w wydziale komunikacji - to opłata za samą rejestrację.

Import samochodów z Francji: ile to kosztuje?

Kupno auta z Francji od handlarza oznacza, że spora część kosztów jest wliczona już w cenę pojazdu. O jakich kosztach mowa? O akcyzie, opłacie za przegląd techniczny, tłumaczeniach, czasowej polisie OC, tymczasowych tablicach rejestracyjnych czy kosztach transportu.

  • akcyza: od 3,1 do 18,6 proc. wartości rynkowej,
  • transport na lawecie do kraju: 800 - 1000 zł,
  • miesięczna polisa OC: 100 zł,
  • tłumaczenia: od 100 do 300 zł,
  • przegląd techniczny: 99 (benzyna, diesel) lub 162 zł (LPG).

Francuskie tablice rejestracyjne: sprawdź je dokładnie!

REKLAMA

Może się zdarzyć, że handlarz sprzedaje auto z Francji z zagranicznymi tablicami rejestracyjnymi. Czy to dobrze? W pewnym sensie tak, bo pojazdem można jeździć po drogach. Po wykupieniu miesięcznej polisy OC auto ma możliwość o własnych siłach pojechać na przegląd techniczny. Z drugiej strony warto dokładnie przyjrzeć się tablicom rejestracyjnym - a konkretnie czy są takie same, jak np. numery wpisane na umowie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli tablice z umowy i te na aucie mają inne numery, będzie o stanowiło poważny problem w czasie rejestracji. Lepiej w takim przypadku wysłać na przegląd pojazd bez numerów i deklarować ich brak w urzędzie rejestrującym.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA