REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przegląd techniczny w 2024 r. może kosztować 505 zł? Nowa propozycja diagnostów

przegląd techniczny w 2024 r., cena przegląd technicznego 2024, przegląd techniczny w 2024 r. może kosztować 505 zł
Przegląd techniczny w 2024 r. może kosztować 505 zł? Nowa propozycja diagnostów

REKLAMA

REKLAMA

Ile będzie kosztować przegląd techniczny w 2024 r.? Pojawiła się nowa propozycja. I brzmi ona 505 zł. Z dnia na dzień stawka wzrosłaby zatem z 98 zł o równe 515 proc. Całe szczęście ta kwota to nie wynik propozycji rządu, a jednej z organizacji zrzeszających diagnostów.

Ceny przeglądów technicznych są oderwane od wszelkich realiów rynkowych. Decyduje o nich minister transportu na mocy rozporządzenia. Ostatnie pochodzi jednak z 2004 r. A to oznacza, że stawka na poziomie 98 zł płacona dziś w stacji kontroli pojazdów nie uległa zmianie od 20 lat! Diagności coraz głośniej domagają się nowelizacji kwoty. Ile ta mogłaby wynieść?

REKLAMA

Wzrost stawek za przeglądy jest konieczny. 505 zł to jednak abstrakcja

REKLAMA

Stawka za badanie techniczne pojazdu nie zmieniła się od dwóch dekad. Nie ulega zatem wątpliwościom, że nowa kwota będzie drastycznie wyższa. Co to jednak oznacza w praktyce? Interia donosi o piśmie, które do posłów skierowało Stowarzyszenia Inżynierów i Techników RP (oddział Krosno). Organizacja pisze w nim, że przegląd techniczny w 2024 r. powinien kosztować 505 zł. Kwota to wynik prostego przeliczenia.

Stawka na poziomie 98 zł została ustalona w 2004 r., gdy najniższa krajowa wynosiła 824 zł brutto. To stanowiło 11,9 proc. minimalnej pensji. Przekładając ten wskaźnik na aktualną najniższą krajową, otrzymuje się kwotę na poziomie 505 zł. To oznaczałoby zatem podwyżkę z dnia na dzień o 515 proc.

Ile realnie może kosztować przegląd techniczny w 2024 r.?

REKLAMA

Oczywiście warto zaznaczyć, że ta kwota stanowi jedynie propozycję czy też raczej pokazanie skali. Nikt nie powinien mieć też żadnych wątpliwości, że nie stanie się wyznacznikiem dla nowych stawek w SKP. Suma jest po prostu nierealna, a minister podpisujący rozporządzenie zawierające taką kwotę, dałby sobie pocałunek śmierci. Ile zatem realnie mogłoby kosztować badanie techniczne po podwyżce? Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów mówi raczej o kwocie na poziomie 150 zł netto, czyli 184 zł brutto. I suma ta brzmi zdecydowanie znośniej.

Czy to oznacza, że tyle właśnie może kosztować przegląd samochodu w 2024 r.? Tego nie wiadomo. Nie wiadomo nawet czy stawki zmienią się w tym roku. Decyzja należy do nowego ministra transportu. A ten milczy na ten temat. Zatem na razie kierowcy będą płacić po staremu. Na razie przegląd techniczny w 2024 r. nadal kosztuje 98 zł. Oczywiście samochodu osobowego z silnikiem diesla lub benzynowym bez gazu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(6)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Merguson
    2024-02-13 12:26:12
    Jak podjadę do autotesto to zapytam się chłopaków, bo są profesjonalistami w dziedzinie aut i przeglądów.
    1
    pokażodpowiedzi (3)
  • skp
    2024-01-25 08:08:14
    Przykre, że autor nie bierze pod uwagę sytuacji przedsiębiorców, których obarcza się kosztami liczonymi po cenach rynkowych i płacami ustalonymi przez rząd - minimalnym wynagrodzeniem - a cena od 20 lat niezmienna. Trzeba pamiętać, iż jest to bezpieczeństwo nas wszystkich - sprawny samochód to nie tylko problem posiadacza pojazdu.
    3
  • Niki
    2024-01-30 18:37:07
    A dlaczego nie tysiąc ale na 10 lat
    2
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

REKLAMA

Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

REKLAMA