Kiedy i jak można wyrejestrować pojazd?
REKLAMA
REKLAMA
Kiedy można wyrejestrować pojazd?
Pojazd może zostać wyrejestrowany tylko na wniosek jego właściciela w przypadku, gdy:
REKLAMA
1. pojazd (w tym także pojazd niekompletny) został przekazany do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub punkt zbierania pojazdów;
2. kradzieży pojazdu, jeżeli właściciel złożył stosowne oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za fałszywe zeznania;
Zobacz galerię: samochód do 6000 zł
3. wywozu pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany za granicą lub sprzedany za granicę;
4. zniszczenia (kasacji) pojazdu za granicą;
5. udokumentowania trwałej i zupełnej utraty posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności.
Polecamy: Komplet Podatki - Prawo Pracy i ZUS
Jak wyrejestrować pojazd?
W celu wyrejestrowania pojazdu musimy udać się do urzędu, który zajmuje się sprawami komunikacyjnymi w naszym mieście (np. Wydział Komunikacji) i złożyć tam:
1. wniosek o wyrejestrowanie pojazdu;
2. dokument tożsamości (osoba fizyczna) lub aktualny odpis z KRS i zaświadczenie o nadaniu numeru REGON (pozostałe podmioty);
3. dowód rejestracyjny;
4. kartę pojazdu, jeżeli była wydana;
5. dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie decyzji (10 zł) i, ewentualnie, opłaty za pełnomocnictwo (17 zł).
Ponadto, w zależności od przyczyny wyrejestrowania pojazdu, należy dołączyć:
1. utylizacja pojazdu – zaświadczenie o przekazaniu pojazdu lub zespołu pojazdu posiadającego numer VIN lub numer nadwozia, podwozia albo ramy do składnicy złomu wyznaczonej przez wojewodę oraz tablice rejestracyjne;
REKLAMA
2. kradzieży pojazdu – oświadczenie właściciela złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, oświadczenie wydane przez Policję potwierdzające zgłoszenie kradzieży pojazdu lub postanowienie o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży pojazdu;
3. wywóz pojazdu za granicę – dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicę, oświadczenie właściciela złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań lub kopię dokumentu potwierdzającego zarejestrowanie pojazdu za granicą;
4. zniszczenie (kasacja) pojazdu za granicą - dokument potwierdzający zniszczenie (kasację) oraz tablice rejestracyjne;
5. udokumentowana trwała i zupełna utrata posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności – dokument potwierdzający: utratę posiadania oraz wniesienie przez właściciela pojazdu opłaty na rzecz miasta na realizację zadań związanych z utrzymaniem porządku i czystości w mieście.
Zobacz serwis: Rejestracja
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.