Ubezpieczenie Assistance – pytania o zakres pomocy
REKLAMA
REKLAMA
Polisa komunikacyjna Assistance jest przez większość klientów traktowana po macoszemu i stanowi dla nich swoisty dodatek do pakietu ubezpieczeń OC i AC. Ze względu na jej niski koszt, Polacy wychodzą z założenia, że warto uzupełnić zakres ubezpieczenia także i o nią. Jak się okazuje, zadanie kilku agentowi ubezpieczeniowemu kilku pytań, pozwoli stworzyć z niej skuteczne narzędzie, które obroni nas przed negatywnymi konsekwencjami zdarzeń na drodze, które mogą popsuć nam wyjazd (przebita opona, brak paliwa, usterka auta itp.). Warto zatem pytać i wybrać taką polisę, która faktycznie działa i sprawdza się na co dzień.
REKLAMA
Zobacz też: Kiedy ubezpieczenie OC zostanie przedłużone automatycznie?
Pytania dotyczące polisy Assistance:
- Czy polisa dotyczy pomocy tylko na terenie Polski? W których europejskich krajach polisa nie funkcjonuje?
Zazwyczaj polisa dotyczy tylko terytorium państwa, w którym zostaje zawarta.
- Jaka jest minimalna odległość od miejsca zamieszkania, która upoważnia do skorzystania z polisy?
Najtańsze polisy oferują pomoc, gdy awaria nastąpi min. 40 km od miejsca zamieszkania. Osoby dojeżdżające zatem kilka czy kilkanaście kilometrów do pracy nie będą mogły liczyć na ich pomoc.
- Czy samochód zostanie odholowany do najbliższego warsztatu, autoryzowanej stacji obsługi czy do miejsca zamieszkania?
Najlepsze polisy oferują holowanie pojazdu do warsztatu zlokalizowanego najbliżej miejsca zamieszkania.
- Czy można zwiększyć limit bezpłatnego holowania auta?
Usługa ta wiąże się z podwyższeniem ceny za polisę.
- Jak często w ciągu roku można korzystać z polisy?
Bardzo ważne pytanie. Są bowiem polisy, z których można skorzystać tylko raz w roku.
- Czy w ramach polisy przysługuje nam auto zastępcze?
Jeśli jesteśmy na urlopie to nawet awaria pojazdu nie popsuje nam wyjazdu, jeśli otrzymamy w zastępstwie drugie auto.
- Czy otrzymamy zwrot kosztów związanych z wynajęciem auta zastępczego? Jakie klasy samochód i na jaki okres czasu możemy do wypożyczyć?
Zdarza się, że warsztat naprawczy nie dysponuje odpowiedniej klasy autem, bo np. jest ono tylko cztero- czy pięcioosobowe. Warto zatem wiedzieć czy możemy zatem np. wynająć większy pojazd z wypożyczalni samochodowej a koszty tej operacji zostaną pokryte przez assistance.
- W jakim zakresie firma ubezpieczeniowa pokrywa koszty związane z kontynuacją podróży?
Tanie polisy mogą nie obejmować pokrycia np. kosztów biletów dla wszystkich członków rodziny jadących feralnym samochodem.
- Czy jeśli auto uległo awarii poza granicą kraju, to czy otrzymamy zwrot pieniędzy za jego transport do kraju?
Koszt przetransportowania uszkodzonego pojazdu do kraju może wynieść nawet kilka tysięcy złotych . Dobre firmy biorą wszystkie koszty na siebie.
- Czy polisa obejmuje darmowe dowiezienie paliwa, pomoc w przypadku zatrzaśnięcia kluczy lub przebicia opony?
Świadomość, że nawet w stresującej sytuacji na drodze ktoś nam pomoże nie oczekując w zamian zapłaty, pozwala zachować spokój ducha nawet przed najdalszą podróżą.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.