REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ubezpieczenie Assistance – pytania o zakres pomocy

Darmowe holowanie auta do warsztatu to ogromna zaleta. Zakres polis assistance jest jednak różny, a wiele z nich nie stanowi żadnej pomocy dla kierowcy .  Fot. Fotolia
Darmowe holowanie auta do warsztatu to ogromna zaleta. Zakres polis assistance jest jednak różny, a wiele z nich nie stanowi żadnej pomocy dla kierowcy . Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zakres pomocy w oferowanej w ramach polisy Assistance jest bardzo zróżnicowany. Oferty dwóch konkurencyjnych firm ubezpieczeniowych potrafią się diametralnie różnić. Oto pytania jakie warto zadać agentowi ubezpieczeniowemu w kontekście zakresu polisy Assistance.

Polisa komunikacyjna Assistance jest przez większość klientów traktowana po macoszemu i stanowi dla nich swoisty dodatek do pakietu ubezpieczeń OC i AC. Ze względu na jej niski koszt, Polacy wychodzą z założenia, że warto uzupełnić zakres ubezpieczenia także i o nią. Jak się okazuje, zadanie kilku agentowi ubezpieczeniowemu kilku pytań, pozwoli stworzyć z niej skuteczne narzędzie, które obroni nas przed negatywnymi konsekwencjami zdarzeń na drodze, które mogą popsuć nam wyjazd (przebita opona, brak paliwa, usterka auta itp.). Warto zatem pytać i wybrać taką polisę, która faktycznie działa i sprawdza się na co dzień.

REKLAMA

Zobacz też: Kiedy ubezpieczenie OC zostanie przedłużone automatycznie?

Pytania dotyczące polisy Assistance:

  1. Czy polisa dotyczy pomocy tylko na terenie Polski? W których europejskich krajach polisa nie funkcjonuje?

Zazwyczaj polisa dotyczy tylko terytorium państwa, w którym zostaje zawarta.

  1. Jaka jest minimalna odległość od miejsca zamieszkania, która upoważnia do skorzystania z polisy?

Najtańsze polisy oferują pomoc, gdy awaria nastąpi min. 40 km od miejsca zamieszkania. Osoby dojeżdżające zatem kilka czy kilkanaście kilometrów do pracy nie będą mogły liczyć na ich pomoc.

  1. Czy samochód zostanie odholowany do najbliższego warsztatu, autoryzowanej stacji obsługi czy do miejsca zamieszkania?

Najlepsze polisy oferują holowanie pojazdu do warsztatu zlokalizowanego najbliżej miejsca zamieszkania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  1. Czy można zwiększyć limit bezpłatnego holowania auta?

Usługa ta wiąże się z podwyższeniem ceny za polisę.

  1. Jak często w ciągu roku można korzystać z polisy?

Bardzo ważne pytanie. Są bowiem polisy, z których można skorzystać tylko raz w roku.

  1. Czy w ramach polisy przysługuje nam auto zastępcze?

Jeśli jesteśmy na urlopie to nawet awaria pojazdu nie popsuje nam wyjazdu, jeśli otrzymamy w zastępstwie drugie auto.

  1. Czy otrzymamy zwrot kosztów związanych z wynajęciem auta zastępczego? Jakie klasy samochód i na jaki okres czasu możemy do wypożyczyć?

Zdarza się, że warsztat naprawczy nie dysponuje odpowiedniej klasy autem, bo np. jest ono tylko cztero- czy pięcioosobowe. Warto zatem wiedzieć czy możemy zatem np. wynająć większy pojazd z wypożyczalni samochodowej a koszty tej operacji zostaną pokryte przez assistance.

  1. W jakim zakresie firma ubezpieczeniowa pokrywa koszty związane z kontynuacją podróży?

Tanie polisy mogą nie obejmować pokrycia np. kosztów biletów dla wszystkich członków rodziny jadących feralnym samochodem.

  1. Czy jeśli auto uległo awarii poza granicą kraju, to czy otrzymamy zwrot pieniędzy za jego transport do kraju?

Koszt przetransportowania uszkodzonego pojazdu do kraju może wynieść nawet kilka tysięcy złotych . Dobre firmy biorą wszystkie koszty na siebie.

  1. Czy polisa obejmuje darmowe dowiezienie paliwa, pomoc w przypadku zatrzaśnięcia kluczy lub przebicia opony?

Świadomość, że nawet w stresującej sytuacji na drodze ktoś nam pomoże nie oczekując w zamian zapłaty, pozwala zachować spokój ducha nawet przed najdalszą podróżą.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA