REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakimi autostradami można za darmo pojechać na ferie 2024?

jakimi autostradami można za darmo pojechać na ferie 2024, darmowe autostrady ferie 2024
Jakimi autostradami można za darmo pojechać na ferie 2024?
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Ferie każdego roku oznaczają tłok na drogach. Aby choć częściowo skrócić czas podróży, kierowcy planują wyjazdy trasami szybkiego ruchu. Na których z nich czekają na nich opłaty, a przejazd którymi autostradami okaże się darmowy?

Ferie to często czas spędzony z rodzicami na rodzinnym wyjeździe. A to oznacza, że w weekendy na drogach pojawi się wzmożony ruch pojazdów. W roku 2023 w czasie ferii zimowych policja zarejestrowała w sumie 1676 wypadków drogowych, w których zginęły 143 osoby, a 1881 zostały ranne. Aby tragiczne statystyki z zeszłego roku nie powtórzyły się, w najbliższych dniach szczególnie ważna będzie drogowa rozwaga i ostrożność.

REKLAMA

Ferie 2024 i terminy. Kiedy będzie wzmożony ruch na drogach?

Ferie 2024 rozpoczną się w Polsce nieoficjalnie 12 stycznia, a oficjalnie 15 stycznia. Konkretne terminy przypominam poniżej.

  • 15 - 28 stycznia 2024: woj. dolnośląskie, mazowieckie, opolskie, zachodniopomorskie
  • 22 stycznia – 4 lutego 2024: woj. podlaskie, warmińsko-mazurskie
  • 29 stycznia – 11 lutego 2024: woj. lubelskie, łódzkie, podkarpackie, pomorskie, śląskie
  • 12 – 25 lutego 2024: woj. kujawsko-pomorskie, lubuskie, małopolskie, świętokrzyskie, wielkopolskie

Różne województwa, jednak cel wyjazdów często ten sam. Na ferie zimowe większość rodziców zabiera swoje dzieci w góry. Przy czym szczególnie popularne są Tatry i rejony okołozakopiańskich miejscowości.

Lista autostrad z darmowym przejazdem w czasie ferii 2024

Na poniższych szlakach bezpłatnie przejadą wszystkie samochody o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony i zestawy pojazdów o DMC do 3,5 tony. Wyjątkiem jest A1, na której auto z przyczepą na ulgę liczyć nie może. Bezpłatny przejazd dotyczy:

  • A2 Stryków – Konin,
  • A4 Wrocław – Sośnica,
  • A1 Rusocin – Toruń.

Na A2 i A4 obowiązuje system e-Toll. Kierowca nie musi zatem zatrzymywać się na bramkach, bo takowych nie ma. W przypadku A1 kierowca nadal musi pobrać bilet lub zautoryzować wjazd systemem wizyjnym za pomocą numeru rejestracyjnego zapisanego w systemie AmberGO. W obydwu przypadkach wygenerowany zostanie jednak tzw. bilet zerowy. Operator nie pobierze opłaty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ferie 2024: lista autostrad z aktualnymi opłatami za przejazd

W Polsce kierowcy pojazdów samochodowych o DMC do 3,5 tony muszą nadal płacić za przejazd tylko na dwóch odcinkach autostrad. Mowa o A2 Konin – Świecko i A4 Katowice – Kraków. W pierwszym przypadku za przejazd 255-kilometrowym fragmentem trasy szybkiego ruchu kierowca musi zapłacić 108 zł. W drugim opłata wynosi 30 zł. Opłatę po 15 zł wnosi się na każdej z dwóch bramek.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA