REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Cena przeglądu 2021 r. Ile kosztuje wizyta w SKP?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Cena przeglądu 2021 r. Ile kosztuje wizyta w SKP?
Cena przeglądu 2021 r. Ile kosztuje wizyta w SKP?
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Cena przeglądu 2021 r. Ile trzeba zapłacić za coroczną kontrolę samochodu w stacji kontroli pojazdów? Opłata nie jest wysoka i zależy od typu pojazdu.

Przegląd techniczny: co ile, ile trwa?

Właściciel samochodu musi dbać o aktualność badań technicznych pojazdu. To jego obowiązek! Kontrola prowadzona przez mechanika w stacji kontroli pojazdów trwa jakieś 30 minut. A auto musi pojawić się w SKP co do zasady co rok. Odstępstwo dotyczy jedynie pojazdów nowych - te pojawiają się po 3 latach, po 2 latach i później co rok (chyba że mają zasilanie LPG, wtedy nawet nowy pojazd co roku musi mieć przeprowadzony przegląd techniczny). Ważność badania jest wbijana do dowodu rejestracyjnego - co ważniejsze jednak, adnotacja pojawia się w systemie CEPiK.

REKLAMA

Cena przeglądu 2021 r.

Cena przeglądu technicznego przeprowadzonego w SKP zależy w dużej mierze od rodzaj pojazdu. I tak:

  • motorower - 51 zł,
  • motocykl - 63 zł,
  • ciągnik rolniczy - 63 zł,
  • przyczepa do 3,5 t - 79 zł,
  • samochód osobowy - 99 zł,
  • samochód osobowy wyposażony w instalację LPG - 162 zł,
  • samochód ciężarowy do 3,5 t - 99 zł,
  • autobus do 15 osób - 99 zł,
  • kwoty zawierają 1 zł opłaty ewidencyjnej na rzecz CEPiK.

Przegląd techniczny. Jak wygląda procedura?

Po zmianach wprowadzonych jakiś czas temu opłatę za przegląd wnosi się przed badaniem. To oznacza, że nawet jeżeli w czasie badania diagnosta wykryje usterki, nie zwróci kierującemu pieniędzy. Co więcej, informacja o usterkach z miejsca pojawia się w bazie CEPiK - przez to o fakcie negatywnego wyniku dowie się każdy kolejny diagnosta w innych stacjach.

Auto nie przeszło przeglądu. Ile się płaci wtedy?

W sytuacji, w której auto nie przeszło przeglądu, kierowca najpierw musi usunąć wskazane przez diagnostę usterki, a następnie pojawić się w stacji kontroli pojazdów. Jeżeli zdąży w ciągu 14 dni, zapłaci za kontrolę tylko tych układów, które były uszkodzone. Gdy nie, ponownie zapłaci za pełny przegląd.

Opłata dodatkowa za przegląd uzupełniający

Ile kosztuje kontrola poszczególnych układów w aucie? Od 14 do 36 zł. Kwoty zależą od rodzaju badanej części w samochodzie. I tak:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • ustawienie i natężenie świateł drogowych i świateł mijania - 14 zł,
  • sprawdzenie toksyczności spalin - 14 zł,
  • działanie amortyzatorów jednej osi - 14 zł,
  • skuteczność i równomierność działania hamulców - 20 zł,
  • połączenie układu kierowniczego oraz jałowego ruchu koła kierownicy, luzów w zawieszeniu - 20 zł,
  • poziom hałasu - 20 zł,
  • geometria kół jednej osi - 36 zł,
  • wszystkie inne usterki łącznie - 20 zł.

Brak ważnego przeglądu technicznego: jakie są konsekwencje?

W sytuacji, w której w trakcie kontroli drogowej okaże się, że pojazd nie ma ważnego badania technicznego, funkcjonariusze w pierwszej kolejności odbiorą jego kierowcy dowód rejestracyjny. Zrobią to elektronicznie - wprowadzą właściwą adnotację w systemie CEPiK. Karę mogą uzupełnić też mandatem - ten będzie opiewał na kwotę od 20 do 500 zł.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA