REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co to jest Leasing Europejski?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Europejski Fundusz Leasingowy SA
Co to jest Leasing Europejski? Fot. Fotolia
Co to jest Leasing Europejski? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Leasing Europejski jest produktem stworzonym w oparciu o uzyskane od międzynarodowych instytucji finansowych niskooprocentowane pożyczki. Dzięki temu wyróżnia się niższymi kosztami oferty leasingowej.

W ostatnim czasie EFL podpisał piąta z kolei (od momentu nawiązania współpracy) umowę pożyczki z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym, opiewającą na kwotę 100 mln euro. Porozumienie z europejską instytucją ma na celu wsparcie rozwoju polskiego sektora MŚP – przedsiębiorcy mogą nadal korzystać z Leasingu Europejskiego na preferencyjnych warunkach.

REKLAMA

REKLAMA

Porozumienie nie wiąże się ze zmianami w ofercie firmy i pozwala na kontynuowanie sprzedaży dedykowanego produktu. Od niedawna przedsiębiorcy mogą jednak finansować projekty inwestycyjne o wyższej niż poprzednio wartości – aż do 12,5 mln euro, co znacznie rozszerza możliwości podejmowanych inwestycji.

Sukces produktu, dostępnego w ofercie firmy od 2005 roku, potwierdzają statystyki EFL – w pierwszej połowie 2013 r. Leasing Europejski stanowił niemal 50 proc. wartości ogólnej sprzedaży leasingu spółki. Łącznie dzięki pożyczkom z Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) i Banku Rozwoju Rady Europy (CEB) w pierwszej połowie 2013 roku podpisanych zostało 7,7 tys. umów Leasingu Europejskiego o wartości 158 mln euro.

Zobacz też: Leasing na przykładzie kalkulacji

Dla kogo Leasing Europejski?

REKLAMA

Oferta Leasingu Europejskiego skierowana jest do małych i średnich firm, które zatrudniają mniej niż 250 osób i funkcjonują jako podmioty prywatne. Kolejnym kryterium dostępności produktu są obroty roczne firmy, równe lub mniejsze równowartości 50 mln euro i/lub wykazanie sumy aktywów równej lub mniejszej niż równowartość 43 mln euro. Firmy powinny również działać w sektorach dopuszczonych do finansowania przez współfinansujące instytucje .

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W praktyce, głównymi beneficjentami Leasingu Europejskiego są mikroprzedsiębiorcy, zatrudniający poniżej 10 osób, którzy stanowią 2/3 łącznej liczby klientów. Tym samym, trafia do nich ok. 50% wszystkich środków pochodzących z międzynarodowych instytucji finansowych. Zainteresowani finansowaniem inwestycji za pomocą Leasingu Europejskiego są także przedsiębiorcy z sektora MŚP, działający w branży transportowej, handlowej oraz w sektorze przetwórstwa. Klienci kwalifikują się również z rynku budowlanego, nowych technologii oraz pozostałych gałęzi.

Zobacz też: Raty leasingowe - konsekwencje, gdy nie zapłacisz

Co można sfinansować Leasingiem Europejskim?

Oferta Leasingu Europejskiego dotyczy środków trwałych, o wspomnianej wartości nie przekraczającej równowartości 12,5 mln EUR. W ramach programu można finansować pojazdy wspierające prowadzenie działalności gospodarczej, jak również maszyny i urządzenia. Przedsiębiorcy mogą także nabyć sprzęt informatyczny oraz oprogramowanie wykorzystywane w działalności gospodarczej.

Dzięki współpracy EFL z międzynarodowymi instytucjami finansowymi w ramach Europejskiego Programu Modernizacji Polskich Firm, od 2005 r. do tej pory, do polskich firm trafiło już ponad  1 189 mln euro w postaci sprzętu sfinansowanego w ramach 58,5 tys. umów.

Tekst: Arkadiusz Kret, Specjalista ds. Współpracy z Międzynarodowymi Instytucjami Finansowymi EFL

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

REKLAMA

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

REKLAMA

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

REKLAMA