REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co to jest Leasing Europejski?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Europejski Fundusz Leasingowy SA
Co to jest Leasing Europejski? Fot. Fotolia
Co to jest Leasing Europejski? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Leasing Europejski jest produktem stworzonym w oparciu o uzyskane od międzynarodowych instytucji finansowych niskooprocentowane pożyczki. Dzięki temu wyróżnia się niższymi kosztami oferty leasingowej.

W ostatnim czasie EFL podpisał piąta z kolei (od momentu nawiązania współpracy) umowę pożyczki z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym, opiewającą na kwotę 100 mln euro. Porozumienie z europejską instytucją ma na celu wsparcie rozwoju polskiego sektora MŚP – przedsiębiorcy mogą nadal korzystać z Leasingu Europejskiego na preferencyjnych warunkach.

REKLAMA

REKLAMA

Porozumienie nie wiąże się ze zmianami w ofercie firmy i pozwala na kontynuowanie sprzedaży dedykowanego produktu. Od niedawna przedsiębiorcy mogą jednak finansować projekty inwestycyjne o wyższej niż poprzednio wartości – aż do 12,5 mln euro, co znacznie rozszerza możliwości podejmowanych inwestycji.

Sukces produktu, dostępnego w ofercie firmy od 2005 roku, potwierdzają statystyki EFL – w pierwszej połowie 2013 r. Leasing Europejski stanowił niemal 50 proc. wartości ogólnej sprzedaży leasingu spółki. Łącznie dzięki pożyczkom z Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) i Banku Rozwoju Rady Europy (CEB) w pierwszej połowie 2013 roku podpisanych zostało 7,7 tys. umów Leasingu Europejskiego o wartości 158 mln euro.

Zobacz też: Leasing na przykładzie kalkulacji

REKLAMA

Dla kogo Leasing Europejski?

Oferta Leasingu Europejskiego skierowana jest do małych i średnich firm, które zatrudniają mniej niż 250 osób i funkcjonują jako podmioty prywatne. Kolejnym kryterium dostępności produktu są obroty roczne firmy, równe lub mniejsze równowartości 50 mln euro i/lub wykazanie sumy aktywów równej lub mniejszej niż równowartość 43 mln euro. Firmy powinny również działać w sektorach dopuszczonych do finansowania przez współfinansujące instytucje .

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W praktyce, głównymi beneficjentami Leasingu Europejskiego są mikroprzedsiębiorcy, zatrudniający poniżej 10 osób, którzy stanowią 2/3 łącznej liczby klientów. Tym samym, trafia do nich ok. 50% wszystkich środków pochodzących z międzynarodowych instytucji finansowych. Zainteresowani finansowaniem inwestycji za pomocą Leasingu Europejskiego są także przedsiębiorcy z sektora MŚP, działający w branży transportowej, handlowej oraz w sektorze przetwórstwa. Klienci kwalifikują się również z rynku budowlanego, nowych technologii oraz pozostałych gałęzi.

Zobacz też: Raty leasingowe - konsekwencje, gdy nie zapłacisz

Co można sfinansować Leasingiem Europejskim?

Oferta Leasingu Europejskiego dotyczy środków trwałych, o wspomnianej wartości nie przekraczającej równowartości 12,5 mln EUR. W ramach programu można finansować pojazdy wspierające prowadzenie działalności gospodarczej, jak również maszyny i urządzenia. Przedsiębiorcy mogą także nabyć sprzęt informatyczny oraz oprogramowanie wykorzystywane w działalności gospodarczej.

Dzięki współpracy EFL z międzynarodowymi instytucjami finansowymi w ramach Europejskiego Programu Modernizacji Polskich Firm, od 2005 r. do tej pory, do polskich firm trafiło już ponad  1 189 mln euro w postaci sprzętu sfinansowanego w ramach 58,5 tys. umów.

Tekst: Arkadiusz Kret, Specjalista ds. Współpracy z Międzynarodowymi Instytucjami Finansowymi EFL

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA