REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co to jest Leasing Europejski?

Europejski Fundusz Leasingowy SA
Co to jest Leasing Europejski? Fot. Fotolia
Co to jest Leasing Europejski? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Leasing Europejski jest produktem stworzonym w oparciu o uzyskane od międzynarodowych instytucji finansowych niskooprocentowane pożyczki. Dzięki temu wyróżnia się niższymi kosztami oferty leasingowej.

W ostatnim czasie EFL podpisał piąta z kolei (od momentu nawiązania współpracy) umowę pożyczki z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym, opiewającą na kwotę 100 mln euro. Porozumienie z europejską instytucją ma na celu wsparcie rozwoju polskiego sektora MŚP – przedsiębiorcy mogą nadal korzystać z Leasingu Europejskiego na preferencyjnych warunkach.

REKLAMA

REKLAMA

Porozumienie nie wiąże się ze zmianami w ofercie firmy i pozwala na kontynuowanie sprzedaży dedykowanego produktu. Od niedawna przedsiębiorcy mogą jednak finansować projekty inwestycyjne o wyższej niż poprzednio wartości – aż do 12,5 mln euro, co znacznie rozszerza możliwości podejmowanych inwestycji.

Sukces produktu, dostępnego w ofercie firmy od 2005 roku, potwierdzają statystyki EFL – w pierwszej połowie 2013 r. Leasing Europejski stanowił niemal 50 proc. wartości ogólnej sprzedaży leasingu spółki. Łącznie dzięki pożyczkom z Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) i Banku Rozwoju Rady Europy (CEB) w pierwszej połowie 2013 roku podpisanych zostało 7,7 tys. umów Leasingu Europejskiego o wartości 158 mln euro.

Zobacz też: Leasing na przykładzie kalkulacji

Dla kogo Leasing Europejski?

REKLAMA

Oferta Leasingu Europejskiego skierowana jest do małych i średnich firm, które zatrudniają mniej niż 250 osób i funkcjonują jako podmioty prywatne. Kolejnym kryterium dostępności produktu są obroty roczne firmy, równe lub mniejsze równowartości 50 mln euro i/lub wykazanie sumy aktywów równej lub mniejszej niż równowartość 43 mln euro. Firmy powinny również działać w sektorach dopuszczonych do finansowania przez współfinansujące instytucje .

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W praktyce, głównymi beneficjentami Leasingu Europejskiego są mikroprzedsiębiorcy, zatrudniający poniżej 10 osób, którzy stanowią 2/3 łącznej liczby klientów. Tym samym, trafia do nich ok. 50% wszystkich środków pochodzących z międzynarodowych instytucji finansowych. Zainteresowani finansowaniem inwestycji za pomocą Leasingu Europejskiego są także przedsiębiorcy z sektora MŚP, działający w branży transportowej, handlowej oraz w sektorze przetwórstwa. Klienci kwalifikują się również z rynku budowlanego, nowych technologii oraz pozostałych gałęzi.

Zobacz też: Raty leasingowe - konsekwencje, gdy nie zapłacisz

Co można sfinansować Leasingiem Europejskim?

Oferta Leasingu Europejskiego dotyczy środków trwałych, o wspomnianej wartości nie przekraczającej równowartości 12,5 mln EUR. W ramach programu można finansować pojazdy wspierające prowadzenie działalności gospodarczej, jak również maszyny i urządzenia. Przedsiębiorcy mogą także nabyć sprzęt informatyczny oraz oprogramowanie wykorzystywane w działalności gospodarczej.

Dzięki współpracy EFL z międzynarodowymi instytucjami finansowymi w ramach Europejskiego Programu Modernizacji Polskich Firm, od 2005 r. do tej pory, do polskich firm trafiło już ponad  1 189 mln euro w postaci sprzętu sfinansowanego w ramach 58,5 tys. umów.

Tekst: Arkadiusz Kret, Specjalista ds. Współpracy z Międzynarodowymi Instytucjami Finansowymi EFL

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

REKLAMA

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

REKLAMA

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

REKLAMA