REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co to jest Leasing Europejski?

Europejski Fundusz Leasingowy SA
Co to jest Leasing Europejski? Fot. Fotolia
Co to jest Leasing Europejski? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Leasing Europejski jest produktem stworzonym w oparciu o uzyskane od międzynarodowych instytucji finansowych niskooprocentowane pożyczki. Dzięki temu wyróżnia się niższymi kosztami oferty leasingowej.

W ostatnim czasie EFL podpisał piąta z kolei (od momentu nawiązania współpracy) umowę pożyczki z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym, opiewającą na kwotę 100 mln euro. Porozumienie z europejską instytucją ma na celu wsparcie rozwoju polskiego sektora MŚP – przedsiębiorcy mogą nadal korzystać z Leasingu Europejskiego na preferencyjnych warunkach.

REKLAMA

REKLAMA

Porozumienie nie wiąże się ze zmianami w ofercie firmy i pozwala na kontynuowanie sprzedaży dedykowanego produktu. Od niedawna przedsiębiorcy mogą jednak finansować projekty inwestycyjne o wyższej niż poprzednio wartości – aż do 12,5 mln euro, co znacznie rozszerza możliwości podejmowanych inwestycji.

Sukces produktu, dostępnego w ofercie firmy od 2005 roku, potwierdzają statystyki EFL – w pierwszej połowie 2013 r. Leasing Europejski stanowił niemal 50 proc. wartości ogólnej sprzedaży leasingu spółki. Łącznie dzięki pożyczkom z Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) i Banku Rozwoju Rady Europy (CEB) w pierwszej połowie 2013 roku podpisanych zostało 7,7 tys. umów Leasingu Europejskiego o wartości 158 mln euro.

Zobacz też: Leasing na przykładzie kalkulacji

REKLAMA

Dla kogo Leasing Europejski?

Oferta Leasingu Europejskiego skierowana jest do małych i średnich firm, które zatrudniają mniej niż 250 osób i funkcjonują jako podmioty prywatne. Kolejnym kryterium dostępności produktu są obroty roczne firmy, równe lub mniejsze równowartości 50 mln euro i/lub wykazanie sumy aktywów równej lub mniejszej niż równowartość 43 mln euro. Firmy powinny również działać w sektorach dopuszczonych do finansowania przez współfinansujące instytucje .

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W praktyce, głównymi beneficjentami Leasingu Europejskiego są mikroprzedsiębiorcy, zatrudniający poniżej 10 osób, którzy stanowią 2/3 łącznej liczby klientów. Tym samym, trafia do nich ok. 50% wszystkich środków pochodzących z międzynarodowych instytucji finansowych. Zainteresowani finansowaniem inwestycji za pomocą Leasingu Europejskiego są także przedsiębiorcy z sektora MŚP, działający w branży transportowej, handlowej oraz w sektorze przetwórstwa. Klienci kwalifikują się również z rynku budowlanego, nowych technologii oraz pozostałych gałęzi.

Zobacz też: Raty leasingowe - konsekwencje, gdy nie zapłacisz

Co można sfinansować Leasingiem Europejskim?

Oferta Leasingu Europejskiego dotyczy środków trwałych, o wspomnianej wartości nie przekraczającej równowartości 12,5 mln EUR. W ramach programu można finansować pojazdy wspierające prowadzenie działalności gospodarczej, jak również maszyny i urządzenia. Przedsiębiorcy mogą także nabyć sprzęt informatyczny oraz oprogramowanie wykorzystywane w działalności gospodarczej.

Dzięki współpracy EFL z międzynarodowymi instytucjami finansowymi w ramach Europejskiego Programu Modernizacji Polskich Firm, od 2005 r. do tej pory, do polskich firm trafiło już ponad  1 189 mln euro w postaci sprzętu sfinansowanego w ramach 58,5 tys. umów.

Tekst: Arkadiusz Kret, Specjalista ds. Współpracy z Międzynarodowymi Instytucjami Finansowymi EFL

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

REKLAMA

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

REKLAMA

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA