REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

System Inteligentnego Zarządzania Flotą: oszczędność i bezpieczeństwo

 Flota Auto Biznes
FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.
System Inteligentnego Zarządzania Flotą: oszczędność i bezpieczeństwo
System Inteligentnego Zarządzania Flotą: oszczędność i bezpieczeństwo
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Podczas październikowej konferencji FlotyAutoBiznes premierę miał system IZF (Inteligentne Zarządzanie Flotą). Rozwiązanie to jest efektem kilkuletnich prac i testów systemu firmy Amervox. Jest ono dedykowane głównie importerom pojazdów, firmom leasingowym, ubezpieczycielom, użytkownikom flot i oczywiście kierowcom. Jego motyw przewodni to: oszczędność i bezpieczeństwo.

System składa się z siedmiu modułów funkcjonalnych. Dobierane są one zgodnie z zapotrzebowaniem użytkownika, a cały system w przyszłości zostanie rozbudowany o nowe moduły i funkcje.

REKLAMA

E-call (moduł 1)

Moduł e-call to w dosłownym tłumaczeniu europejski system szybkiego powiadamiania o wypadkach drogowych. Ma on na celu głównie zmniejszenie ich skutków. System umożliwi automatyczne lub ręczne wezwanie pomocy po zderzeniu, dzięki czujnikom zamontowanym w pojeździe. Czujnik zmierzy siłę uderzenia, a następnie wezwie odpowiednie służby ratunkowe wykorzystując komunikację poprzez sieć alarmowych telefonów 112. Dzięki temu uzyskamy szybką pomoc dla poszkodowanych, pełny zapis parametrów zdarzenia oraz niezbędne informacje dla Policji i ubezpieczycieli.

Ochrona (moduł 2)

Główną funkcją jest zabezpieczenie pojazdu przed włamaniem, uszkodzeniem i kradzieżą, a w razie naruszenia zasad przez osoby niepowołane, poinformowanie o tym fakcie właściciela. System może także zweryfikować uprawnienia do korzystania z auta, a nawet zablokować silnik w przypadku braku takich pozwoleń. Wskazany użytkownik w przypadku niepożądanych działań otrzymuje natychmiast tekstową wiadomość SMS, dzięki czemu może szybko zareagować na niechcianą sytuację. „Ochrona” optymalizuje również koszty ubezpieczycielom, którzy w rozrachunku zmniejszają wypłaty z tytułu kradzieży lub zdarzeń drogowych. Użytkownik ma natomiast ułatwione dochodzenie odszkodowawcze w przypadku uszkodzenia pojazdu.

Zobacz też: Car Fleet Management - dlaczego warto skorzystać z usługi CFM?

Kontrola techniki jazdy (moduł 3)

W zależności od rodzaju pojazdu, stopnia zaawansowania komputera pokładowego i zbieranych przez niego danych, możemy w łatwy sposób analizować i na bieżąco optymalizować dostarczane informacje. Są to m.in.: prędkość, obroty silnika, przyspieszanie, hamowanie, itp. Efektem analizy wymienionych parametrów jest np.: zmniejszenie zużycia paliwa, opon, hamulców, zawieszenia czy obniżenie kosztów utrzymania pojazdu. Dla kierującego analiza danych pozwoli w przyszłości na bardziej ekonomiczną jazdę, przez co pojazd będzie mniej „wyeksploatowany”. Z kolei firmy leasingowe będą mogły zaproponować zwiększoną wartość auta po okresie leasingowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zarządzanie flotą (moduł 4)

Moduł do zarządzania flotą Amertrax składa się z urządzeń telemetrycznych montowanych w aucie oraz interfejsu w postaci intuicyjnej aplikacji webowej do zarządzania danymi. Aplikacja pozwala na zebranie niezbędnych danych, pozwalających na późniejszą ich analizę. Są to np.: aktualna pozycja pojazdu, kierunek jazdy, ilość paliwa w zbiorniku czy obroty silnika. Użytkownik nie musi stale używać programu, niezbędne informacje mogą być przesyłane mailem lub smsem, umożliwiają to automatyczne powiadomienia. Program umożliwia bieżącą optymalizację kosztów generowanych przez flotę, dając jednocześnie większą kontrolę nad pracownikami. Analiza posiadanych danych pozwala zwiększyć wydajność pracy personelu. Ubezpieczyciele docenią również łatwość odzyskania pojazdu skradzionego.

Zobacz też: Co to jest faktoring i kiedy się go stosuje?

Mobileye (moduł 5)

Mobileye to zaawansowany system wspomagania kierowcy. Inteligentna technologia monitorowania działa jak „trzecie oko”, pomagając przy obserwowaniu drogi przed pojazdem. Głównym zadaniem tego rozwiązania jest identyfikacja potencjalnie niebezpiecznych sytuacji, a w przypadku zagrożenia audio-wizualne ostrzeżenie, które może zapobiec kolizji. System złożony jest z kamery i urządzeń śledzących zachowania na drodze. Umożliwia on m.in.: odczytywanie znaków poziomych i pionowych (zjechanie z pasa ruchu, rozpoznanie znaku ograniczenia prędkości), szacowanie odległości od pojazdu poprzedzającego, inteligentne sterowanie światłami drogowymi czy ostrzeganie przed kolizją z pieszym. Dodatkowa aplikacja na telefon komórkowy pozwala na dostęp do różnego rodzaju statystyk dotyczących liczby generowanych ostrzeżeń.

Parrot (moduł 6)

Bezpieczną komunikację głosową dla kierującego pojazdem zapewniają zestawy głośnomówiące. W IZF taką rolę pełni moduł Parrot. Pozwala on prowadzącemu pojazd rozmawiać przez telefon bez trzymania słuchawki przy uchu. Największą zaletą zestawów jest rozwiązanie „hands-free”, czyli pełne sterowanie głosowe. Dzięki temu kierujący może swoją uwagę w pełni skupić na prowadzeniu auta. Urządzenie jest kompatybilne ze wszystkimi aparatami wyposażonymi w Bluetooth. Możliwość podłączenia dwóch telefonów jednocześnie pozwala korzystać także z innych funkcji np. odtwarzania muzyki.

Zobacz też: Jakie korzyści daje karta paliwowa?

Brigade (moduł 7)

„Bezpieczeństwo nie kosztuje, bezpieczeństwo zawsze się opłaca” – pod takim hasłem brytyjska firma Brigade prezentuje systemy bezpiecznego manewrowania dla pojazdów użytkowych. Moduł Brigade obejmuje: alarmy cofania, kamery kontrolujące obszar dookoła pojazdu (360 stopni), monitory i rejestratory oraz ultradźwiękowe systemy wykrywania przeszkód. Przyszłościowe rozwiązania w dziedzinie bezpieczeństwa, dedykowane są do wszelkiego rodzaju pojazdów użytkowych, które podczas manewrowania w utrudnionych warunkach mogą stanowić zagrożenie. Są to m. in.: autobusy, ciężarówki, śmieciarki, samochody dostawcze, dźwigi samojezdne, kombajny, pojazdy specjalne, itp.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

REKLAMA

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

REKLAMA

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

REKLAMA