REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

System Inteligentnego Zarządzania Flotą: oszczędność i bezpieczeństwo

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Flota Auto Biznes
FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.
System Inteligentnego Zarządzania Flotą: oszczędność i bezpieczeństwo
System Inteligentnego Zarządzania Flotą: oszczędność i bezpieczeństwo
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Podczas październikowej konferencji FlotyAutoBiznes premierę miał system IZF (Inteligentne Zarządzanie Flotą). Rozwiązanie to jest efektem kilkuletnich prac i testów systemu firmy Amervox. Jest ono dedykowane głównie importerom pojazdów, firmom leasingowym, ubezpieczycielom, użytkownikom flot i oczywiście kierowcom. Jego motyw przewodni to: oszczędność i bezpieczeństwo.

System składa się z siedmiu modułów funkcjonalnych. Dobierane są one zgodnie z zapotrzebowaniem użytkownika, a cały system w przyszłości zostanie rozbudowany o nowe moduły i funkcje.

REKLAMA

E-call (moduł 1)

Moduł e-call to w dosłownym tłumaczeniu europejski system szybkiego powiadamiania o wypadkach drogowych. Ma on na celu głównie zmniejszenie ich skutków. System umożliwi automatyczne lub ręczne wezwanie pomocy po zderzeniu, dzięki czujnikom zamontowanym w pojeździe. Czujnik zmierzy siłę uderzenia, a następnie wezwie odpowiednie służby ratunkowe wykorzystując komunikację poprzez sieć alarmowych telefonów 112. Dzięki temu uzyskamy szybką pomoc dla poszkodowanych, pełny zapis parametrów zdarzenia oraz niezbędne informacje dla Policji i ubezpieczycieli.

Ochrona (moduł 2)

Główną funkcją jest zabezpieczenie pojazdu przed włamaniem, uszkodzeniem i kradzieżą, a w razie naruszenia zasad przez osoby niepowołane, poinformowanie o tym fakcie właściciela. System może także zweryfikować uprawnienia do korzystania z auta, a nawet zablokować silnik w przypadku braku takich pozwoleń. Wskazany użytkownik w przypadku niepożądanych działań otrzymuje natychmiast tekstową wiadomość SMS, dzięki czemu może szybko zareagować na niechcianą sytuację. „Ochrona” optymalizuje również koszty ubezpieczycielom, którzy w rozrachunku zmniejszają wypłaty z tytułu kradzieży lub zdarzeń drogowych. Użytkownik ma natomiast ułatwione dochodzenie odszkodowawcze w przypadku uszkodzenia pojazdu.

Zobacz też: Car Fleet Management - dlaczego warto skorzystać z usługi CFM?

Kontrola techniki jazdy (moduł 3)

W zależności od rodzaju pojazdu, stopnia zaawansowania komputera pokładowego i zbieranych przez niego danych, możemy w łatwy sposób analizować i na bieżąco optymalizować dostarczane informacje. Są to m.in.: prędkość, obroty silnika, przyspieszanie, hamowanie, itp. Efektem analizy wymienionych parametrów jest np.: zmniejszenie zużycia paliwa, opon, hamulców, zawieszenia czy obniżenie kosztów utrzymania pojazdu. Dla kierującego analiza danych pozwoli w przyszłości na bardziej ekonomiczną jazdę, przez co pojazd będzie mniej „wyeksploatowany”. Z kolei firmy leasingowe będą mogły zaproponować zwiększoną wartość auta po okresie leasingowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zarządzanie flotą (moduł 4)

Moduł do zarządzania flotą Amertrax składa się z urządzeń telemetrycznych montowanych w aucie oraz interfejsu w postaci intuicyjnej aplikacji webowej do zarządzania danymi. Aplikacja pozwala na zebranie niezbędnych danych, pozwalających na późniejszą ich analizę. Są to np.: aktualna pozycja pojazdu, kierunek jazdy, ilość paliwa w zbiorniku czy obroty silnika. Użytkownik nie musi stale używać programu, niezbędne informacje mogą być przesyłane mailem lub smsem, umożliwiają to automatyczne powiadomienia. Program umożliwia bieżącą optymalizację kosztów generowanych przez flotę, dając jednocześnie większą kontrolę nad pracownikami. Analiza posiadanych danych pozwala zwiększyć wydajność pracy personelu. Ubezpieczyciele docenią również łatwość odzyskania pojazdu skradzionego.

Zobacz też: Co to jest faktoring i kiedy się go stosuje?

Mobileye (moduł 5)

Mobileye to zaawansowany system wspomagania kierowcy. Inteligentna technologia monitorowania działa jak „trzecie oko”, pomagając przy obserwowaniu drogi przed pojazdem. Głównym zadaniem tego rozwiązania jest identyfikacja potencjalnie niebezpiecznych sytuacji, a w przypadku zagrożenia audio-wizualne ostrzeżenie, które może zapobiec kolizji. System złożony jest z kamery i urządzeń śledzących zachowania na drodze. Umożliwia on m.in.: odczytywanie znaków poziomych i pionowych (zjechanie z pasa ruchu, rozpoznanie znaku ograniczenia prędkości), szacowanie odległości od pojazdu poprzedzającego, inteligentne sterowanie światłami drogowymi czy ostrzeganie przed kolizją z pieszym. Dodatkowa aplikacja na telefon komórkowy pozwala na dostęp do różnego rodzaju statystyk dotyczących liczby generowanych ostrzeżeń.

Parrot (moduł 6)

Bezpieczną komunikację głosową dla kierującego pojazdem zapewniają zestawy głośnomówiące. W IZF taką rolę pełni moduł Parrot. Pozwala on prowadzącemu pojazd rozmawiać przez telefon bez trzymania słuchawki przy uchu. Największą zaletą zestawów jest rozwiązanie „hands-free”, czyli pełne sterowanie głosowe. Dzięki temu kierujący może swoją uwagę w pełni skupić na prowadzeniu auta. Urządzenie jest kompatybilne ze wszystkimi aparatami wyposażonymi w Bluetooth. Możliwość podłączenia dwóch telefonów jednocześnie pozwala korzystać także z innych funkcji np. odtwarzania muzyki.

Zobacz też: Jakie korzyści daje karta paliwowa?

Brigade (moduł 7)

„Bezpieczeństwo nie kosztuje, bezpieczeństwo zawsze się opłaca” – pod takim hasłem brytyjska firma Brigade prezentuje systemy bezpiecznego manewrowania dla pojazdów użytkowych. Moduł Brigade obejmuje: alarmy cofania, kamery kontrolujące obszar dookoła pojazdu (360 stopni), monitory i rejestratory oraz ultradźwiękowe systemy wykrywania przeszkód. Przyszłościowe rozwiązania w dziedzinie bezpieczeństwa, dedykowane są do wszelkiego rodzaju pojazdów użytkowych, które podczas manewrowania w utrudnionych warunkach mogą stanowić zagrożenie. Są to m. in.: autobusy, ciężarówki, śmieciarki, samochody dostawcze, dźwigi samojezdne, kombajny, pojazdy specjalne, itp.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA