Jak dealerzy dbają o flotowców?
REKLAMA
REKLAMA
Wyspecjalizowane placówki świadczą usługi dla przedsiębiorstw
Program Auto Team Fleet dedykowany jest do obsługi posprzedażnej klientów flotowych Volkswagen w Polsce. - Z roku na rok wprowadzamy nowe rozwiązania. Celem programu jest zapewnienie klientom flotowym Volkswagena kompleksowej obsługi flotowej przy zachowaniu wysokich standardów jakości. Dealerzy poprzez dedykowane rozwiązania informatyczne mają bezpośredni dostęp do wszystkich informacji pozwalających na kompleksową obsługę posprzedażną zgodnie z ustalonymi standardami i warunkami – tłumaczy Tomasz Tonder z działu PR Volkswagen Group.
REKLAMA
Zobacz też: Car Fleet Management - dlaczego warto skorzystać z usługi CFM?
Rozwinąć autoryzację
REKLAMA
Klienci korzystający z programu Volkswagena mogą liczyć między innymi na ujednolicone regionalne stawki za roboczogodzinę, sieciowy i jednorodny rabat na usługi serwisowe, części zamienne i materiały eksploatacyjne, przyjęcie na serwis w trybie preferencyjnym, bezgotówkowy system rozliczeń. Oprócz tego nabywcy korzystają z raportów z wykonanych usług serwisowych, samochodów zastępczych, czy usługi door to door. - W najbliższym czasie planujemy rozwinięcie formy autoryzacji usług serwisowych. Chcemy ją w pełni zautomatyzować i w możliwie najszerszym aspekcie zminimalizować przekazywanie informacji o zakresie i koszcie usługi drogą telefoniczną i mailową – dodaje T. Tonder.
Jego zdaniem trudno wskazać wiodących dealerów flotowych VW. - Program realizowany jest przez partnerów spełniających wymagane standardy. Obecnie obsługujemy w nim ponad 9600 Volkswagenów użytkowanych przez klientów flotowych – podsumowuje T. Tonder.
Wszyscy dla flot
Serwisowy Program Flotowy Mitsubishi działa od sierpnia 2011 roku. – Zdaniem naszych klientów udział w programie przynosi im korzyści i ułatwia codzienne zarządzanie autami. Obecnie nie planujemy żadnych zmian, gdyż potwierdziło się przekonanie, że udział wszystkich dealerów w serwisowym programie przeznaczonym dla flot jest najlepszym rozwiązaniem. Każdy z nich spełnia stawiane wymagania. Jednak pośród partnerów podpisujących umowy z klientami jednoznacznie mogę wskazać na Japan Motors Warszawa, jako na firmę najbardziej aktywną i zaangażowaną w program – mówi Kinga Lisowska, menedżer ds. Public Relations w Mitsubishi.
Zobacz też: Co to jest faktoring i kiedy się go stosuje?
Wyzwanie dla koncesjonariusza
REKLAMA
Program flotowy w Renault nosi nazwę Renault Pro + i obejmuje koncesjonariuszy wyspecjalizowanych w obsłudze firm i klientów flotowych. - Aktualnie sieć skupia 16 punktów - 14 koncesjonariuszy i dwie ich filie. 13 z nich reprezentuje także markę Dacia, jedynie firma Carrara z Lublina odpowiada tylko za Renault. Ponad 60 procent tegorocznych wydań nowych samochodów osobowych i dostawczych zostało zrealizowanych właśnie przez partnerów z Pro+. Wynik ten pokrywa się mniej więcej z udziałem sprzedaży flotowej w całkowitej sprzedaży Renault w Polsce. Wyniki te nie stanowią zresztą niespodzianki - Renault Pro+ to zwykle duże i silne firmy, ulokowane na najbardziej znaczących i największych lokalnych rynkach, w dużych miastach. Spełniają szereg wyspecjalizowanych standardów obsługi klientów flotowych i firmowych – mówi Grzegorz Paszta, attache prasowy Renault Polska.
Renault Pro+ nie jest projektem zamkniętym. - Możliwy jest dalszy jej rozwój na polskim rynku, lecz wejście do tej sieci stanowi duże wyzwanie dla koncesjonariusza – także pod względem organizacyjnym i finansowym. Wiąże się bowiem z koniecznością spełnienia wielu standardów dotyczących procesu sprzedaży i serwisu, które nie występują w przypadku „zwykłej” koncesji – dodaje G. Paszta.
Zobacz też: Jakie korzyści daje karta paliwowa?
Dwie grupy Peugeota
Dealerzy flotowi Peugeota są podzieleni na dwie grupy: F+ i F. Różnią się one między sobą m.in. wymogami dotyczącymi ekspozycji samochodów, liczby osób obsługujących klientów flotowych (F+ ma wyższe wymogi). Pracownicy wyspecjalizowanych placówek zwracają szczególną uwagę na zbadanie potrzeb klienta, który oczekuje produktu skrojonego na miarę, idealnie wpisującego się w jego, często bardzo specyficzne, potrzeby. Przekłada się to na szeroką ofertę samochodów z adaptacjami.
- Nie planujemy rewolucji w sieci Peugeot Professional F+ i F. Dążymy do ciągłego poprawiania standardów Peugeot Professional, a także rozwoju tej sieci. Dlatego liczymy na nieznaczny wzrost liczby dealerów F+ oraz utrzymanie liczby dealerów z grupy F poprzez dodanie kilku dealerów nieuczestniczących wcześniej w programie, a czynnie sprzedających samochody do firm. W pierwszym półroczu 2012 roku najwięcej adaptowanych samochodów wydał oddział Peugeot Polska Warszawa - 89 adaptowanych aut, na drugim miejscu w tej klasyfikacji był Nordyński - 48 pojazdów. Klienci oczekują konkretnych propozycji w konfiguracji samochodów użytkowych, które poprawią funkcjonowanie ich biznesów – komentuje Dorota Pajączkowska PR Manager Peugeot Polska
Zobacz też: Jak analizować umowę leasingu?
Klienci w Warszawie
- Z aktualnego działania sieci dealerskiej jesteśmy zadowoleni. Planujemy jednak otwarcie nowych punktów sprzedaży i serwisu. Nasza polityka flotowa jest dostępna jednakowo dla wszystkich autoryzowanych dealerów Volvo. Importer ich wspiera, ale nie decyduje kto ma realizować dany kontrakt. Największy udział w sprzedaży samochodów flotowych posiadają nasi warszawscy partnerzy. Wpływa na to umiejscowienie w stolicy wielu naszych klientów. Zdarzają się również kontrakty wychodzące bezpośrednio od polskiej centrali Volvo. Są to zazwyczaj umowy międzynarodowe VCC, czy współpraca z firmami typu rent-a-car lub CFM. W takich przypadkach sprawdzamy w naszym systemie, który z dealerów w ostatnim czasie realizował kontrakty z danymi kontrahentami, jak one się zakończyły i dopiero wtedy decydujemy o przekazaniu do realizacji nowej umowy. Jeśli takowego kontaktu z naszą siecią nie było, przekazujemy kontrakt do dealera zlokalizowanego najbliżej nowego nabywcy – mówi Norbert Pantoł, Network Development Director w Volvo Auto Polska.
Zobacz też: Optymalizacja trasy, a czas dojazdu do celu
Specjalny serwis
– Wszyscy dealerzy Audi mogą brać udział w programie sprzedaży dla klientów flotowych.
Choć oczywiście nie wszyscy są w równym stopniu aktywni, co związane jest przede wszystkim z charakterem rynku, na którym działają. Cały czas rozwijamy program sprzedaży flotowej. Wkrótce uruchomimy np. specjalny serwis internetowy, który pomoże nam bezpośrednio komunikować się z nabywcami firmowymi. W tym roku wprowadziliśmy do oferty Audi Extensive - ofertę pakietów serwisowych chroniących przed kosztami nieprzewidzianych napraw po upływie fabrycznej gwarancji. Produkt ten sygnowany przez Audi AG, może obowiązywać od 3 lat/30 000 km, do 5 lat/150 000 km – mówi Leszek Kempiński z działu PR Volkswagen Group Polska.
- Rynek samochodowy w Polsce jest tak ustrukturyzowany, że największe miasta w Polsce generują największą sprzedaż. Dlatego dealerzy z Warszawy, Poznania, Wrocławia, Trójmiasta, Krakowa, Łodzi i Śląska zaliczani są do najbardziej dynamicznych. Ze względu na swój zasięg działania, zasoby ludzkie i środki kapitałowe, istotne miejsce w sprzedaży do firm zajmują grupy dealerskie. Importer nie sprzedaje samochodów klientom flotowym, a nabywca podejmując kontakt z importerem sam decyduje, u którego dealera/dealerów będzie dokonywał zakupu – dodaje L. Kempiński.
Zobacz też: Serwisowanie opon w pojazdach służbowych
Sprzedaż bez zakłóceń
Obecnie w Polsce działa prawie 90 autoryzowanych dealerów Škody, z którymi Volkswagen Group Polska działa na zasadzie partnerstwa. Gdy klient zgłasza się do dostawcy samochodów bezpośrednio i chce rozwijać z nim współpracę, do finalizacji transakcji wybierany jest dealer zgodny z preferencjami nabywcy. Bardzo często Škoda nie ogranicza się do jednego partnera, bo duże firmy wymagają, aby samochody wydawać tam, gdzie pracują ich handlowcy. Wtedy importer pełni rolę koordynatora i dba, by proces sprzedaży odbywał się bez zakłóceń.
To czy dany autoryzowany zakład dealerski Škody prowadzi działalność w większym stopniu opartą o klientów flotowych, zależy od wielu czynników. Przede wszystkim jest to zawsze jego własna decyzja biznesowa, ukierunkowująca politykę sprzedaży. Znaczenie mają możliwości finansowe i płynność realizacji dużych kontraktów flotowych, dobry i sprawnie działający serwis czy duża liczba aut zastępczych na czas naprawy. Sprzedaż flotowa stanowi około 60 procent ogólnej sprzedaży Škody w Polsce.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.