REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Flotę serwisować w ASO czy w warsztacie niezależnym? Cz. I

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Flota Auto Biznes
FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.
Mazda MX-5 serwis Fot. newspress
Mazda MX-5 serwis Fot. newspress

REKLAMA

REKLAMA

Na rynku usług motoryzacyjnych działa wiele wyspecjalizowanych, ale nie autoryzowanych warsztatów zajmujących się naprawami samochodów konkretnej marki. Jeszcze kilka lat temu korzystanie z tego typu warsztatów wzbudzało wątpliwości. Czy w dzisiejszej sytuacji rynkowej opłaca się serwisować flotę poza ASO?

Serwisowanie samochodu poza ASO, a utrata gwarancji

REKLAMA

REKLAMA

Firmy zazwyczaj rezygnują z powierzenia opieki nad flotą serwisowi niezależnemu w obawie przed utratą gwarancji. Owszem ASO może odmówić wykonania naprawy, gdy przegląd był wykonany w serwisie niezależnym, ale tylko w jednym przypadku - jeśli udowodni, że wcześniejsze serwisowanie w innej sieci było „niezgodne” z zasadami obsługi lub użyto „niewłaściwych” części zamiennych, które mogły przyczynić się do powstania awarii wymagającej naprawy gwarancyjnej. Nie spotkaliśmy się z taką sytuacją większość firm flotowych w Polsce, realizuje zdecydowaną większość napraw i przeglądów w... ASO – wyjaśnia Andrzej Sobczak, dyrektor operacyjny ALD Automotive Polska.

Zobacz też: System zarządzania bezpieczeństwem floty - do czego służy?

Warunki utraty gwarancji reguluje unijna dyrektywa GVO (ang. Block Exemption Regulation). Od 2010 roku obowiązują również nowe rozporządzenia dotyczące dystrybucji samochodów oraz serwisów na rynkach Unii Europejskiej.

REKLAMA

- Nowe prawo nie zmienia systemu stosowania przez ASO części zamiennych porównywalnej jakości. Nadal jedynymi operacjami, w których wolno stosować tylko części oryginalne pochodzące od producenta, są naprawy gwarancyjne i akcje serwisowe. W pozostałych przypadkach można używać części z odpowiednim oświadczeniem ich producenta o ich porównywalnej z oryginałem jakości lub części oryginalnych, ale bez loga producenta samochodów – wyjaśnia Marek Konieczny DCG Dealer Consulting.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Korzystasz z auta firmowego? Sprawdź czego nie lubią pracodawcy

Gdzie serwisują CFM-y?

CFM-y zazwyczaj korzystają z autoryzowanych serwisów. Do niezależnych kierowane są najczęściej pojazdy po gwarancji lub w sytuacji, gdy usunięcie uszkodzenia jest możliwe tylko poprzez wymianę dużego podzespołu, co niestety w ASO kosztuje krocie.

- Z zasady firmy CFM oferują swoje usługi serwisowe w oparciu o autoryzowane stacje obsługi. Wiąże się to z wyższymi kosztami, ale firmy flotowe i ich klienci mogą dzięki temu liczyć na większą kulturę techniczną, przyjazne dla klienta procedury obsługi, nieograniczoną dostępność do oryginalnych części oraz na aktualną wiedzę mechaników zdobytą w toku szkoleń organizowanych przez importerów. ASO dają również możliwość korzystania z pojazdów zastępczych, zarówno w ramach polityki gwarancyjnej producenta, jak i standardów serwisowych, które często zapewniają auto na czas naprawy – dodaje Andrzej Sobczak.

Zobacz też: Flotę serwisować w ASO czy w warsztacie niezależnym? Cz. II

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA