REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kurorty narciarskie: Słowacja

Subskrybuj nas na Youtube
Narty na Słowacji to atrakcyjna oferta dla kogoś, kto nie ma czasu, ochoty, lub funduszy, by jeździć w dość odległe Alpy.
Narty na Słowacji to atrakcyjna oferta dla kogoś, kto nie ma czasu, ochoty, lub funduszy, by jeździć w dość odległe Alpy.

REKLAMA

REKLAMA

Ośrodki narciarskie na Słowacji stają się coraz bardziej popularne i prześcigają się w zdobywaniu narciarzy. Ich atrakcyjność wśród Polaków polega przede wszystkim na bliskim położeniu i nie wygórowanych cenach. Dlatego Ci, których nie stać na wyjazd w Alpy mogą skorzystać z nowoczesnej infrastruktury narciarskiej u naszych południowych sąsiadów.

O tym, co warto wiedzieć przed przekroczeniem granicy przeczytasz tutaj:

REKLAMA

Zobacz też: Samochodem na narty: Słowacja

Čertovica

Popularny, choć niewielki ośrodek narciarski, położony w Niskich Tatrach, na północnych zboczach Čertovej svadby (1463 m n.p.m.). Čertovica oferuje przede wszystkim trudne i średnio-trudne trasy, ale każdy może się odnaleźć na stokach w tej okolicy. Ze względu na trasy usytuowane na północnych zboczach, pokrywa śnieżna utrzymuje się długo i wydłuża sezon trwający od października, do końca kwietnia. Kiedy zabraknie śniegu, najczęściej uczęszczane trasy mogą być sztucznie dośnieżane. Kurort oferuje ok. 7 km tras, 6 wyciągów, co nie stanowi zawrotnej liczby, ale położenie na trasie między Liptowem i Spiszem, czyni go atrakcyjnym. Oprócz nart można tu zwyczajnie pospacerować, uprawiać snowboard, a także taternictwo. Ciekawa, ludowa architektura w pobliskich wioskach Niżna Boca i Wyżna Boca jest warta zobaczenia.

Donovaly

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowoczesny ośrodek położony w pasmach Wielka Fatra i Niskie Tatry, niedaleko Bańskiej Bystrzycy. Zapewnia aktywny wypoczynek turystom w ciągu całego roku. Piękno przyrody oraz źródła termalne pozwalają na prawdziwy wypoczynek wśród górskich krajobrazów. Położony na głównej trasie z Rużomberka do Bańskiej Bystrzycy teren narciarski należy do najlepiej zorganizowanych i dynamicznie rozwijających się kurortów na Słowacji. Doświadczeni i początkujący narciarze odnajdą się na zróżnicowanych trasach zjazdowych, biegowych i slalomowych, liczących łącznie 11 km i skorzystają z 16 wyciągów. Większa część może być w razie potrzeby sztucznie dośnieżona, a wieczorami oświetlona. Dla snowboardzistów przygotowano bogaty w przeszkody snowpark, będący najstarszym tego typu obiektem w całej Słowacji. Zakwaterowanie możliwe w kwaterach prywatnych, ale przede wszystkim w hotelach, nie oferujących tanich pokoi, ale stawiających na wysoki standard. O zaplecze techniczne dbają wypożyczalnie sprzętu i szkółki narciarskie, a atrakcji dostarczają zajęcia po nartach. Należą do nich m.in. paralotniarstwo zimowe, wyścigi psich zaprzęgów oraz zjazdy pontonem. W kurorcie jest także tor saneczkowy, lodowisko oraz teren bajkowy świat – Habakuk. Poza tym warto odwiedzić dwa pobliskie miasta Rużomberk (z zachwycającą starówką) i Bańską Bystrzycę (z licznymi zabytkami). A po szaleństwach na stoku odprężyć się w pubie lub podczas imprezy na świeżym powietrzu. W sezonie 2011/2012 otwarty zostanie największy dziecięcy FUN PARK w Europie Środkowej. Rozbudowany i unowocześniony teren oferuje dzieciom 7 ski-passów, karuzele, tereny do nauki jazdy na nartach i zabawy w śniegu. Czas dzieciom będą animowały maskotki.

Zobacz też: Co warto mieć w aucie jadąc na narty?

Jasná – Chopok

Położony w centrum Słowacji kurort, oferujący gościom doskonałe warunki do uprawiania sportu. Świetne, naturalne warunki śniegowe i ukształtowanie terenu umożliwiły szybki rozwój ośrodka, który dysponuje obecnie ponad 30 km tras (w większości oświetlonych), od bardzo łatwych przeznaczonych dla rozpoczynających swoją przygodę z narciarstwem, kończąc na wymagających zawodowcach. Dośnieżanie tras wspomaga naturę w utrzymaniu sezonu od początku grudnia do końca kwietnia. Północne i południowe stoki różnią się poziomem trudności i oczywiście nasłonecznieniem. Zróżnicowanie to stanowi jednak zdecydowany plus tego terenu. Na południowym zboczu Chopoka przygotowano trasy do zjazdów freeridowych, a w Otupnym snowpark do akrobacji narciarskich. W okolicy znajduje się także duży, (do otwarcia parku w Donovaly największy) park zimowych zabaw dla najmłodszych narciarzy. Mają oni tu zapewnioną świetną zabawę połączoną z nauką. Poza nartami warto spróbować innych aktywności. W ofercie znajdują się: paragliding, skifox, snowscooter, snowbike i kitewing. Poza tym na narciarzy czeka też park linowy i miejsce do paintballu. Baseny termalne w miejscowościach Basenowa i Tatralandia dbają o dobre samopoczucie, a park rozrywki dla dzieci i dorosłych Tatralandia (oddalony 20 min. jazdy autem od ośrodka) zapewnia odpowiednią dawkę adrenaliny i dobrej zabawy dla całej rodziny. Wypożyczalnie dysponują nowoczesną i szeroką ofertą sprzętu narciarskiego do snowboardu, nart freeride i freestyle. Restauracje i puby na stokach dbają o dobry nastrój turystów. Do dyspozycji narciarzy przygotowano rozległe tereny do parkowania.

Makov

Kameralny ośrodek na północy kraju, na terenie parku krajobrazowego Kysuce. Szczególnie  popularny wśród rodzin z dziećmi. Dysponuje sześcioma szerokimi trasami o średnim i niskim stopniu trudności, o długości ponad 6 km, z czego tylko 1/6 jest oświetlona i umożliwia wieczorną jazdę. Wyciągi i restauracje znajdują się blisko stoków. Do dyspozycji gości jest wypożyczalnia nart, a na dzieci czeka SKI FUN park z atrakcjami i teren do nauki jazdy na nartach. W pobliżu znajduje się także lodowisko.

Zobacz też: Kurorty narciarskie: Czechy

Zuberec

Położony u stóp szczytu Brestowá (1902 m n.p.m.) ośrodek w Tatrach Zachodnich. Dzieli się na trzy tereny narciarskie: Janovky, Spálená – Zverovka i Milotin. Janovky obejmuje ścisłe centrum i posiada przede wszystkim łatwe, szerokie stoki, z trzema wyciągami, dzięki czemu cieszy się popularnością wśród rodzin z dziećmi i początkujących użytkowników nart. Spálená – Zverovka i Milotin to bardzo urozmaicone tereny pod względem trudności, zapraszające przekrojowo każdego narciarza, niezależnie od jego umiejętności. Najdłuższe trasy znajdują się jednak na obszarze Janovky, a łącznie liczą ok. 8 km. Część z nich jest oświetlona i może być sztucznie naśnieżana. Narciarze biegowi znajdą dla siebie kilka kilometrów tras. Na dzieci i początkujących czekają instruktorzy ze szkółki narciarskiej i snowboardowej. Po szusowaniu na stoku warto odwiedzić Muzeum Wsi Orawskiej w Brestová, zaliczanego do najładniejszych muzeów architektury ludowej z Europie, AquaPark Tatralandia (odległy o ok. 30 km) oraz baseny termalne w miejscowości Bešeňova i zamek orawski(ok. 30 km). Ciekawym punktem na trasie zwiedzania są również Jaskinie Demianowskie, położone ok. 40 km od Zuberca. Często odbywają się w okolicy ciekawe i kolorowe festiwale folklorystyczne. Sezon narciarski trwa tu od połowy listopada do końca kwietnia. Ze względu na to, że Zuberec leży ok. 30 km od polskiej granicy, jest popularny wśród Polaków.

Wielka Racza

Znany od dawna i lubiany  przez międzynarodowych turystów ośrodek narciarki w Beskidzie Żywieckim. Często odwiedzany przez Polaków z związku z bliskim położeniem i nowoczesnością. Łączna długość tras zjazdowych, (które mogą zostać sztucznie nasnieżone) jakimi ośrodek dysponuje, wynosi ok. 14 km. Nie brakuje też terenów do uprawiania snowboardu i narciarstwa biegowego (ok. 10 km). Ciekawe położenie i piękne widoki, a także szeroka baza noclegowa i zróżnicowane, niekiedy wymagające trasy, przyciągają miłośników szaleństw na stokach. Północno-zachodnie stoki chronią przed wiatrem, trasy i snowpark czekają na entuzjastów freestyle, a szkółki i wypożyczalnie zapewniają niezbędne usługi. Atrakcją jest funpark oraz tor saneczkowy i bobsleje, lodowisko, ski-alpinistyka i wiele innych. O najmłodszych zadbają instruktorzy ze szkółki, na bezpiecznym wyciągu i specjalnej trasie zjazdowej. Jednym z mankamentów kurortu jest spory tłok w szczycie sezonu.

Zobacz też: Samochodem na narty: Włochy

Orava Snow

Najzimniejszy słowacki ośrodek na polsko-słowackim pograniczu, leżący w dolinie Oravskiej Lesnej. Sezon narciarski trwa tu od października do połowy maja, bo śnieg jest częstym i mile widzianym gościem w tym rejonie. Szerokie, różnorodne i dobrze utrzymane stoki pozwalają na szaleństwa na niezatłoczonych trasach i doskonalenie swoich umiejętności w komfortowych warunkach i ćwiczenia akrobacji na terenie snowparku. Atrakcyjne miejsce dla rodzin z dziećmi, pozwalające także na obserwację piękna przyrody, również z dostępnych punktów widokowych. Poza tym można wybrać się na przejażdżkę psim zaprzęgiem lub saniami, albo pojeździć na łyżwach. O początkujących i dzieci dbają instruktorzy, a wypożyczalnie zapewniają zaopatrzenie w sprzęt.

Jasenska Dolina

Całoroczny ośrodek rekreacyjny, położony w paśmie Wielkiej Fatry. Składa się ze stacji: Kašová i Lehota. W dolinie raj dla siebie znajdą przede wszystkim początkujący i mniej zaawansowani narciarze, dłuższe i trudniejsze trasy można znaleźć w Lehocie. Na dośnieżanych, oświetlonych trasach można szusować bez przeszkód i specjalnych tłoków, do końca marca. Nie zapomniano o stokach dla snowboardzistów i tras dla biegaczy (ok.. 8 km). Bezpłatne parkingi, łatwy dojazd i ciekawa okolica, decydują o coraz większej atrakcyjności centrum na mapie zimowych ośrodków narciarskich na Słowacji. Kurort umożliwia też spróbowanie swoich sił w snowtubingu i łyżwiarstwie.

Zobacz też: Jak przewieźć narty samochodem?

Ždiar - Strednica

Wioska we wschodniej części Tatr Wysokich, leżąca 10 km od przejścia granicznego w łysej Polanie. Teren o dobrych warunkach narciarskich, polecany dla rodzin z dziećmi i niezwykle popularny wśród Polaków. Mogą oni bez problemu nocować po polskiej stronie i dojechać pod sam stok, by rozpocząć jazdę. Ze względu na przewagę łatwych tras idealny na naukę jazdy na nartach. Dla fanów nart biegowych przygotowano długie, urozmaicone odcinki, a miłośnicy zwiedzania mogą podziwiać architekturę ludową w okolicy czy spojrzeć na Tatry Bielskie z tarasu widokowego. Dla aktywnych dostępny jest tor saneczkowy, tor tubingowy, paralotnie oraz możliwość uprawiania snowraftingu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA