REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kurorty narciarskie: Słowacja

Narty na Słowacji to atrakcyjna oferta dla kogoś, kto nie ma czasu, ochoty, lub funduszy, by jeździć w dość odległe Alpy.
Narty na Słowacji to atrakcyjna oferta dla kogoś, kto nie ma czasu, ochoty, lub funduszy, by jeździć w dość odległe Alpy.

REKLAMA

REKLAMA

Ośrodki narciarskie na Słowacji stają się coraz bardziej popularne i prześcigają się w zdobywaniu narciarzy. Ich atrakcyjność wśród Polaków polega przede wszystkim na bliskim położeniu i nie wygórowanych cenach. Dlatego Ci, których nie stać na wyjazd w Alpy mogą skorzystać z nowoczesnej infrastruktury narciarskiej u naszych południowych sąsiadów.

O tym, co warto wiedzieć przed przekroczeniem granicy przeczytasz tutaj:

REKLAMA

Zobacz też: Samochodem na narty: Słowacja

Čertovica

Popularny, choć niewielki ośrodek narciarski, położony w Niskich Tatrach, na północnych zboczach Čertovej svadby (1463 m n.p.m.). Čertovica oferuje przede wszystkim trudne i średnio-trudne trasy, ale każdy może się odnaleźć na stokach w tej okolicy. Ze względu na trasy usytuowane na północnych zboczach, pokrywa śnieżna utrzymuje się długo i wydłuża sezon trwający od października, do końca kwietnia. Kiedy zabraknie śniegu, najczęściej uczęszczane trasy mogą być sztucznie dośnieżane. Kurort oferuje ok. 7 km tras, 6 wyciągów, co nie stanowi zawrotnej liczby, ale położenie na trasie między Liptowem i Spiszem, czyni go atrakcyjnym. Oprócz nart można tu zwyczajnie pospacerować, uprawiać snowboard, a także taternictwo. Ciekawa, ludowa architektura w pobliskich wioskach Niżna Boca i Wyżna Boca jest warta zobaczenia.

Donovaly

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowoczesny ośrodek położony w pasmach Wielka Fatra i Niskie Tatry, niedaleko Bańskiej Bystrzycy. Zapewnia aktywny wypoczynek turystom w ciągu całego roku. Piękno przyrody oraz źródła termalne pozwalają na prawdziwy wypoczynek wśród górskich krajobrazów. Położony na głównej trasie z Rużomberka do Bańskiej Bystrzycy teren narciarski należy do najlepiej zorganizowanych i dynamicznie rozwijających się kurortów na Słowacji. Doświadczeni i początkujący narciarze odnajdą się na zróżnicowanych trasach zjazdowych, biegowych i slalomowych, liczących łącznie 11 km i skorzystają z 16 wyciągów. Większa część może być w razie potrzeby sztucznie dośnieżona, a wieczorami oświetlona. Dla snowboardzistów przygotowano bogaty w przeszkody snowpark, będący najstarszym tego typu obiektem w całej Słowacji. Zakwaterowanie możliwe w kwaterach prywatnych, ale przede wszystkim w hotelach, nie oferujących tanich pokoi, ale stawiających na wysoki standard. O zaplecze techniczne dbają wypożyczalnie sprzętu i szkółki narciarskie, a atrakcji dostarczają zajęcia po nartach. Należą do nich m.in. paralotniarstwo zimowe, wyścigi psich zaprzęgów oraz zjazdy pontonem. W kurorcie jest także tor saneczkowy, lodowisko oraz teren bajkowy świat – Habakuk. Poza tym warto odwiedzić dwa pobliskie miasta Rużomberk (z zachwycającą starówką) i Bańską Bystrzycę (z licznymi zabytkami). A po szaleństwach na stoku odprężyć się w pubie lub podczas imprezy na świeżym powietrzu. W sezonie 2011/2012 otwarty zostanie największy dziecięcy FUN PARK w Europie Środkowej. Rozbudowany i unowocześniony teren oferuje dzieciom 7 ski-passów, karuzele, tereny do nauki jazdy na nartach i zabawy w śniegu. Czas dzieciom będą animowały maskotki.

Zobacz też: Co warto mieć w aucie jadąc na narty?

Jasná – Chopok

Położony w centrum Słowacji kurort, oferujący gościom doskonałe warunki do uprawiania sportu. Świetne, naturalne warunki śniegowe i ukształtowanie terenu umożliwiły szybki rozwój ośrodka, który dysponuje obecnie ponad 30 km tras (w większości oświetlonych), od bardzo łatwych przeznaczonych dla rozpoczynających swoją przygodę z narciarstwem, kończąc na wymagających zawodowcach. Dośnieżanie tras wspomaga naturę w utrzymaniu sezonu od początku grudnia do końca kwietnia. Północne i południowe stoki różnią się poziomem trudności i oczywiście nasłonecznieniem. Zróżnicowanie to stanowi jednak zdecydowany plus tego terenu. Na południowym zboczu Chopoka przygotowano trasy do zjazdów freeridowych, a w Otupnym snowpark do akrobacji narciarskich. W okolicy znajduje się także duży, (do otwarcia parku w Donovaly największy) park zimowych zabaw dla najmłodszych narciarzy. Mają oni tu zapewnioną świetną zabawę połączoną z nauką. Poza nartami warto spróbować innych aktywności. W ofercie znajdują się: paragliding, skifox, snowscooter, snowbike i kitewing. Poza tym na narciarzy czeka też park linowy i miejsce do paintballu. Baseny termalne w miejscowościach Basenowa i Tatralandia dbają o dobre samopoczucie, a park rozrywki dla dzieci i dorosłych Tatralandia (oddalony 20 min. jazdy autem od ośrodka) zapewnia odpowiednią dawkę adrenaliny i dobrej zabawy dla całej rodziny. Wypożyczalnie dysponują nowoczesną i szeroką ofertą sprzętu narciarskiego do snowboardu, nart freeride i freestyle. Restauracje i puby na stokach dbają o dobry nastrój turystów. Do dyspozycji narciarzy przygotowano rozległe tereny do parkowania.

Makov

Kameralny ośrodek na północy kraju, na terenie parku krajobrazowego Kysuce. Szczególnie  popularny wśród rodzin z dziećmi. Dysponuje sześcioma szerokimi trasami o średnim i niskim stopniu trudności, o długości ponad 6 km, z czego tylko 1/6 jest oświetlona i umożliwia wieczorną jazdę. Wyciągi i restauracje znajdują się blisko stoków. Do dyspozycji gości jest wypożyczalnia nart, a na dzieci czeka SKI FUN park z atrakcjami i teren do nauki jazdy na nartach. W pobliżu znajduje się także lodowisko.

Zobacz też: Kurorty narciarskie: Czechy

Zuberec

Położony u stóp szczytu Brestowá (1902 m n.p.m.) ośrodek w Tatrach Zachodnich. Dzieli się na trzy tereny narciarskie: Janovky, Spálená – Zverovka i Milotin. Janovky obejmuje ścisłe centrum i posiada przede wszystkim łatwe, szerokie stoki, z trzema wyciągami, dzięki czemu cieszy się popularnością wśród rodzin z dziećmi i początkujących użytkowników nart. Spálená – Zverovka i Milotin to bardzo urozmaicone tereny pod względem trudności, zapraszające przekrojowo każdego narciarza, niezależnie od jego umiejętności. Najdłuższe trasy znajdują się jednak na obszarze Janovky, a łącznie liczą ok. 8 km. Część z nich jest oświetlona i może być sztucznie naśnieżana. Narciarze biegowi znajdą dla siebie kilka kilometrów tras. Na dzieci i początkujących czekają instruktorzy ze szkółki narciarskiej i snowboardowej. Po szusowaniu na stoku warto odwiedzić Muzeum Wsi Orawskiej w Brestová, zaliczanego do najładniejszych muzeów architektury ludowej z Europie, AquaPark Tatralandia (odległy o ok. 30 km) oraz baseny termalne w miejscowości Bešeňova i zamek orawski(ok. 30 km). Ciekawym punktem na trasie zwiedzania są również Jaskinie Demianowskie, położone ok. 40 km od Zuberca. Często odbywają się w okolicy ciekawe i kolorowe festiwale folklorystyczne. Sezon narciarski trwa tu od połowy listopada do końca kwietnia. Ze względu na to, że Zuberec leży ok. 30 km od polskiej granicy, jest popularny wśród Polaków.

Wielka Racza

Znany od dawna i lubiany  przez międzynarodowych turystów ośrodek narciarki w Beskidzie Żywieckim. Często odwiedzany przez Polaków z związku z bliskim położeniem i nowoczesnością. Łączna długość tras zjazdowych, (które mogą zostać sztucznie nasnieżone) jakimi ośrodek dysponuje, wynosi ok. 14 km. Nie brakuje też terenów do uprawiania snowboardu i narciarstwa biegowego (ok. 10 km). Ciekawe położenie i piękne widoki, a także szeroka baza noclegowa i zróżnicowane, niekiedy wymagające trasy, przyciągają miłośników szaleństw na stokach. Północno-zachodnie stoki chronią przed wiatrem, trasy i snowpark czekają na entuzjastów freestyle, a szkółki i wypożyczalnie zapewniają niezbędne usługi. Atrakcją jest funpark oraz tor saneczkowy i bobsleje, lodowisko, ski-alpinistyka i wiele innych. O najmłodszych zadbają instruktorzy ze szkółki, na bezpiecznym wyciągu i specjalnej trasie zjazdowej. Jednym z mankamentów kurortu jest spory tłok w szczycie sezonu.

Zobacz też: Samochodem na narty: Włochy

Orava Snow

Najzimniejszy słowacki ośrodek na polsko-słowackim pograniczu, leżący w dolinie Oravskiej Lesnej. Sezon narciarski trwa tu od października do połowy maja, bo śnieg jest częstym i mile widzianym gościem w tym rejonie. Szerokie, różnorodne i dobrze utrzymane stoki pozwalają na szaleństwa na niezatłoczonych trasach i doskonalenie swoich umiejętności w komfortowych warunkach i ćwiczenia akrobacji na terenie snowparku. Atrakcyjne miejsce dla rodzin z dziećmi, pozwalające także na obserwację piękna przyrody, również z dostępnych punktów widokowych. Poza tym można wybrać się na przejażdżkę psim zaprzęgiem lub saniami, albo pojeździć na łyżwach. O początkujących i dzieci dbają instruktorzy, a wypożyczalnie zapewniają zaopatrzenie w sprzęt.

Jasenska Dolina

Całoroczny ośrodek rekreacyjny, położony w paśmie Wielkiej Fatry. Składa się ze stacji: Kašová i Lehota. W dolinie raj dla siebie znajdą przede wszystkim początkujący i mniej zaawansowani narciarze, dłuższe i trudniejsze trasy można znaleźć w Lehocie. Na dośnieżanych, oświetlonych trasach można szusować bez przeszkód i specjalnych tłoków, do końca marca. Nie zapomniano o stokach dla snowboardzistów i tras dla biegaczy (ok.. 8 km). Bezpłatne parkingi, łatwy dojazd i ciekawa okolica, decydują o coraz większej atrakcyjności centrum na mapie zimowych ośrodków narciarskich na Słowacji. Kurort umożliwia też spróbowanie swoich sił w snowtubingu i łyżwiarstwie.

Zobacz też: Jak przewieźć narty samochodem?

Ždiar - Strednica

Wioska we wschodniej części Tatr Wysokich, leżąca 10 km od przejścia granicznego w łysej Polanie. Teren o dobrych warunkach narciarskich, polecany dla rodzin z dziećmi i niezwykle popularny wśród Polaków. Mogą oni bez problemu nocować po polskiej stronie i dojechać pod sam stok, by rozpocząć jazdę. Ze względu na przewagę łatwych tras idealny na naukę jazdy na nartach. Dla fanów nart biegowych przygotowano długie, urozmaicone odcinki, a miłośnicy zwiedzania mogą podziwiać architekturę ludową w okolicy czy spojrzeć na Tatry Bielskie z tarasu widokowego. Dla aktywnych dostępny jest tor saneczkowy, tor tubingowy, paralotnie oraz możliwość uprawiania snowraftingu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA