REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kurorty narciarskie: Austria

Izabela Miernikiewicz
Austria jest jednym z najpopularniejszych krajów na świecie, jeśli chodzi o wybór miejsca na narty.
Austria jest jednym z najpopularniejszych krajów na świecie, jeśli chodzi o wybór miejsca na narty.

REKLAMA

REKLAMA

Austriackie tereny górskie to raj dla miłośników jazdy na nartach. Kraj jest nastawiony na zimową turystykę górską i dobrze przygotowany do obsługi turystów. Austria przyciąga ze względu na bliskie położenie, ogromną bazę noclegową i atrakcyjne tereny narciarskie.

Przed wyjazdem na narty do Austrii warto przeczytać nasz poradnik:

REKLAMA

Zobacz też: Samochodem na narty: Austria

Zillertal Arena

Największy, liczący 165 km tras ośrodek w rejonie Zillertal. Zillertal Arena stanowi połączenie ośrodków: Zell, Gerlos, Gerlosplatte, Koenigsleiten. Jest najbardziej zróżnicowanym pod względem tras i malowniczo atrakcyjnym ośrodkiem w okolicy. Trasy mogą być sztucznie dośnieżane, by zapewnić jak najlepsze warunki. Nie zapomniano o początkujących narciarzach i snowboardzistach, dla których przygotowano szkółki i łatwiejsze trasy. Do dyspozycji są również dwa tory saneczkowe: Arena Coaster oraz nocny tor saneczkowy Gerlosstein, a turyści mogą liczyć na korzystanie z usług bezpłatnego Skubisa. Sezon narciarski rozpoczyna się tutaj w pierwszych dniach grudnia i kończy w kwietniu.

Zobacz też: Dla kogo jest paszport tymczasowy i jak go uzyskać?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ischgl

W kurorcie, leżącym w dolinie Pauznan o śnieg nie musimy się martwić w zasadzie przez cały sezon . Atutem jest przede wszystkim szeroka oferta tras o różnorodnym stopniu trudności i połączenie ze szwajcarską stroną oraz położenie wysoko nad poziomem morza. W sercu sezonu ośrodek jest dość oblegany, ale świadczy to jedynie o jego atrakcyjności. Niestety na zakwaterowanie w okresie sezonu mogą pozwolić sobie jedynie zamożni narciarze. Przeważają trasy dla średniozaawansowanych, co nie znaczy, że innych brakuje. Miłośnicy snowboardu i narciarstwa biegowego też nie mogą narzekać na zbyt małą liczbę tras. Ośrodek ma dobrze rozwinięte zaplecze apres-ski.

Zobacz też: Samochodem na narty: Szwajcaria

Zell am See – Schmittenhöhe

Kurort położony nad jeziorem Zeller, w regionie Ziemii Salzburskiej .Ośrodek bardzo chętnie odwiedzany przez Polaków. Należy wraz z Kaprun do terenu Europa Sportregion, oferującego możliwość uprawiania wielu dyscyplin sportu. Na narciarzy, mniej i bardziej doświadczonych czeka ponad 200 km tras, w sezonie trwającym od grudnia do kwietnia. Oprócz tego ośrodek umożliwia również latanie zimą - amatorzy paraglidingu znajdą tu coś dla siebie. Można też wybrać się w powietrze z trenerem, asekurującym cały lot, by czuć się bezpiecznie. Trasy saneczkowe i jazda na łyżwach po zamarzniętym jeziorze to standard oferowany przez kurort.

Zobacz też: Jakie przepisy drogowe obowiązują na terenie Unii Europejskiej?

Saalbach Hinterglemm Leogang

Jeden z ładniejszych kurortów narciarskich w Ziemi Salzburskiej. Bezgraniczne szaleństwa na trasach liczących ponad 200 km, przejazdy nowoczesnymi wyciągami i przyjazna atmosfera to w skrócie wszystko co powinien wiedzieć narciarz o regionie. Ośrodek jest otoczony tunelem, a wewnątrz istnieje strefa wyłączona z ruchu samochodowego, narciarze mają możliwość korzystania z wyciągów zabierających ich prosto z centrum. Jeśli pogoda nie dopisze i śniegu będzie zbyt mało, ośrodek zapewnia dośnieżanie stoków. Południowe stoki są przeznaczone przede wszystkim dla początkujących i rodzin z dziećmi. Cechują się łagodnością, nie brakuje jednak tras dla potrzebujących dużej dawki emocji. Istnieje również możliwość uprawiania pieszej turystyki i saneczkarstwa. Wieczorem Saalbach staje się centrum zabawy i odpoczynku, szczególnie młodych ludzi. Nie brakuje tu też imprez pod gołym niebem. Nieco spokojniej i drożej jest w Hinterglemm.

Zobacz też: Kurorty narciarskie: Niemcy

Kaprun – Kitzsteinhorn

Kurort położony w Ziemi Salzburskiej, u stóp lodowca Kitzsteinhorn. który zapewnia możliwość uprawiania narciarstwa przez cały rok. Zimą w niżej położonych partiach czeka ok. 40 km tras o zazwyczaj średniotrudnym poziomie. Wyciągi, szkółki i snowpark czekają na miłośników snowboardu. Narciarze biegowi znajd ą tu szereg tras dla siebie, a jeśli śnieg nie spadnie z nieba, to pomogą armatki śnieżne. Wraz z opisanym wyżej kurortem Zell Am See tworzy Europa Sportregion. Wieczorami nie można się tu nudzić, ponieważ zaplecze apres-ski jest ogromne i urozmaicone: ballooning, lodowisko, paragliding, tory saneczkowe, kulig z zaprzęgiem konnym, wędrówki górskie, loty samolotem, żeglowanie na lodzie na jeziorze Zeller See, i inne.

Bad Gastein – Schlossalm , Bad Gastein – Graukogel

Nowoczesność- to wspólne hasło określające kurort i to pod wieloma względami. Dotyczy to szczególnie rozbudowanych kompleksów uzdrowiskowych, wodnych aż do wyciągów i szerokiej bazy instruktorskiej i opiekuńczej dla najmłodszych.Centrum sportów zimowych Gastein znajduje się na Ziemi Salzburskiej. W jego skład wchodzą następujące stacje: Stubnerkogel-Angertal-Schlossalm i Dorfgastein-Großarl. Długość tras sięga tutaj ponad 400 km, więc można liczyć na to, że śnieg nie będzie tu dobrem deficytowym. Narciarze, amatorzy snowboardu i carvingu powinni być zadowoleni. Duży wybór tras znajdą tutaj narciarze biegowi. Znajdą tu coś dla siebie amatorzy pieszych wędrówek i chętni do skorzystania z uzdrowiskowego charakteru regionu.

Zobacz też: Samochodem na narty: Słowacja

Kühtai

Położony ok. 20 km od Innsbrucku, mały, jak na austriackie warunki (podobny do polskich) i jak na razie mało znany. Ośrodek jest kameralny i niezatłoczony, między innymi ze względu na swoje wysokie położenie. Propozycja dla osób o niższym zasobie portfela, ale posiadających już pierwsze doświadczenia narciarskie za sobą. Ok. 50 km  tras nie daje dużej możliwości manewru, ale zawsze w niedalekiej odległości są bardziej rozbudowane kurorty, więc można zmienić miejsce białego szaleństwa.

Sölden

REKLAMA

Ośrodek narciarski w Tyrolu, u podnóża dwóch lodowców -  Rettenbach i Tiefenbach, połączonych tunelem, na których położona jest część tras. Region szczególnie interesujący dla zapalonych narciarzy. Region oferuje m.in. kąpiele termalne, park wodny, centrum Freizeit Arena, trzy tarasy widokowe, a także bogate życie nocne. 150 km tras o różnym stopniu trudności, połączonych siecią nowoczesnych wyciągów. Nie zapomniano o najmłodszych, dla których oprócz tras, przygotowano zjeżdżalnie i basen.

Na lodowcu Rettenbach znajduje się Igloo Village, czyli specyficzny hotel z ośmioma domkami igloo, mogącymi zmieścić nawet 30 osób. Można w ośrodku skorzystać z wypożyczalni sprzętu i tu także testują swoje produkty producenci sprzętu sportowego.

Odległość od Katowic - ok. 960 km.

Zobacz też: Samochodem na narty: Czechy

Freesports Arena Krippenstein

Ośrodek oferuje dużą dowolność w wyborze korzystania z zimowych atrakcji: snowboard, narty, wycieczka psim zaprzęgiem, czy rakietą, lot paralotnią lub trening freeridowy. Poza tym możliwość zjazdów trasami i poza nimi. Długość tras ośrodka wynosi ok. 30 km, w tym jeden 11 kilometrowy zjazd z różnicą wysokości ponad 1500 m. Kurort jest określany stolicą narciarstwa pozatrasowego, pozwalającego na jazdę po zaśnieżonym terenie, obcowaniu z przyrodą. Sezon trwa od połowy grudnia do połowy kwietnia.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA