REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kurorty narciarskie: Austria

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Izabela Miernikiewicz
Austria jest jednym z najpopularniejszych krajów na świecie, jeśli chodzi o wybór miejsca na narty.
Austria jest jednym z najpopularniejszych krajów na świecie, jeśli chodzi o wybór miejsca na narty.

REKLAMA

REKLAMA

Austriackie tereny górskie to raj dla miłośników jazdy na nartach. Kraj jest nastawiony na zimową turystykę górską i dobrze przygotowany do obsługi turystów. Austria przyciąga ze względu na bliskie położenie, ogromną bazę noclegową i atrakcyjne tereny narciarskie.

Przed wyjazdem na narty do Austrii warto przeczytać nasz poradnik:

REKLAMA

Zobacz też: Samochodem na narty: Austria

Zillertal Arena

Największy, liczący 165 km tras ośrodek w rejonie Zillertal. Zillertal Arena stanowi połączenie ośrodków: Zell, Gerlos, Gerlosplatte, Koenigsleiten. Jest najbardziej zróżnicowanym pod względem tras i malowniczo atrakcyjnym ośrodkiem w okolicy. Trasy mogą być sztucznie dośnieżane, by zapewnić jak najlepsze warunki. Nie zapomniano o początkujących narciarzach i snowboardzistach, dla których przygotowano szkółki i łatwiejsze trasy. Do dyspozycji są również dwa tory saneczkowe: Arena Coaster oraz nocny tor saneczkowy Gerlosstein, a turyści mogą liczyć na korzystanie z usług bezpłatnego Skubisa. Sezon narciarski rozpoczyna się tutaj w pierwszych dniach grudnia i kończy w kwietniu.

Zobacz też: Dla kogo jest paszport tymczasowy i jak go uzyskać?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ischgl

W kurorcie, leżącym w dolinie Pauznan o śnieg nie musimy się martwić w zasadzie przez cały sezon . Atutem jest przede wszystkim szeroka oferta tras o różnorodnym stopniu trudności i połączenie ze szwajcarską stroną oraz położenie wysoko nad poziomem morza. W sercu sezonu ośrodek jest dość oblegany, ale świadczy to jedynie o jego atrakcyjności. Niestety na zakwaterowanie w okresie sezonu mogą pozwolić sobie jedynie zamożni narciarze. Przeważają trasy dla średniozaawansowanych, co nie znaczy, że innych brakuje. Miłośnicy snowboardu i narciarstwa biegowego też nie mogą narzekać na zbyt małą liczbę tras. Ośrodek ma dobrze rozwinięte zaplecze apres-ski.

Zobacz też: Samochodem na narty: Szwajcaria

Zell am See – Schmittenhöhe

Kurort położony nad jeziorem Zeller, w regionie Ziemii Salzburskiej .Ośrodek bardzo chętnie odwiedzany przez Polaków. Należy wraz z Kaprun do terenu Europa Sportregion, oferującego możliwość uprawiania wielu dyscyplin sportu. Na narciarzy, mniej i bardziej doświadczonych czeka ponad 200 km tras, w sezonie trwającym od grudnia do kwietnia. Oprócz tego ośrodek umożliwia również latanie zimą - amatorzy paraglidingu znajdą tu coś dla siebie. Można też wybrać się w powietrze z trenerem, asekurującym cały lot, by czuć się bezpiecznie. Trasy saneczkowe i jazda na łyżwach po zamarzniętym jeziorze to standard oferowany przez kurort.

Zobacz też: Jakie przepisy drogowe obowiązują na terenie Unii Europejskiej?

Saalbach Hinterglemm Leogang

Jeden z ładniejszych kurortów narciarskich w Ziemi Salzburskiej. Bezgraniczne szaleństwa na trasach liczących ponad 200 km, przejazdy nowoczesnymi wyciągami i przyjazna atmosfera to w skrócie wszystko co powinien wiedzieć narciarz o regionie. Ośrodek jest otoczony tunelem, a wewnątrz istnieje strefa wyłączona z ruchu samochodowego, narciarze mają możliwość korzystania z wyciągów zabierających ich prosto z centrum. Jeśli pogoda nie dopisze i śniegu będzie zbyt mało, ośrodek zapewnia dośnieżanie stoków. Południowe stoki są przeznaczone przede wszystkim dla początkujących i rodzin z dziećmi. Cechują się łagodnością, nie brakuje jednak tras dla potrzebujących dużej dawki emocji. Istnieje również możliwość uprawiania pieszej turystyki i saneczkarstwa. Wieczorem Saalbach staje się centrum zabawy i odpoczynku, szczególnie młodych ludzi. Nie brakuje tu też imprez pod gołym niebem. Nieco spokojniej i drożej jest w Hinterglemm.

Zobacz też: Kurorty narciarskie: Niemcy

Kaprun – Kitzsteinhorn

Kurort położony w Ziemi Salzburskiej, u stóp lodowca Kitzsteinhorn. który zapewnia możliwość uprawiania narciarstwa przez cały rok. Zimą w niżej położonych partiach czeka ok. 40 km tras o zazwyczaj średniotrudnym poziomie. Wyciągi, szkółki i snowpark czekają na miłośników snowboardu. Narciarze biegowi znajd ą tu szereg tras dla siebie, a jeśli śnieg nie spadnie z nieba, to pomogą armatki śnieżne. Wraz z opisanym wyżej kurortem Zell Am See tworzy Europa Sportregion. Wieczorami nie można się tu nudzić, ponieważ zaplecze apres-ski jest ogromne i urozmaicone: ballooning, lodowisko, paragliding, tory saneczkowe, kulig z zaprzęgiem konnym, wędrówki górskie, loty samolotem, żeglowanie na lodzie na jeziorze Zeller See, i inne.

Bad Gastein – Schlossalm , Bad Gastein – Graukogel

Nowoczesność- to wspólne hasło określające kurort i to pod wieloma względami. Dotyczy to szczególnie rozbudowanych kompleksów uzdrowiskowych, wodnych aż do wyciągów i szerokiej bazy instruktorskiej i opiekuńczej dla najmłodszych.Centrum sportów zimowych Gastein znajduje się na Ziemi Salzburskiej. W jego skład wchodzą następujące stacje: Stubnerkogel-Angertal-Schlossalm i Dorfgastein-Großarl. Długość tras sięga tutaj ponad 400 km, więc można liczyć na to, że śnieg nie będzie tu dobrem deficytowym. Narciarze, amatorzy snowboardu i carvingu powinni być zadowoleni. Duży wybór tras znajdą tutaj narciarze biegowi. Znajdą tu coś dla siebie amatorzy pieszych wędrówek i chętni do skorzystania z uzdrowiskowego charakteru regionu.

Zobacz też: Samochodem na narty: Słowacja

Kühtai

Położony ok. 20 km od Innsbrucku, mały, jak na austriackie warunki (podobny do polskich) i jak na razie mało znany. Ośrodek jest kameralny i niezatłoczony, między innymi ze względu na swoje wysokie położenie. Propozycja dla osób o niższym zasobie portfela, ale posiadających już pierwsze doświadczenia narciarskie za sobą. Ok. 50 km  tras nie daje dużej możliwości manewru, ale zawsze w niedalekiej odległości są bardziej rozbudowane kurorty, więc można zmienić miejsce białego szaleństwa.

Sölden

REKLAMA

Ośrodek narciarski w Tyrolu, u podnóża dwóch lodowców -  Rettenbach i Tiefenbach, połączonych tunelem, na których położona jest część tras. Region szczególnie interesujący dla zapalonych narciarzy. Region oferuje m.in. kąpiele termalne, park wodny, centrum Freizeit Arena, trzy tarasy widokowe, a także bogate życie nocne. 150 km tras o różnym stopniu trudności, połączonych siecią nowoczesnych wyciągów. Nie zapomniano o najmłodszych, dla których oprócz tras, przygotowano zjeżdżalnie i basen.

Na lodowcu Rettenbach znajduje się Igloo Village, czyli specyficzny hotel z ośmioma domkami igloo, mogącymi zmieścić nawet 30 osób. Można w ośrodku skorzystać z wypożyczalni sprzętu i tu także testują swoje produkty producenci sprzętu sportowego.

Odległość od Katowic - ok. 960 km.

Zobacz też: Samochodem na narty: Czechy

Freesports Arena Krippenstein

Ośrodek oferuje dużą dowolność w wyborze korzystania z zimowych atrakcji: snowboard, narty, wycieczka psim zaprzęgiem, czy rakietą, lot paralotnią lub trening freeridowy. Poza tym możliwość zjazdów trasami i poza nimi. Długość tras ośrodka wynosi ok. 30 km, w tym jeden 11 kilometrowy zjazd z różnicą wysokości ponad 1500 m. Kurort jest określany stolicą narciarstwa pozatrasowego, pozwalającego na jazdę po zaśnieżonym terenie, obcowaniu z przyrodą. Sezon trwa od połowy grudnia do połowy kwietnia.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

REKLAMA