REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kurorty narciarskie: Włochy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Izabela Miernikiewicz
Włochy to jedna z popularniejszych destynacji, jeśli chodzi o wyjazdy zimowe fot. Fotolia
Włochy to jedna z popularniejszych destynacji, jeśli chodzi o wyjazdy zimowe fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Na mapie zimowych wyjazdów narciarskich nie może zabraknąć ośrodków usytuowanych w rejonie włoskich Alp. Kiedy w styczniu i lutym w innych krajach alpejskich pogoda nie rozpieszcza, w Dolomitach świeci słońce, zachęcając do szaleństw na stoku.

Zasady jakie obowiązują podróżujących po Włoszech znajdują się w artykule, tutaj:

REKLAMA

Zobacz też: Samochodem na narty: Włochy

Warto wspomnieć o kilku miejscach, być może ktoś skusi się na narciarski urlop lub weekend we Włoszech.

Livigno

Miasteczko otoczone przez dwa masywy górskie: Mottolino i Carosello. Ma bardzo dobre warunki narciarskie - tutaj śniegu i słońca nie brakuje. Ośrodek oferuje ok. 140 km tras zjazdowych, ponad 50 tras snowboardowych i narciarskich. Do dyspozycji narciarzy są wyciągi orczykowe, krzesełkowe i gondole. Na stokach nie brakuje barów, w których można odpocząć. Dodatkowymi atrakcjami są wspinaczki po lodzie, jazda śnieżnym samochodem oraz jazda skuterem po lodzie. W pobliżu znajdują się baseny termalne. Do miasta prowadzą trzy drogi – dwie ze Szwajcarii i jedna z Włoch. Miasteczko jest dobrze przygotowane do obsługi turystów, bo turystyka stanowi główne źródło dochodów jego mieszkańców. Jest też objęte strefą bezcłową.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Wyjazd samochodem na narty za granicę

Madonna di Campiglio

Kurort uważany za najważniejszy we Włoszech, o wysokim prestiżu, którego centrum jest wyłączone z ruchu samochodowego. Bogata oferta turystyczna, możliwość uprawiania wielu dyscyplin sportów zimowych i piękne krajobrazy przyciągają niejednego narciarza, ale wiąże się to także z wysokimi cenami. Do dyspozycji narciarzy jest 70 km tras, z czego 60% wyposażonych jest w armatki śnieżne. Stolica sportów zimowych znajduje się w zachodniej części Trentino, w dolinie, na północ od Val Rendena. Madonna di Campiglio jest połączony z ośrodkiem Piniolo kolejką i trasami dojazdowymi. Karuzela narciarska liczy 150 km tras, 59 wyciągów, 3 snowparki i obejmuje ośrodki Pinzolo - Madonna Di Campiglio - Folgarida - Marilleva. W obrębie ośrodka znajduje się szkółka narciarska dla dzieci od 3 lat i trasa zjazdowa specjalnie dla maluchów. Pinzolo, znajdujące się ok. 9 km od Madonna di Campiglio dysponuje ok. 18 tys. miejsc noclegowych dla turystów.

Jak dojechać?

Od Wenecji 250 km. Samochodem z Polski: z Cieszyna ok. 1040 km.: drogą na Olomouc, dalej na Brno i Wiedeń przez Mikulov, na Linz, Salzburg, dalej na Innsbruck, przez przełęcz Brennero, na Bolzano i dalej zjazd z autostrady w miejscowości S. Michele Mezzocorona następnie Cles, Male i zjazd w Dimaro na Madonnę.

z Kudowy ok. 940 km: na Pragę, dalej na Monachium, autostradą na Innsbruck, kolejno przez przełęcz Brenner i dalej jw. lub z Pragi na Linz i dalej jak z Cieszyna.

Zobacz też: Samochodem na narty: Szwajcaria

Passo Tonale - Adamello Ski

Szerokie i łatwo dostępne trasy kuszą turystów. Ponad 100 km tras oferuje ośrodek wraz z pobliskim Ponte di Legno (oddalonym o 3 km). Sztuczne naśnieżanie, choć nie wszystkich zjazdów, ponad 3,5 tysiąca miejsc noclegowych, hotele umieszczone tuż przy stokach, możliwość jazdy na lodowcu Presera to główne zalety miejscowości. Istnieje możliwość wyboru tras zjazdowych, od najbardziej nasłonecznionych do trochę mroźniejszych tras na lodowcu. Najwyższy stok Presanella - 700 m, oświetlany jest od 21.00 do 23.00. Trasy na lodowcu są przystosowane  do uprawiania funcarvingu. Narciarz w każdym stopniu zaawansowania znajdzie coś dla siebie. Oprócz narciarstwa kurort oferuje wiele innych atrakcji m.in. przejażdżki psimi zaprzęgami, skuterami śnieżnymi czy wędrówki na rakietach śnieżnych, szaleństwo na lodowisku i basenie. Udogodnieniem dla rodzin jest w Passo Tonale szkółka narciarska dla dzieci od 4 lat.

Zobacz też: Dla kogo jest paszport tymczasowy i jak go uzyskać?

Folgarida – Marilleva

Odległy o 9 km od Madonna di Campiglio ośrodek obejmuje 120 km stoków, między Dolomitami Brenta i grupą Ortles Cevedale.  Położony 169 km od Werony kurort, połączony z ośrodkami Pinzolo - Madonna Di Campiglio zapewnia różnorodność tras. Dogodne usytuowanie ośrodków turystycznych, ogólnodostępne szkółki narciarskie, oświetlone stoki i lodowisko, z możliwością nocnej jazdy to najważniejsze zalety kurortu. W przypadku deficytu śniegu, 90% tras może zostać dośnieżonych. W dolinie Val di Sole między stacjami kursuje bezpłatny skibus.

Bormio

Miejscowość położona w pobliżu granicy szwajcarsko-austriackiej, u podnóża góry Vallecta (3148 m n.p.m.). Poniżej centrum narciarskiego Bormio znajduje się  zabytkowe miasteczko z gorącymi źródłami. Trasy w ośrodku są położone wysoko, ale przeważają te dla początkujących i średniozaawansowanych narciarzy. Ośrodek jest przygotowany pod względem szkolenia początkujących, co jest zapewnione przez dużą ilość szkółek i instruktorów, w tym  dla dzieci od lat 3. W okolicy można uprawiać narciarstwo biegowe, a dla snowboardzistów przygotowano kilka tras i snowpark. Sezon zimowy trwa od grudnia do października. W odległym o 20 km Passo di Stelvio (Stilfser Joch) można jeździć na nartach w lecie (czerwiec - październik).

Zobacz też: Kurorty narciarskie: Niemcy

Cortina d'Ampezzo

Miejscowość określana ,,Królową Dolomitów’’. Region narciarski znajdujący się ok. 130 km od Wenecji, składa się z ośrodków: Cortina d`Ampezzo, San Vito di Cadore, Auronzo i Misurina, ale nie są one połączone wspólnymi wyciągami. W 1956r. odbyły się tam Igrzyska Olimpijskie. Zakwaterowanie dla wymagających luksusowych warunków i w prywatnych pensjonatach. Kurort posiada renomę i w związku z tym jest tu dość drogo. Miejsce szczególnie dla zaawansowanych narciarzy o dobrej kondycji, ze względu na strome, trudne trasy.  

Ravascletto / Zoncolan

Położony ok. 200 km od Wenecji. Mały ośrodek narciarski, ale posiadający trasy o różnym poziomie trudności. Ma ich około 30 km. W ośrodku znajduje się snowpark.

Zobacz też: Jakie przepisy drogowe obowiązują na terenie Unii Europejskiej?

Cavalese - Alpe Cermis

Kurort położony w regionie Val di Fiemme. Alpe Cermis leży w centrum  łańcucha górskiego Lagorai. Można liczyć na ośnieżone i dobrze przygotowane stoki.  Sympatyczne miejsce dla rodzin z dziećmi, oferujące stoki łagodne i szerokie, idealne na początki w narciarstwie. Na terenie ośrodka znajduje się też trudny tok ,,Olimpia’’, czarny, liczący ok. 5km. Jednak widok z góry rozciąga się na całą dolinę. Specjalną atrakcją dla najmłodszych jest nartostrada „Cermislandia”, gdzie dzieci mogą spotkać postacie ze swoich ulubionych bajek.

Zobacz też: Samochodem na narty: Norwegia

Cervinia – Breuil

Kurort leży u podnóża Matterhornu. Cervinia jest połączona z włoskim ośrodkiem Valturnanche i ze szwajcarskim Zermatt. Oferuje różnorodność tras i zakwaterowania, oprócz tego kryty basen, lodowisko, kryte korty tenisowe. Jednym z cenniejszych atutów jest możliwość jazdy na nartach w okresie letnim, poza sezonem trwającym od początku listopada do maja. Podczas sezonu kuszą bardzo dobre warunki śniegowe. Między Cervino i Monte Rosa znajduje się ok. 200 km tras, a trasy na samym lodowcu liczą ok. 25 km.

O Zermatt przeczytasz w artykule: Kurorty narciarskie: Szwajcaria

Abetone

Miejscowość położona w Toskanii, jeden z głównych ośrodków w Apeninach. Trasy narciarskie liczą ponad 100 km. W przypadku deficytu śniegu, stoki są dośnieżane sztucznie, perfekcyjnie przygotowane dla miłośników jazdy. Ośrodek przygotował także nartostrady dla miłośników długich dystansów oraz snowpark. Początkujący mogą liczyć na instruktorów ze szkółek narciarskich.

Zobacz też: Samochodem na narty: Austria

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA