REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Samochodem na narty: Niemcy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kajetan Puszek
Max Trela
Kalinowski Marcin
Fot. Toyota
Fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Planując wyjazd samochodem na narty do Niemiec warto zwrócić uwagę na popularny ośrodek narciarski Garmisch-Partenkirchen. Wyjeżdżając jednak samochodem na narty do Niemiec należy się dobrze do tego przygotować. Oto nasz wyjazdowy poradnik.

Samochodem na narty: Niemcy

Niemcy leżą w strefie Schengen, aby więc przekroczyć granicę wystarczy mieć dowód osobisty (lub paszport) , prawo jazdy oraz ważne OC (Zielona Karta nie jest potrzebna). Wymaganym wyposażeniem pojazdu jest trójkąt ostrzegawczy, apteczka, gumowe rękawiczki. W Niemczech przepisy jasno określają również głębokość bieżnika, która powinna minimalnie wynosić 1,6 mm. Dopuszczalna zawartość alkoholu we krwi to 0,5 promila. Pamiętajmy, że ten przepis nie dotyczy kierowców ze stażem mniejszym niż 2 lata oraz mających poniżej 21 lat.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Wyjazd samochodem na narty za granicę

Teoretycznie Niemcy są sygnatariuszem tak zwanej Konwencji Wiedeńskiej o ruchu drogowym, więc polski kierowca musi mieć tylko to wyposażenie, które wymagane jest na terenie Polski. W praktyce jednak policjanci w większości przypadków i tak wystawią nam mandat, od którego będziemy mogli się odwołać, co jest dość trudne, zwłaszcza jeśli nie znamy niemieckiego.

Samochodem na narty do Niemiec - podstawowe przepisy drogowe

Należy pamiętać, że w okresie zimowym w czasie opadów śniegu obowiązuje nas jazda na oponach zimowych. W Polsce jeszcze nie ma takiego obowiązku, jednak w Niemczech za brak tzw. "zimówek" zostaniemy ukarani mandatem w wysokości 40 euro.

REKLAMA

Zobacz też: Jak zachować się podczas kontroli drogowej w Czechach

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli z powodu braku zimowych opon będziemy stwarzać utrudnienia w ruchu drogowym to zapłacimy za to 80 euro (ok. 310 zł). Do opon zimowych zalicza się także ogumienie oznaczone symbolem M+S (czyli Mud and Snow, oznaczenie to spotykane jest m.in. na oponach do aut terenowych). Na terenach górskich obowiązkowa jest jazda na łańcuchach. Przy drogach znajdują się odpowiednie znaki drogowe, które informują nas o konieczności ich użycia. W Niemczech jeździmy na światłach mijania w tunelach oraz w nocy. Podczas ograniczonej widoczności do 50 metrów wymagane jest użycie świateł przeciwmgielnych.

Podczas jazdy autostradami i drogami niemieckimi obowiązuje zakaz rozmawiania przez telefon komórkowy bez zainstalowanego zestawu głośnomówiącego.

Należy pamiętać, że niemieccy policjanci są bardzo dokładni i nieprzekupni. Jeśli zostaniemy zatrzymani za jakieś wykroczenie, musimy liczyć się z koniecznością przyjęcia mandatu. Więcej na temat zachowania się podczas kontroli drogowej w Niemczech w naszym specjalnym poradniku:

Zobacz też: Jak zachować się podczas kontroli drogowej w Niemczech?

Foteliki dla dzieci są konieczne!

Podróż do alpejskich kurortów z dziećmi nie może odbywać się bez specjalnie przystosowanych do ich wzrostu fotelików (dzieci poniżej 150 cm). W razie braku fotelika dziecięcego maluchy poniżej 3. roku życia muszą podróżować na tylnym siedzeniu z przypiętymi pasami.

Podstawowe przepisy w pigułce

  • obowiązek zapinania pasów
  • max. zawartość alkoholu we krwi 0,5 promila
  • motocykle w ciągu dnia 365 dni w roku muszą jeździć w włączonymi z światłami
  • telefonowanie podczas jazdy dozwolone jest tylko przy korzystaniu z zestawu głośnomówiącego
  • dzieci poniżej 12 roku życia lub mniejsze niż 1,50m mogą podróżować tylko w siedzonkach dla dzieci
  • parkowanie dozwolone jest tylko zgodnie z kierunkiem jazdy
  • prywatne holowanie na autostradzie dozwolone jest tylko do następnego zjazdu (oba pojazdy muszą mieć włączone światła awaryjne)
  • stanie na autostradzie z powodu braku benzyny jest karalne (dlatego nie warto zwlekać z tankowaniem...)

Samochodem na narty do Niemiec - jak przewozić narty?

Niemcy są bardzo uczuleni na punkcie bezpieczeństwa przewozu nart. Mocując narty na dachu należy pamiętać, aby bagażnik miał wszystkie ważne certyfkaty i atesty (najlepiej te niemieckie). Najlepiej więc zainwestować w sprzęt markowy znanych firm, wtedy nie będziemy mieli żadnych problemów podczas kontroli drogowej. Bagażnik nie powinien wystawać poza obrys samochodu, powinien być dostosowany do konkretnej marki i modeli oraz do przewozu nart. Należy też pamiętać, aby ciężar bagażnika i przewożonego sprzętu nie przekraczał maksymalnego dopuszczalnego obciążenia dachu samochodu. Funkcjonariusze niemieckiej drogówki dość dobrze znają się na samochodach i nie możemy liczyć na to, że nikt nie zauważy, że narty przywiązaliśmy np. do bagażnika rowerowego.

Możliwe jest też przewożenie nart w samochodzie. Sprzęt nie może jednak przeszkadzać kierowcy ani pasażerom ani sprawiać zagrożenia w razie wypadku. Niektóre auta posiadają specjalne rękawy do przewożenia sprzętu narciarskiego, radzimy z nich skorzystać.

Zobacz też: Wyjazd samochodem na narty za granicę

Gdzie pojechać na narty do Niemiec?

W Niemczech jest kilkaset ośrodków narciarskich, położonych głównie w południowym rejonie kraju, w Alpach. Do najważniejszych i najpopularniejszych ośrodków należą:

  • Willingen
  • Garmisch Partenkirchen Zugspitze
  • Winterberg Skiliftkarusse…
  • Olpe Fahlenscheid
  • Götschen Skizentrum
  • Ferienland Schwarzwald
  • Braunlage Wurmberg
  • Lennestadt - Hohe Bracht
  • Carlsfeld
  • Breitenberg-Hochalpe

Więcej o kurortach narciarskich w Niemczech można przeczytać tutaj:

Zobacz też: Kurorty narciarskie: Niemcy

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA