REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kurorty narciarskie: Francja

Izabela Miernikiewicz
Na narty do Francji - dobry wybór, przede wszystkim ze względu na świetnie rozwiniętą infrastrukturę.
Na narty do Francji - dobry wybór, przede wszystkim ze względu na świetnie rozwiniętą infrastrukturę.

REKLAMA

REKLAMA

Planując zimowy wypad na narty, warto wziąć pod uwagę kurorty we francuskich w Alpach, Pirenejach, Wogezach czy na Jure. Pod względem infrastruktury narciarskiej przodują w Europie właśnie Francuzi.

Przed wyjazdem warto zapoznać się z przepisami obowiązującymi na terenie Francji i przydatnymi poradami w artykule tutaj:

REKLAMA

Zobacz też: Samochodem na narty: Francja

Risoul

Risoul jest położone w południowo-wschodniej Francji w Alpach Wysokich. Jeden z dużych i popularnych ośrodków w Alpach, liczący łącznie ponad 180 km tras. Może zapewnić nocleg ok. 17 tysiącom turystów. Oblegany przez studentów i młodych ludzi z Europy, wśród Polaków również cieszy się popularnością. Najczęściej szusują tutaj Francuzi, Anglicy i Polacy, trochę rzadziej Holendrzy, Duńczycy, Węgrzy i Czesi. Dobra jakość infrastruktury narciarskiej i przystępna cena to zalety tego kurortu. Apartamenty i pensjonaty znajdują się blisko stoków. Na stokach nie brakuje słońca, zimą jest ciepło, a na narciarzy czeka łącznie siedemnaście zielonych tras, czterdzieści niebieskich, trzydzieści siedem czerwonych i dziesięć czarnych. Miejsce dla narciarzy zjazdowych i biegowych o różnych umiejętnościach, zjazdy na trasach i poza nimi. Większość stoków jest oświetlona, a wieczorami można podziwiać pokazy akrobacji narciarskich i snowboardowych. Region określa się często nazwą Biały las, nie przypadkowo. Okolica jest otoczona lasem, co więcej przy stokach też znajdują się drzewa, ponieważ górna granica lasów w tym regionie przebiega na wysokości 2500m n.p.m., co jest spowodowane występującym tutaj specyficznym mikroklimatem. Śnieg leży tu od grudnia do kwietnia. Skipass obejmuje 2 doliny- Risoul i Vars, oprócz tego w ośrodku Vars znajduje się snowpark. Trasy są szerokie i dobrze przygotowane. Apres-ski: puby, dyskoteki, restauracje i imprezy do białego rana. A ponad to siatkówka śniegowa, skutery śnieżne i imprezy na stoku, tor saneczkowy, lodowisko, 30 km tras pieszych (oczywiście zimowych), a także spa i ścianka wspinaczkowa. Ceny są porównywalne do normalnych cen francuskich.

Dojazd samochodem z Warszawy zajmuje około 20 godzin.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Dla kogo jest paszport tymczasowy i jak go uzyskać?

Val Thorens

Najwyżej położony ośrodek narciarski w Europie, na wysokości 2300 m n.p.m. , otoczony przez trzy lodowce. W Val Thorens do dyspozycji mamy 140 km tras, blisko których znajdują się hotele, a dla szukających wrażeń przygotowano 5 Snowparków, Halfpipe oraz Snowcross. Trasy są zróżnicowane pod względem trudności: 61 km łatwych, 63 km średnich, 16 km łatwych i 5 km biegowych. Dobrze utrzymane trasy i wyciągi sprawiają, że narciarze tam wracają, a śnieg czeka na nich od listopada do maja. Większość tras znajduje się na wysokości ponad 2 000 m n.p.m., a na tej wysokości śnieg jest po prostu gwarantowany. Val Thorens  posiada trasy do uprawiania snowboardu i freeride’u. Do dyspozycji turystów są bezpłatne skibusy. Można się udać na punkt widokowy (3200 m n. p. m.), z którego zobaczyć można m. in. Mont Blanc. Nie brakuje atrakcji apres-ski, a szczególnie oblegane są nocne imprezy na stoku. Oprócz tego można skorzystać z oferty centrum rekreacyjnego, jazdy na  rakietach śnieżnych i skuterach, na torze saneczkowym, wspinaczkę po zamarzniętych wodospadach. Kurort cieszący się zainteresowaniem zarówno młodzieży, jak również rodzin.

Zobacz też: Kurorty narciarskie: Szwajcaria

Chamonix Mont-Blanc

Modny i popularny ośrodek na mapie Francji, położony u stóp Mont Blanc (4 807 m n.p.m.). Tutaj odbyły się pierwsze zimowe Igrzyska Olimpijskie. Cieszy się popularnością bardziej zaawansowanych użytkowników tras narciarskich. Dysponuje terenami do uprawiania narciarstwa biegowego, wędrówek i freeride’u, czyli narciarstwa pozatrasowego. Można skorzystać z jazdy zaprzęgami, ciągniętymi przez konie lub psy, albo wznieść się w górę na paraglidingu. Ze względu na to, że większość tras (ponad 90%) przebiega na wysokości ponad 2 000 m n.p.m. problemy ze śniegiem występują tutaj sporadycznie i to w niższych partiach. Kurort oferuje łącznie około 400 km tras i 100 wyciągów, czekających na narciarzy od grudnia do maja. Istnieje  możliwość skorzystania z wyciągów w pobliskiej Szwajcarii (ok. 20 km) i we Włoszech (15 km).

Alpe d'Huez

Dość duży kurort położony w Isere, w okolicach Grenoble, w Alpach Delfinackich. Oferuje 240 km tras , a większość stoków przygotowana jest do jazdy rekreacyjnej, wspomagana w razie potrzeby przez system zaśnieżania. Ośrodek łączy kilka miejscowości: Auris-en-Oisans, La Garde, Oz-en-Oisans, Vaujany oraz Villard-Reculas.Często odwiedzany przez rodziny z dziećmi i snowboardzistów, dla których przygotowano dwa snowparki, różniące się stopniem zaawansowania. Szczególna zaletą ośrodka jest możliwość jazdy w słońcu, z powodu większości południowych stoków, liczba dni słonecznych waha się około 300 w roku. Na narciarzy czeka:  100 km tras łatwych74 km średnio-trudnych i ponad 60 km trudnych. Jest tu 20 szlaków ‘off-piste’ (poza wyznaczonymi trasami). Sezon narciarski trwa od początku grudnia do końca kwietnia.

Zobacz też: Jakie przepisy drogowe obowiązują na terenie Unii Europejskiej?

Morillon

Ośrodek narciarski, który wraz z Flaine, Les Carroz, Samoens, Sixt Fer a Cheval jest częścią kurortu Le grand Massif. Liczy około 300 km tras, szczególnie przyjazny dla rodzin z dziećmi. Znajduje się tutaj zimowa wioska dla dzieci, a stoki dla początkujących są bardzo dobrze przygotowane. Trasy dla narciarzy biegowych są w większości łatwe. Poza nartami można skorzystać z lodowiska, widokowych lotów helikopterem, balonem czy paralotnią. Spokojne miasteczko i ograniczone nocne życie towarzyskie.

Zobacz też: Samochodem na narty do Polski

Val d'Allos - Le Seignus

Kurort usytuowany u źródeł rzeki Le Verdon i w Parku Narodowym Mercantour. Największy ośrodek Alp Południowych, złożony z dwóch stacji Le Seignus oraz La Foux. Łącznie oferuje ponad 200 km tras zjazdowych. Dla zaawansowanych narciarzy przygotowano część trudnych tras oraz szlaki poza trasami.

Tignes

Stacja położona nad jeziorze alpejskim Tignes Le Lac, znajduje się na wysokości 2100 m n.p.m. i zapewnia sezon od października do maja, zaś na pobliskim lodowcu Grande Motte - przez cały rok. Teren na lodowcu liczy w sumie ponad 50 km tras oraz snowpark (drugi znajduje się niżej). Atrakcją jest podziemna kolej, która w ciągu 10 minut wwozi narciarzy na wysokość 3200 m n.p.m. Znajdują się tutaj trasy dla mniej i bardziej doświadczonych. Cechą charakterystyczną jest nowoczesna architektura. W Tignes istnieją warunki do uprawiania narciarstwa akrobatycznego. Wraz  z Val d'Isere tworzy kompleks liczący ponad 300 km tras. Kurort odwiedzany przez narciarzy z Europy i spoza niej, szczególnie młodych amatorów snowboardu i narciarstwa. Istnieje możliwość jazdy latem. Dojazd do Tignes możliwy jest od strony Włoch i Szwajcarii. Turyści mogą skorzystać także z nurkowania pod wodą, paraglidingu lub jazdy zaprzęgami. Można też wybrać się na wycieczkę do groty lodowej znajdującej się na wysokości 3 000 m n.p.m.

Val d'Isère

Klimatyczna miejscowość tworząca z Tignes teren Espace Killy. Przygotowana do obsługi narciarzy i snowboardzistów o wysokim stopniu zaawansowania. Wiele tras jest długich, krętych i stromych, ale początkujący też znajdą kilka tras dla siebie. Początkujący natomiast znajdą łagodne i szerokie trasy na Lodowcu Pissaillas. Łącznie z Tignes liczy ponad 300 km tras, sama Val d'Isère ponad 150. Nowoczesna infrastruktura i długi sezon narciarski (od końca listopada do początku maja) kuszą narciarzy. Szeroka oferta apres-ski, miejsce odbywania zawodów sportowych.

Zobacz też: Samochodem na narty do Polski

Val Cenis

Górska miejscowość w  Dolinie Maurienne, z sabaudzką architekturą, kameralna stacja licząca ponad 125 km tras. Stacje znajdują się na wysokości od 1300- 2800 m n.p.m. i są wspomagane przez armatki śnieżne, więc o śnieg nie trzeba się martwić. Charakterystyczne są długie trasy, nawet te łatwe, m.in. nartostrada Escargot, licząca 9,5 km długości. Teren przeznaczony szczególnie dla narciarzy lubiących słoneczne, spokojne, szerokie i przede wszystkim niezatłoczone trasy,  Dla zaawansowanych przygotowano pięć tras czarnych na najciekawszych zjazdach, a trasy czerwone znajdują się w centrum ośrodka. W ośrodku przygotowano dwa snowarki, tor saneczkowy i treny do zjazdów ‘off-piste’. Można również skorzystać z psich zaprzęgów, wspinaczki lodowej i lotu śmigłowcem. Miasteczko słynie także ze świetnego jedzenia.

La Plagne

Ośrodek Paradyski oferujący ponad 200 km tras. W pobliżu znajdują się dwa lodowce górskie: Bellecote i La Chiaupe. Śniegu nie brakuje tutaj od grudnia do maja. Ośrodek można umownie podzielić na dwie strefy: Wyższą, pomiędzy lodowcem a sześcioma nowoczesnymi stacjami zjazdowymi. Jest ona przygotowana z myślą o snowboardzistach. Niższa część to cztery ośrodki wybudowane na miejscu już istniejących wiosek. Wszystkie dziesięć miejscowości razem połączone są systemem wyciągów, pozwalającym na szybką zmianę strefy jazdy. Istnieje możliwość jazdy poza trasami, zaś przez cały rok jeździć można na lodowcu. Dzięki zróżnicowanemu położeniu tras każdy może znaleźć coś dla siebie. Także jeśli chodzi o życie nocne i atrakcje apes-ski. Mamy do wyboru żywo rozwinięte atrakcje wieczorne w wyższej części, spokój, kameralną atmosferę w sabaudzkich wioskach. Te ostatnie są często wybierane przez rodziny z dziećmi.

Dojazd z Warszawy zajmuje około 15 godzin.

Więcej o wyjeździe na narty do Francji można przeczytaj tutaj: Zobacz też: Samochodem na narty: Francja

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

Konfiskata samochodów nie odstraszyła kierowców. Na "podwójnym gazie" złapano w tym roku 34 tys. osób

Policja skonfiskowała już prawie 1,6 tys. samochodów od kierowców, którzy prowadzili pod wpływem alkoholu. Ta kara nie spowodowała jednak znaczącego spadku liczby pijanych kierowców na drogach - informuje "Rzeczpospolita".

REKLAMA

Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

REKLAMA