REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie przepisy drogowe obowiązują w Tajlandii?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kajetan Puszek
Turyści lubiący orient często wybierają Tajlandię; Fot. Fotolia
Turyści lubiący orient często wybierają Tajlandię; Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Tajlandię, „mekkę orientu”, odwiedzaną tłumnie przez turystów zwiedzać można autem, gdyż dobrej jakości drogi są w Bangkoku i innych częściach kraju. Sam wylot do Tajlandii łączy się ze sporą ilością formalności. Podczas wypożyczenia samochodu, należy zachować szczególną ostrożność, w związku z barierami językowymi i możliwością oszustwa bądź kradzieży paszportu.

Podstawowe przepisy

Aby legalnie przebywać w Tajlandii należy wyrobić wizę w Ambasadzie Tajskiej w Warszawie, wydawaną na podstawie paszportu, ważnego min. pół roku. Koszt wyrobienia wizy to ok. 100 zł, ważna jest ona 30 dni. Wizę możemy wyrobić także na lotniskach i wybranych przejściach granicznych. Wówczas należy wypełnić formularz (Visa Application Form), dołączyć do niego dwie fotografie oraz uiścić opłatę w wysokości 1000 baht. Wiza turystyczna ważna jest 15 dni, wymaga ponadto posiadania powrotnego biletu lotniczego oraz zabezpieczenia w wysokości 10.000 bahtów lub karty kredytowej.

REKLAMA

W Tajlandii wszystkie odległości podawane są w kilometrach, na drogach stosuje się oznaczenia międzynarodowe oraz opisy w języku angielskim, przy głównych trasach kraju. Ograniczenia prędkości wynoszą w terenie zabudowanym do 60 km/h, a poza obszarem zabudowanym od 90 km/h do 120 km/h. Prawo tajskie dyktuje obowiązek jazdy w zapiętych pasach bezpieczeństwa.

Zobacz też: Jakie przepisy obowiązują w Demokratycznej Republice Konga?

REKLAMA

W Tajlandii obowiązuje nakaz posiadania międzynarodowego prawa jazdy bądź wydanego przez miejscowe władze. Polskie prawo jazdy jest bezużyteczne i nie uprawnia nas do wypożyczenia nawet skutera, tym bardziej samochodu. Łamiąc nakaz wyrobienia międzynarodowej wersji prawa jazdy, podczas wypadku nakłada to na nas obowiązek pokrycia kosztów leczenia, ponieważ nie jest uznawane ubezpieczenie zdrowotne. W tej sytuacji możemy napotkać na trudności z policją, która rzadko kiedy staje po stronie obcokrajowców.

Podczas wypożyczania samochodów zachowajmy najwyższą ostrożność. Największą barierę stanowi bariera językowa, wynikająca ze spisania umowy w języku tajskim. Ta sytuacja może nas narazić na dodatkowe koszty, ale także na potrzebę zdeponowania paszportu, co może stać się powodem wyłudzania dodatkowych opłat. Czasem dochodzi również do kradzieży dokumentów przez wypożyczalnie, dlatego też należy korzystać z dużych, sprawdzonych firm usługowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Policja i mandaty

Wysokość mandatów za wykroczenia drogowe plasuje się od 6 do 15 $. W razie jakichkolwiek wątpliwości tajskiego funkcjonariusza, „konflikt” z tajskim prawem kończy się wizytą na komendzie. Największym przewinieniem drogowym jest jazda po pijanemu.

Większość dróg jest bezpłatna, tylko niewielki ich procent wymaga opłat, które nie przekraczają zwykle 1 $. Drogi są bardzo dobrze utrzymane, ich standard może często dziwić polskich kierowców, przyzwyczajonych do dziur i kolein. Najmniej zatłoczone drogi znajdziemy w północno-wschodniej części Tajlandii. W Tajlandii obowiązuje ruch lewostronny.

Zobacz też: Jakie przepisy drogowe obowiązują w Wielkiej Brytanii?

Odmienność kulturowa widoczna jest także w zwyczajach drogowych. Jeżeli kierowca jadący z naprzeciwka mruga do nas światłami, oznacza to, że ma zamiar przejechać jako pierwszy. Włączony lewy kierunkowskaz będzie oznaczał zezwolenie na wyprzedzenie pojazdu. Prawy kierunkowskaz z kolei powinien sugerować nam zakaz wyprzedzania.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

REKLAMA