REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie przepisy drogowe obowiązują w Brazylii?

Kajetan Puszek
Rio de Janeiro to ojczyzna gorącego karnawału i samby. Symbolem miasta jest pomnik Chrystusa Odkupiciela sxc.hu
Rio de Janeiro to ojczyzna gorącego karnawału i samby. Symbolem miasta jest pomnik Chrystusa Odkupiciela sxc.hu

REKLAMA

REKLAMA

W Federacyjnej Republice Brazylii przepisy drogowe są odmienne dla każdego z dystryktów, jednakże istnieje kilka naczelnych regulacji obowiązujących w całym kraju. Drogi w dużych ośrodkach miejskich tj. Rio De Janeiro czy Brasilia są w dobrej kondycji, czego nie można już powiedzieć o międzymiastowych.

Podstawowe informacje i przepisy

Pobyt do 90 dni w Brazylii nie wymaga wizy. Przedłużenie go o kolejne 90 dni następuje automatycznie po wniesieniu opłaty skarbowej w wysokości 10 $. Wniosek należy złożyć w siedzibie Policji Federalnej najpóźniej 10 dni przed upływem terminu. Przy wjeździe otrzymujemy kartę wjazdu, którą należy zachować do kontroli podczas opuszczania kraju.

REKLAMA

Zobacz też: Jakie przepisy obowiązują w Tunezji?

REKLAMA

W Brazylii wymagane jest międzynarodowe prawo jazdy. Mile widziane jest posiadanie jego tłumaczenia w języku portugalskim. Ograniczenia prędkości wynoszą : 60 km/h na terenie zabudowanym oraz 120 km/h poza terenem zabudowanym. Na brazylijskich drogach panują bardzo zmienne warunki. Główne drogi są w bardzo dobrym stanie. Drogi w mniej uczęszczanych rejonach kraju i międzymiastowe są już w dużo gorszej kondycji ze względu na niski poziom utrzymania.

Często spotykane są dziury i nierówności terenu. Większość dróg międzymiastowych posiada tylko dwa pasy ruchu, przez co ich użytkowanie jest uciążliwe także za sprawą dużej ilości ciężarówek. W Brazylii nie ma prawa nakazującego przymusowe postoje dla kierowców Tirów, dlatego często zmęczenie wywołane jazdą jest powodem wypadków i kolizji z udziałem ciężarówek.

W zależności od stanu po którym się poruszamy, obowiązują odmienne przepisy drogowe i regulacje. Jednak istnieje kilka naczelnych przepisów, które są egzekwowane przez służby drogowe w całym kraju. Na terenie całej Brazylii obowiązuje nas jazda w zapiętych pasach bezpieczeństwa. Niektóre regiony wymagają przewożenia dzieci w atestowanych i przystosowanych do rozmiarów dziecka fotelikach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Główne drogi przechodzące przez Rio de Janeiro :
• BR-116, która łączy miasto z południową Brazylią
• BR-101, która prowadzi na północ i północny zachód
• BR-040, łączy się z centralną i zachodnią częścią kraju

Zobacz też: Jakie przepisy drogowe obowiązują w Arabii Saudyjskiej?

Na trasach występują kontrole radarowe oraz kamery. Mandaty są dosyć wysokie. Pamiętajmy o wożeniu ze sobą dokumentów: prawa jazdy, dowodu rejestracyjnego i ubezpieczenia oraz paszportu.

Największe atrakcje

REKLAMA

Rio de Janeiro to ojczyzna gorącego karnawału i samby. Symbolem miasta jest pomnik Chrystusa Odkupiciela, wznoszący się nad miastem ze szczytu Góry Corcovado. Jedna z najsłynniejszych plaży świata: Copacabana oraz Ipanema to najbardziej znane miejsca Rio przy których znajdują się luksusowe hotele, kluby nocne i restauracje.

Warto zobaczyć stołeczną Brasilię, w której znajdziemy budynek parlamentu, katedrę czy gmach Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Miasto położone jest nad sztucznym jeziorem Paranoa. W Salvadorze, który był stolicą Brazylii w XVIII wieku dostrzeżemy połączenie kultury afrykańskiej i brazylijskiej. Obrzędy katolickie odbywają się razem z pogańskimi ceremoniami.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA